שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > שרת המשפטים העניקה לרשות ני"ע ולעיריית אשדוד את פרס השקיפות השלטונית

חדשות

שרת המשפטים העניקה לרשות ני"ע ולעיריית אשדוד את פרס השקיפות השלטונית , צילום: שמואל האוזר, איילת שקד ואמי פלמור. צילום: שרונה מזליאן לוי
שרת המשפטים העניקה לרשות ני"ע ולעיריית אשדוד את פרס השקיפות השלטונית
17/11/2015, עו"ד אורי ישראל פז

בפרס זכתה גם הממונה על העמדת המידע לציבור במשרד האוצר. מנכ"לית משרד המשפטים: "הצורך לדרוש מהרשות לפרסם מידע גם במקום בו הפרסום אינו 'נוח; לבקש מפקידים עמוסים לפנות זמן בלוחות זמנים קצובים, להשיב לבקשות חופש מידע; להתמודד עם שאלות משפטיות ואיזונים מורכבים ולצד כל אלו לתת שירות אדיב, סבלני ומקצועי – אינו פשוט כלל ועיקר"

שרת המשפטים, איילת שקד, העניקה הבוקר (ב', 16.11) את פרס השקיפות השלטונית ליו"ר רשות ניירות ערך, פרופ' שמואל האוזר, על זכיית הרשות בפרס זה. הפרס הוענק, זו השנה הראשונה, בטקס שהתקיים במוזיאון ארצות המקרא בירושלים.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

שרת המשפטים שקד קיבלה את המלצת חבר השופטים להעניק את פרס שרת המשפטים לרשות ניירות ערך על שום שהיא "פועלת באופן יוצא דופן על מנת לקדם את תחום השקיפות השלטונית, בשימת לב להתפתחויות הטכנולוגיות, לדרישה הגוברת מצד הציבור במעורבות בהליכי קבלת ההחלטות ולחשיבות בהצעדתה של המערכת השלטונית אל מעבר לחובות הבסיסיות של שקיפות והנגשת המידע".

עם הענקת הפרס, אמרה שרת המשפטים כי "רשות ניירות ערך, בראשות פרופ' האוזר, מדגימה לכולנו כיצד רשות ציבורית יכולה להטמיע בתוכה יסודות עמוקים של שקיפות ולהתנהל באופן קבוע ושיטתי בשקיפות בסטנדרט גבוה". שקד ציטטה את דברי השופט חשין ז"ל שאמר כי "מקורו של עיקרון השקיפות הוא בתפישת היסוד של המינהל הציבורי כנאמן הציבור: כל אשר מחזיק הוא בו – כנאמן הציבור מחזיק הוא בו, ואילו משלו אין לו ולא כלום... ומשידענו כי עובד הציבור עושה בנאמנות כשליח הציבור, חייב הוא ממילא בחובותיו של שליח ובהן החובה ליתן דין וחשבון על מעשיו, קרי, לגלות לשולחיו – לכלל הציבור – מה עשה ומה לא עשה, מדוע עשה כך ולא אחרת, וכשלא עשה - מדוע לא עשה. כך, רק כך, יוכל הציבור לדעת אם עשה עובד הציבור באמונה; כך, רק כך, יאמין הציבור במינהל ובעובדיו".

יו"ר רשות ניירות ערך, פרופ' שמואל האוזר, אמר כי "אני גאה ושמח לקבל את הפרס בשם הרשות ועובדיה הפועלים יום וליל, בהגנה על משקיעים בשקיפות מרבית. השקיפות היא נשמת אפו של שוק ההון ומנהל תקין".

לצד רשות ניירות ערך, זכו בפרס השקיפות השלטונית גם עיריית אשדוד והגב' אנט קליימן, הממונה על העמדת המידע לציבור במשרד האוצר.

פרס השקיפות השלטונית יוענק אחת לשנתיים לרשות ציבורית או לעובד ציבור שפעלו באופן יוצא דופן על מנת לקדם את תחום השקיפות השלטונית. שרת המשפטים קיבלה את המלצת חבר השופטים, שכלל את מנכ"לית משרד המשפטים, נציג רשות ממשלתית, נציג עמותה חברתית ונציג אקדמיה, והעניקה את הפרס לשתי רשויות ציבוריות ולעובדת ציבור אחת.

השופטים ציינו כי "המאמץ שעיריית אשדוד משקיעה בניסיון להטמיע את ערך השקיפות כתפיסה מובנית בהתנהלות הרשות הוא ראוי לציון...  הוסכם להמליץ על עיריית אשדוד לקבלת הפרס בשים לב לחשיבות שהעירייה עצמה נותנת לנושא זה מבלי שקיים פיקוח אודות יישומו של חוק חופש המידע ברשויות מקומיות".

צוות השופטים שיבח גם את הממונה על העמדת המידע לציבור במשרד האוצר ואמר כי "גב' קליימן פועלת מתוך אמונה בדבר חשיבות הנגשת המידע הציבורי, תוך ניסיון להיות לפה למבקשי המידע. את המענה לבקשות בצורה המיטבית לעתים תוך מחלוקות בתוך הרשות. לצד זאת, דואגת הממונה ליידע את המבקשים על מצב הטיפול בבקשתם באופן המונע, לעתים, התנגשות מיותרת בין המבקשים לרשות".

לדברי מנכ"לית משרד המשפטים אמי פלמור, "הצורך לדרוש מהרשות לפרסם מידע גם במקום בו הפרסום אינו 'נוח לרשות'; לבקש מפקידים עמוסים בשגרת עבודה לפנות זמן ובלוחות זמנים קצובים, להשיב לבקשות חופש מידע; להתמודד עם שאלות משפטיות ואיזונים מורכבים ולצד כל אלו לתת שירות אדיב, סבלני ומקצועי למבקשי המידע – אינו פשוט כלל ועיקר. הממונים על העמדת מידע לרשות הציבור מצויים בחזית העשייה של חוק חופש המידע ועל כך אנו מודים להם".

עו"ד רבקי דב"ש, ראשת הממשלתית לחופש המידע סיכמה את הטקס ואמרה כי : "חלוקת פרס השקיפות אחת לשנתיים מתבססת על ההבנה כי יצירת שינויים והטמעת ערכים ופרקטיקה של שקיפות, הינם תהליכים ארוכי טווח. אנו מקווים כי בשנתיים הקרובות נצליח להעמיק את ההבנה כי תחום השקיפות צריך להיות מנוהל, ולא רק להתנהל. הצלחה זו, תוביל לכך שבחירת הזוכים הבאים תהיה קשה עוד יותר משהייתה בשנה זו."

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:152
קומיט וכל טופס במתנה