שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > שורת תקנות חדשות יקלו על חברות ישראליות הנסחרות בבורסות הגדולות בארה"ב

חדשות

שורת תקנות חדשות יקלו על חברות ישראליות הנסחרות בבורסות הגדולות בארה"ב , צילום: צילום: istock
שורת תקנות חדשות יקלו על חברות ישראליות הנסחרות בבורסות הגדולות בארה"ב
03/12/2015, עו"ד אורי ישראל פז

שרת המשפטים הפיצה השבוע להערות הציבור את טיוטת התקנות המאשרות לחברות הנסחרות בחו"ל לעמוד בתנאי הדין הזר בלבד לא צורך בהתאמה נוספת לדרישת חוק החברות. בין היתר, יוכלו החברות להגיש את מסמכי היסוד שלהם באנגלית לרשם החברות, ללא צורך בתרגום נוטריוני

שרת המשפטים איילת שקד הפיצה השבוע (ב', 2.12) להערות הציבור את טיוטת התקנות למתן הקלות לחברות ישראליות הנסחרות בבורסות בחו"ל. ההקלות המוצעות ממוקדות בחברות שאין בהן גרעין שליטה ונסחרות בבורסות הגדולות בארה"ב (NASDAQ ו-NYSE). החברות העיקריות שייהנו מההקלות הללו הן חברות היי-טק ישראליות.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

התקנות מהוות הקלה משמעותית לחברות ישראליות הנסחרות בחו"ל ויאפשרו להן לעמוד בדרישות הדין הזר בלבד, ללא צורך בהתאמה נוספת לדרישות חוק החברות.

בין ההקלות: הגשת מסמכים באנגלית לרשם החברות – מוצע לאפשר לכלל החברות להגיש את מסמכי היסוד שלהן בשפה האנגלית לרשם החברות. כך למשל יוכלו חברות להגיש את התקנון שלהן בשפה האנגלית בצירוף תרגום של התקנון המאושר בידי החברה (ולא תרגום נוטריוני). הצעה זו מהווה בשורה של ממש בעיקר לתעשיית הון הסיכון הישראלית ובחברות בעיקר בתחום הטכנולוגיה העילית אשר מתנהלות בשפה האנגלית, שכן תתאפשר סביבה רגולטורית התומכת בשפה האנגלית, תקל על השקעות בחברות הישראלית ותאפשר למשקיעים הזרים סביבת השקעה נוחה יותר.

עוד מוצע שחברה ישראלית שאין בה בעל שליטה ועומדת בכללי הבורסה הזרה לגבי רוב דירקטורים עצמאיים לא תהיה חייבת למנות דירקטורים חיצוניים . כתוצאה מכך לא יחולו גם המגבלות לגבי הגמול שניתן לשלם לדח"צים לפי חוק החברות. עם זאת, לא תבוטל החובה שלפחות אחת הדירקטורים תהיה אישה.

בבורסות הזרות, ועדת הביקורת וועדת התגמול מאוישות בדירקטורים עצמאיים בלבד. עצמאות חברי ועדת הביקורת נבחנת לפי כללים מחמירים יותר מאשר אלה החלים לגבי דירקטור עצמאי "רגיל". לכן מוצע לפטור חברות שאין בהן גרעין שליטה ונסחרות בחו"ל, מההוראות לגבי הרכב ועדת הביקורת וועדת התגמול בחוק החברות מבלי להביא לפגיעה באיכות הממשל התאגידי.

בנוסף, כוללות התקנות הקלה בכינוס אספות כלליות לאישור תנאי כהונה והעסקה – העלות של כינוס אסיפה כללית בארה"ב גבוה משמעותית מהעלות של כינוס אסיפה בישראל. לכן מוצע כי תגמול לדירקטור או למנהל כללי שמתמנה בידי הדירקטוריון בתקופה שבין אספות שנתיות, לא יהיה טעון אישור במועד המינוי אלא באסיפה השנתית (או המיוחדת) הבאה, בתנאים אלה:

1)   תנאי הכהונה וההעסקה תואמים את מדיניות התגמול של החברה.

2)   תנאי הכהונה וההעסקה אושרו בידי ועדת התגמול והדירקטוריון.

3)   תנאי הכהונה וההעסקה אינם עולים על אלה שניתנו לקודמו בתפקיד.

הקלה זו חשובה מאד לחברות הנסחרות בחו"ל בשל העלות הגבוהה לכינוס אספות כלליות שם אך מוצע לאפשר לכלל החברות ליהנות ממנה.

"מאז כניסתי לתפקיד אני נלחמת במפלצת הבירוקרטיה והרגולציה", סיפרה שרת המשפטים איילת שקד. "ההגזמה בעודף רגולציה בארץ מבטאת באופן הנכון ביותר את האמירה: יותר זה פחות. מדינת ישראל מפסידה הרבה, נכון להיום, מעודף הבירוקרטיה. אנחנו מנסים לתקן זאת. תקנות ההקלות לחברות בחול מהוות בשורה של ממש עבור חברות ישראליות הנסחרות בבורסות זרות. על מנת לדאוג לשמר את נוכחותן של חברות ישראליות בישראל, על מנת לפתח את הכלכלה הישראלית, ומתוך הבנה כי יש צורך לבצע תיקונים ותיאומים בהתאם לצורכי השעה החלטתי על פרסום התקנות".

 

לקריאה נוספת, ראו:

תקנות החברות (הקלות לחברות שניירות הערך שלהן רשומים למסחר בבורסה מחוץ לישראל) (תיקון), התשע"ו-2015

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:223
קומיט וכל טופס במתנה