שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > כתב אישום נגד רופא מרדים בכיר בוולפסון בגין סחר לא חוקי בקנאביס רפואי

חדשות

כתב אישום נגד רופא מרדים בכיר בוולפסון בגין סחר לא חוקי בקנאביס רפואי , צילום: צילום: Getty images Israel
כתב אישום נגד רופא מרדים בכיר בוולפסון בגין סחר לא חוקי בקנאביס רפואי
08/12/2015, עו"ד אורי ישראל פז

ד"ר אברהם דותן, רופא בכיר במחלקת ההרדמה בביה"ח וולפסון, שעבד גם במרפאת הכאב, מואשם יחד עם שותפו בניהול עסק של הספקת קנאביס לעשרות רבות של לקוחות, תמורת תשלום של כ-356 אלף שקל ששולמו תמורת "זירוז ההליכים"

פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) הגישה אתמול (ב', 7.12) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד ד"ר אברהם דותן, בן 64 מתל אביב, ורועי חברה, בן 36 ממושב אמץ, בגין אספקת קנבוס רפואי בניגוד לנהלי משרד הבריאות. במסגרת הקשר בין ד"ר דותן וחברה, סיפקו השניים וניסו לספק קאנביס, לעשרות רבות של לקוחות, במרמה בנסיבות מחמירות, ובתמורה לסך של 356 אלף שקל לכל הפחות, תוך שד"ר דותן מקבל כספי שוחד וחברה מתווך לשוחד.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

ד"ר דותן הוא רופא בכיר במחלקת ההרדמה ומנהל יחידת ההתעוררות בבית החולים וולפסון, המואשם בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, ניסיון לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, הספקת סם מסוכן, עבירות מס, הלבנת הון ועבירות נוספות.

הסמכות על פי פקודת הסמים לתת רישיון לשימוש בקנאביס למטרות רפואיות היא של מנכ"ל משרד הבריאות או מי שהוסמך על ידו. היחידה לקנאביס רפואי ("היק"ר") היא גוף המוסמך על ידי משרד הבריאות לתת רישיון קנבוס. נוהל 106 של משרד הבריאות בדבר "רישיונות לשימוש בקנאביס", קובע את התנאים הנדרשים לקבלת רישיון קנבוס, בין היתר בתחום הכאב, כדלקמן: א'. הגשת "בקשה לקבלת רישיון שימוש בקנאביס למטרות רפואיות"; ב'. מיצוי אפשרויות טיפול מקובלות; ג'. טיפול במרפאת כאב מוכרת בתקופה של שנה לפחות לפני הגשת הבקשה; ד'. המלצת מרפאת הכאב בה מטופל מבקש הבקשה לרישיון; ה'. שאלון BPI מלא.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עורכי הדין נעם שביט ואורנה פינטו-גפסון, ד"ר דותן עובד גם במרפאת כאב וולפסון, במקביל לתפקידו כרופא בכיר במחלקת ההרדמה ומנהל יחידת ההתעוררות בבית החולים. במסגרת תפקידיו במרפאת הכאב, בין היתר, המליץ ד"ר דותן על שימוש בקנאביס רפואי וחתם על טפסי "בקשה לקבלת רישיון שימוש בקנאביס למטרות רפואיות". חברה הוא בעל עבר פלילי מכביד ופושט רגל, שאין בבעלותו או על שמו חשבונות בנק והוא איננו נהנה בחשבון בנקאי כלשהו. בין ד"ר דותן לחברה יש היכרות מוקדמת, שהחלה לפני כשמונה שנים.

