שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הצעת חוק המאבק בטרור: 15 שנות מאסר למי שיאיים בעבירה שדינה מאסר עולם

חדשות

הצעת חוק המאבק בטרור: 15 שנות מאסר למי שיאיים בעבירה שדינה מאסר עולם , צילום: צילום: רון פז
הצעת חוק המאבק בטרור: 15 שנות מאסר למי שיאיים בעבירה שדינה מאסר עולם
24/11/2015, עו"ד אורי ישראל פז

ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת דנה בעבירות ובעונשים הנגזרים מהצעת החוק, המחמירה פי שלושה מהחוק הקיים בעבירה של איום. נציג השב"כ: "ערעור תחושת הביטחון של אזרחי ישראל גורם נזק כספי גדול שנופל על הקופה הציבורית. עונש של חמש שנות מאסר למי שיאיים שיטמין פצצה במטוס זהו פרס לטרור"

בצל המשך אירועי הטרור הפוקדים את רחובות ישראל, ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת דנה אתמול (ב', 23.11) בעבירות ובעונשים בעבירות ביטחון, הנגזרות מהצעת חוק המאבק בטרור, המבקשת לקבוע עונש חמור של 15 שנות מאסר למי שיאיים בביצוע עבירה שדינה מאסר עולם.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

החוק הקיים קובע עונש של עד שלוש שנות מאסר על איום, בעוד שהצעת החוק מבקשת להחיל עונש חמור של 15 שנות מאסר. היועצת המשפטית של ועדת החוקה טענה כי לא ראוי להטיל עונש כה חמור בגין איום, החמור יותר מהעונש על שוד בנסיבות מחמירות. לדעתה, רק אם האיום יהיה מתוך כוונה לגרום פחד ובהלה בקרב הציבור או אם האיום אכן פעל וגרם לבהלה או לפחד בקרב הציבור, מוצדק להטיל עונש חמור.

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לעניינים פליליים, עו"ד רז נזרי, טען כי יהיה מאוד קשה להוכיח בבית המשפט שכיכר העיר התרוקנה מאזרחים, כתוצאה מאיום שהושמע על ידי פעיל טרור. לשיחת טלפון מאיימת שבה המאיים טען כי הניח פצצה במטוס, יכולה להיות משמעות כלכלית ונזקים כספיים גדולים מאוד, כגון השבתת נמל תעופה למשך שעות רבות. עו"ד נזרי הודה כל עונש של 15 שנה הוא עונש מוגזם.

ח"כ בני בגין שאל את נציג השב"כ: "מה בפרקטיקה של השב"כ מניע אתכם לדרוש עונש כה חמור של 15 שנות מאסר על איום? המחיר היקר, מוזיל את החוק", אמר בגין. נציג השב"כ טען שערעור תחושת הביטחון של אזרחי ישראל גורם נזק כספי גדול שנופל על הקופה הציבורית. לדבריו, "עונש של חמש שנות מאסר למי שיאיים שיטמין פצצה במטוס זהו פרס לטרור".

גם ח"כ אורי מקלב טען כי "ההצעה קיצונית מאוד. מי שישלח אבקה לבנה במעטפה ייענש במאסר של 15 שנות מאסר".

יו"ר הוועדה, ח"כ ניסן סלומינסקי, אמר כי "בסיטואציה של מכת מדינה, יש צורך לקבוע עונשים חמורים יותר מימי שיגרה". ח"כ סלומינסקי הוביל לפשרה, לפיה העונש על איום יעמוד על עד שבע שנות מאסר. יו"ר הוועדה ביקש מהמשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד נזרי לשקול לבצע אבחנה בין סתם איום, לאיום שגרם לפחד ובהלה בציבור.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:41
קומיט וכל טופס במתנה