שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > התחזה לעורך דין וגרף לכיסו רבע מיליון שקל תמורת "ייצוג" בהליכים משפטיים

חדשות

התחזה לעורך דין וגרף לכיסו רבע מיליון שקל תמורת "ייצוג" בהליכים משפטיים, צילום: צילום: Getty Images Israel
התחזה לעורך דין וגרף לכיסו רבע מיליון שקל תמורת "ייצוג" בהליכים משפטיים
02/12/2015, עו"ד אורי ישראל פז

מוניר בן פהים כיאל, תושב ג'דידה-מכר בן 42, נהג להציג עצמו במרמה כעורך דין והציע שירותים משפטיים בהליכים בלשכות ההוצל"פ, מול המוסד לביטוח לאומי, בהליכי פש"ר וברישום דירה בטאבו. הפרקליטות: "נסיבות ביצוע העבירות מצביעות על תחכום, ערמומיות, שיטתיות והיעדר מורא מפני החוק"

פרקליטות מחוז חיפה הגישה אתמול (ג', 1.12) לבית המשפט השלום בעכו כתב אישום נגד מוניר בן פהים כיאל, תושב ג'דידה-מכר בן 42, המייחס לו 11 אישומים בגין התחזות לעורך דין וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

מעובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד חאלד חכרוש, עולה כי  מוניר כיאל נהג להציג את עצמו במרמה בפני המתלוננים כעורך דין, הציע להם שירותים משפטיים ואף קיבל במרמה בנסיבות מחמירות סכום כולל של למעלה מרבע מיליון שקל.

לטענת הפרקליטות, מוניר כיאל לא היה עורך דין ולמעשה מעולם לא הוסמך כעורך דין. במרבית המקרים ייצג מוניר כיאל את הלקוחות, מרביתם דוברי השפה הרוסית, בהליכים בלשכות ההוצאה לפועל באזור הצפון ומול המוסד לביטוח לאומי, תוך שהוא גובה מהם סכומים נכבדים כשכר טרחה לכיסו. באחד המקרים הוא התחזה לעורך דין וקיבל במרמה בנסיבות מחמירות מזוג חולים שאושפזו בבית חולים, שם פגשו אותו, סך של 75,750 שקל.

מעבר לכך, "ייצג" מוניר כיאל לקוחות שביקשו את ייצוגו בשלל תחומי המשפט: להוציא רישיון להחזקת נשק, לצלוח הליכי פשיטת רגל, לבצע רישום דירה בטאבו, ועוד.

במשרד המשפטים מציינים כי מוניר ביצע חלק ניכר מהעבירות המיוחסות לו בכתב האישום כאשר תלוי ועומד נגדו כתב אישום בעבירה דומה.

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לעצור את מוניר עד תום ההליכים נגדו, ומתבססת בין השאר על כך שהוא קושר את עצמו לכל האירועים ומודה ברוב המקרים ובביצוע העבירות המיוחסות לו בכתב האישום.

"אין כל ספק כי נסיבות ביצוע העבירות על ידי המשיב מצביעות על תחכום, ערמומיות, שיטתיות והיעדר מורא מפני החוק", טוענת הפרקליטות בבקשת מעצרו. "נגד המשיב תלוי ועומד כתב אישום בתיק ת"פ 15177-12-14 בעבירה דומה לעבירות המיוחסות לו בכתב האישום, והתיק קבוע לישיבת הוכחות לחודש מאי 2015. ניתן ללמוד על המסוכנות של המשיב מכך כי המשיב ביצע חלק ניכר מהעבירות המיוחסות לו בכתב האישום כאשר תלוי ועומד נגדו כתב אישום בעבירה דומה".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:175
קומיט וכל טופס במתנה