בכתב האישום נטען כי לפני שנת 2011, סיכמו דותן וחברה שיתנו ללקוחות פוטנציאליים שירותים הקשורים בתפקידו של ד"ר דותן בתמורה לקבלת תשלום שלא כדין מצד הלקוחות, בכלל זה לספק למי מהלקוחות קנאביס רפואי. משנת 2011 ועד ל-15 באוקטובר 2015, פעלו השניים לקידום הקשר הפלילי באמצעות הפעולות הבאות: חברה יצר קשר עם לקוחות אשר חפצו בקבלת רישיון קנאביס בתמורה לתשלום. לאחר יצירת הקשר עם הלקוח, קבע חברה ללקוח תור במרפאת הכאב אצל ד"ר דותן, שלא דרך מערכת זימון תורים ולמועד מוקדם באופן משמעותי מזה שניתן היה לקבל דרך מערכת זימון תורים. סמוך לכך, נפתח ללקוח תיק רפואי במרפאות החוץ של בית החולים, בין אם באמצעות הלקוח עצמו ובין אם באמצעות חברה. את התיק הרפואי של הלקוח העביר חברה לטיפול באחריות ד"ר דותן, במסגרת עבודתו כרופא במרפאת הכאב וולפסון.

ד"ר דותן העמיד לחברה את חותמתו, על מנת שחברה יעשה בה שימוש. הנאשמים ניפקו בצוותא עבור הלקוחות "טופס בקשה לרישיון שימוש בקנאביס רפואי" ומסמכי "גיליון בדיקה ומעקב" חתומים בחותמת ד"ר דותן. הן הבקשות והן המלצות הרופא נחזו להיראות כמסמכים העומדים בתנאים הקבועים בנוהל 106 אך בפועל, מרביתם הכילו רישומים כוזבים בידיעה ובהסכמת הנאשמים.

בתקופה הרלוונטית לכתב האישום, כחלק מהקשר הפלילי הפעילו וניהלו השניים פעילות כלכלית העולה כדי עסק בעל מנגנון ממנו הפיקו הכנסות עליהן נמנעו מלדווח בכוונה להתחמק מתשלום מס כדין. במסגרת הקשר, סיפקו הנאשמים וניסו לספק קאנביס, לעשרות רבות של לקוחות, במרמה בנסיבות מחמירות, ובתמורה לסך של לכל הפחות 356,106 שקל, תוך שד"ר דותן מקבל כספי שוחד וחברה מתווך לשוחד.

"המעשים המתוארים באישומים נעברו בנסיבות מחמירות, בין היתר, לאור מספרם הרב של המעשים, סכומי כסף גדולים שנגבו ונתקבלו על ידי הנאשמים, השיטתיות והתחכום במעשי המרמה, השוחד והספקת הסמים המסוכנים, והעובדה כי המעשים בוצעו על ידי רופא בכיר במרפאת כאב עליו נסמך היק"ר במתן הרישיונות", טוענת הפרקליטות בכתב האישום.

בבקשת הפרקליטות לעצור את השניים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם מובאת עדות של אחד הלקוחות: "פניתי למשרדו של ד"ר דותן, נכנסתי אליו למשרד ואמרתי לו אני מעוניין בתחילת תהליך בהסדרת רישיון לקנאביס רפואי... הרופא אמר שיש איזה שהוא תהליך שאני צריך לעבור...ואז הוא אמר לי בחוץ יש בחור שמן שעונה לשם רועי –  לך אליו והוא יגיד לך מה לעשות... רועי ישב בכיסאות, פניתי אליו... בסוף תהליך הבדיקות הוא אמר לי אתה תצטרך לזרוק לי כמה אלפים... הוא אמר שזה בעבור זירוז הליכים, אם אני לא טועה הוא דרש 12 אלף שקל אני שילמתי לו בתשלומים את כל הכסף במזומן".

לטענת הפרקליטות בבקשת המעצר, "לאורך תקופה של מספר שנים, המשיבים ניהלו עסק, כך ממש, להספקת סמים מסוכנים באמצעות מרמה מתוחכמת כלפי רשויות המדינה, כל זאת תמורת בצע כסף. ד"ר אברהם דותן, רופא בכיר בבית החולים וולפסון, עשה במשאבים ציבוריים רפואיים כבשלו, והשתמש בתשתיות רפואיות, שנועדה להקל על סבלם של חולים, כדי לקדם את רווחתו האישית ואת רווחתו של שותפו, רועי חברה".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:2
קומיט וכל טופס במתנה