שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > שביתת פתע בבתי המשפט: הוועד הורה לעובדים לנטוש את העבודה מהשעה 10:15

חדשות

שביתת פתע בבתי המשפט: הוועד הורה לעובדים לנטוש את העבודה מהשעה 10:15, צילום: צילום: Getty images Israel
שביתת פתע בבתי המשפט: הוועד הורה לעובדים לנטוש את העבודה מהשעה 10:15
26/11/2015, עו"ד אורי ישראל פז

שיבושים צפויים בעבודת מזכירויות בתי המשפט, בקבלת קהל ובקיום דיונים. העובדים טוענים כי הנהלת בתי המשפט יוצרת תנאים שונים לעובדים בעלי אותו דרג. "הנהלת בתי המשפט: מדובר בשביתה פראית, המהווה הפרת צו שיפוטי ובכוונת הנהלת בתי המשפט לנקוט צעדים משפטיים בהתאם"

היום, יום חמישי ה-26 בנובמבר 2015, בשעה 9:30, הורה ועד העובדים של מערכת בתי המשפט ל-2,700 עובדי המערכת לנטוש את מקום עבודתם החל מהשעה 10:15. העובדים טוענים כי הנהלת בתי המשפט יוצרת תנאים שונים לעובדים בעלי אותו דרג.

בנוסף, לפורטל תקדין נודע כי ועד העובדים של מערכת בתי המשפט החליט על שביתת הפתע בעקבות החלטות מנהל בתי המשפט, השופט מיכאל שפיצר, לפטר עובדי מזכירות ולהחליפם בסטודנטים, וזאת בניגוד למכרזים שנערכו כדין.

יו"ר הוועד, דני חסון, מסר ל-Ynet: "פתחנו בשביתת אזהרה בת חצי יום בגין אי השוואת תנאים. בשנת 2012 הסתיים הסכם השכר כולל התחייבות שלנו לשקט תעשייתי. מאז ביקשנו שישוו בין הדרגים – אם יש עובד בדרג מסוים ועובד שני נבחר לאותו דרג – עובד אחד מקבל דברים מסוימים שעובד אחר לא. יצרו דור א' ודור ב' במערכת בתי המשפט, יצרו פערים. ביקשנו לנהל משא ומתן ונענינו באמתלות כאלה ואחרות. הגענו כבר לסוף 2015, ישבנו בשקט אבל יש גבול לסבלנות וליכולות שלנו. לכן היום יש שביתת אזהרה של חצי יום ובשבוע הבא נשקול את צעדינו".

מהנהלת בתי המשפט נמסר כי "הודעת הוועד נעשתה באופן פתאומי, חד צדדי ובניגוד לסיכום שהושג בין ועד העובדים ובין הנהלת בתי המשפט. מדובר בשביתה פראית, המהווה הפרת צו שיפוטי ובכוונת הנהלת בתי המשפט לנקוט צעדים משפטיים בהתאם".

בעקבות הודעת ועד העובדים על השביתה, צפויים שיבושים בעבודת מזכירויות בתי המשפט, בקבלת קהל ובקיום דיונים.

מרכז המידע בטלפון 077-2703333 והשירותים הניתנים באמצעות אתר הרשות השופטת ימשיכו לפעול כסדרם.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:96
קומיט וכל טופס במתנה