שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > תזכיר חוק ממשלתי מבקש לכלול יועצי מס ברשימת המייצגים מול הביטוח הלאומי

חדשות

תזכיר חוק ממשלתי מבקש לכלול יועצי מס ברשימת המייצגים מול הביטוח הלאומי, צילום: המוסד לביטוח לאומי בירושלים. צילום: המל"ל
תזכיר חוק ממשלתי מבקש לכלול יועצי מס ברשימת המייצגים מול הביטוח הלאומי
15/12/2015, עו"ד אורי ישראל פז

תזכיר חוק הביטוח הלאומי מציע להשוות את מעמדם של יועצי המס כמייצגים מול המל"ל למעמדם של רואי חשבון ועורכי דין. בדברי ההסבר להצעת החוק צוין כי יועצי המס לומדים במהלך הלימודים את נושא הביטוח הלאומי לעתים יותר ממה שלומדים רואי חשבון ועורכי דין, וכי הדרישה הנוכחית למבחן בקיאות כתנאי לייצוג מפלה אותם לרעה

 

נמשך הכרסום במונופול ייצוג עורכי הדין לפני הביטוח הלאומי: תזכיר חוק ממשלתי מבקש לבטל את החרגתם של יועצי המס מרשימת בעלי המקצוע הרשאים לייצג פונים לפני המוסד לביטוח לאומי.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

"חוק הסדרת העיסוק בייצוג על ידי יועצי המס מחייב ציבור זה לאמות מידה מקצועיות וחובה לעמוד בבחינה ובהתמחות", נכתב בדברי ההסבר לתזכיר החוק הממשלתי שהופץ הבוקר (ג', 15.12) להערות הציבור. "יועצי המס לומדים במהלך הלימודים את נושא הביטוח הלאומי לעתים יותר ממה שלומדים רואי חשבון ועורכי דין. המצב החוקי הנוכחי מפלה לרעה את ציבור יועצי המס לעומת ציבור רואי החשבון ועורכי הדין".

לא זו אף זו, נטען בדברי ההסבר לתזכיר החוק, "ציבור יועצי המס מהווה חלק מרכזי בייצוג מבוטחים דווקא מול מחלקות הגביה במוסד (לביטוח לאומי). הניסיון שהצטבר לאורך שנים מצביע כי רמת הידע של יועצי המס תוך כדי שמירה על כללי אתיקה מול עובדי המוסד אינו נופל מזה של שאר המייצגים".

סעיף 386 לחוק הביטוח הלאומי קובע מי רשאי לייצג אדם בפני המוסד לביטוח לאומי (ייצוג בנושאי גביה ובנושאי גמלאות, ולמעט ייצוג בפני ועדות רפואיות שהן גוף מעין שיפוטי, ולגביו חלים הכללים המגבילים של לשכת עורכי הדין). יועצי המס הוחרגו, ולגביהם נקבע בתקנות הביטוח הלאומי כי עליהם להוכיח בקיאות בחוק, כתנאי לקבלת הסמכה לייצוג. הבקיאות נבדקת על ידי מבחן שהמוסד מעביר להם.

כעת סבור המוסד לביטוח לאומי כי המצב הקיים טעון תיקון, ולכן מוצע בתזכיר החוק הממשלתי לבטל את החרגתם של יועצי המס, ולהשוות את מעמדם כמייצגים מול המוסד לביטוח לאומי, לזה של כלל המייצגים, לרבות רואי חשבון ועורכי דין.

כפי שדווח לאחרונה בפורטל תקדין, בית המשפט העליון קבע בהליך שהגישה לשכת עורכי הדין כי המרכז למימוש זכויות רפואיות של לבנת פורן לא יהיה רשאי לאבחן את זכויותיהם של לקוחותיו ולייעץ להם כיצד לפעול, שכן הדבר דורש הכרעה בשאלות משפטיות באופיין. השירות היחיד שיתאפשר הוא סיוע טכני במהותו במילוי טפסים, לאדם שאינו מתמצא בדקויות השפה או סובל מליקוי או מגבלה כלשהי. לימים, קבע בית המשפט המחוזי כי לבנת פורן תשלם 35 אלף שקל על כל שירות משפטי המסיג את גבול המקצוע. בית המשפט המחוזי קיבל את בקשת לשכת עורכי הדין נגד החברה למימוש זכויות רפואיות וקבע כי החברה הפרה את פסק הדין של בית המשפט העליון וממשיכה להעניק ייעוץ משפטי מובהק ולא רק סיוע טכני.

מלשכת עורכי הדין טרם נמסרה תגובה לפניית פורטל תקדין בנושא.

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

הערעור של לבנת פורן התקבל חלקית - תוכל לסייע במילוי טפסים ובניסוח מכתבים

 

 

לבנת פורן תשלם 35 אלף ש' על כל שירות משפטי המסיג את גבול המקצוע

 

 

לשכת עוה"ד טוענת לביזיון ביהמ"ש: חברת לבנת פורן ממשיכה לתת שירותים משפטיים

 

חסמים וכשלים בביטוח הלאומי מונעים תשלום מיליארדי שקלים המגיעים לציבור

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:141
קומיט וכל טופס במתנה