שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > לשכת עורכי הדין תיזום הצעת חוק להפחתת שכר הלימוד במכללות למשפטים

חדשות

לשכת עורכי הדין תיזום הצעת חוק להפחתת שכר הלימוד במכללות למשפטים, צילום: צילום: istock
לשכת עורכי הדין תיזום הצעת חוק להפחתת שכר הלימוד במכללות למשפטים
16/12/2015, עו"ד אורי ישראל פז

בטקס הסמכת עורכי הדין החדשים שהתקיים אתמול הכריז עו"ד אפי נוה על היוזמה להפחית דרמטית את שכר הלימוד במכללות ושלח מסר תקיף לבעלי ההון בישראל: "מי שמתיימר לדאוג לשכבות החלשות ולפריפריה שיתחיל במתן דוגמא אישית ולא יגבה 30 אלף שקל עבור כל שנת לימוד מסטודנט צעיר בעיירות הפיתוח ובפריפריה"

לשכת עורכי הדין בישראל תיזום בקרוב הצעת חוק אשר תחייב להוריד את שכר הלימוד במכללות בצורה דרמטית ומשמעותית. כך הכריז אמש (ג', 15.12) ראש לשכת עורכי הדין בישראל, עו"ד אפי נוה, בטקס הסמכתם של 1,127 עורכי דין חדשים שהתקיים בבנייני האומה בירושלים. הכרזתו של עו"ד נוה לוותה במסר תקיף לבעלי ההון בישראל: "מי שמתיימר לדאוג לשכבות החלשות ולפריפריה שיתחיל במתן דוגמא אישית ולא יגבה 30 אלף שקלים עבור כל שנת לימוד מסטודנט צעיר בעיירות הפיתוח ובפריפריה".

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

בטקס ההסמכה החגיגי שנערך במרכז הקונגרסים בבנייני האומה בירושלים בנוכחות שרת המשפטים איילת שקד ושר האוצר משה כחלון, בירך עורך הדין נוה את 1,127 עורכי הדין החדשים שהצטרפו לכ-60 אלף עורכי הדין הפעילים כיום בישראל.

לצד הברכות ואיחולי ההצלחה, דיבר עו"ד נוה על בעיית הצפת המקצוע והאבטלה המחמירה בקרב אלפי עורכי דין צעירים, תוך הפניית אצבע מאשימה כלפי בעלי ההון בישראל: "הם היחידים שמפיקים מזה שנים רבות רווחים אדירים, הם מפעילים את תעשיית המכללות ללא כל אבחנה וסינון, וזאת תוך העלאת טיעוני סרק דמגוגיים בדבר דאגה לשכבות החלשות".

לדברי ראש לשכת עורכי הדין, "הגיע הזמן שנחזיר את הצדק גם לעולם האקדמי ונעצור את הקפיטליזם החזירי של בעלי ההון העושקים את השכבות החלשות בשכר לימוד שערורייתי ולאחר מכן שולחים את עורכי הדין הצעירים ישירות ללשכת התעסוקה לקבלת דמי אבטלה. בעלי ההון לא יחגגו יותר על ילדי ישראל והשכבות החלשות".

במעמד הטקס הכריז עו"ד נוה כי לשכת עורכי הדין תיזום הצעת חוק שתחייב להפחית את שכר הלימוד היקר שגובות המכללות, העומד כיום על 30 אלף שקל בשנה, כמעט פי שלוש משכר הלימוד שגובות האוניברסיטאות.

בנוסף הפנה ראש הלשכה אצבע מאשימה גם כלפי המועצה להשכלה גבוהה והוועדה לתכנון ולתקצוב שלה: "אנו מקבלים נתונים ועובדות המלמדים אותנו יותר ויותר כי בעלי ההון השפיעו גם על החלטות המועצה להשכלה גבוהה, תוך הפרת החוק במתן היתרים גורפים לפתיחת מכללות למשפטים תחת כל עץ רענן, ללא כל בקרה של ממש ותוך התעלמות מכך שאין כל צורך אמיתי בריבוי עורכי דין. למועצה להשכלה גבוהה ולות"ת יש אחריות ישירה לנזק הכבד אשר נגרם למקצוע עריכת הדין וגם בכך נטפל באופן יסודי".

כפי שדווח לאחרונה בפורטל חדשות תקדין, לאחר הדיון בהשגות – 60% מהנבחנים עברו את בחינת ההסמכה האחרונה של לשכת עורכי הדין. ועדת הבחינות פסלה שתי שאלות וקיבלה יותר מתשובה אחת לגבי שלוש שאלות נוספות. כבר אז האשים עוה"ד אפי נוה את המועצה להשכלה גבוהה ואת המכללות למשפטים: "הטענות והמחאות על כך שמדובר בבחינה 'קשה במיוחד' הן טענות סרק ומקורן למרבה הצער בתעשיית המכללות אשר חלקן מקבל סטודנטים ללימודים ללא שום סינון מינימאלי ותנאי סף כמקובל".

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

לאחר הדיון בהשגות – 60% מהנבחנים עברו את בחינות ההסמכה של לשכת עוה"ד

 

לשכת עוה"ד דורשת מהמל"ג לבחון את הכשל בתכנון לימודי המשפטים בישראל

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:128
קומיט וכל טופס במתנה