שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ראש התביעה ביו"ש: יש ארגון עו"ד שמטרתו להעביר מסרים בין טרוריסטים בכלא

חדשות

ראש התביעה ביו"ש: יש ארגון עו"ד שמטרתו להעביר מסרים בין טרוריסטים בכלא, צילום: צילום: Getty images Israel
ראש התביעה ביו"ש: יש ארגון עו"ד שמטרתו להעביר מסרים בין טרוריסטים בכלא
11/11/2015, עו"ד אורי ישראל פז

ועדת החוקה, של הכנסת ניסתה ליישב את המחלוקת שנגעה להיעדר אבחנה בחוק בין חברות בארגון טרור ובין חברות בארגון. נציג השב"כ: "לוועדה נוח לטפל רק במי שיורה בקלצ'ניקוב ולא לגעת באנשים שמסייעים לטרור. עושים פה הנחות לארגונים שמשלמים מיליוני דולרים משכורות לרוצחים, למממני הסתה ולרוכשי אמל"ח"

במסגרת הדיון בהצעת החוק למאבק בטרור, דנה שלשום (ב', 9.11) ועדת החוקה בכנסת בסעיף חוק שדן בחברות בארגון טרור. במהלך הדיון התגלע ויכוח נוקב באבחנה בין ארגוני טרור לארגוני מעטפת – ארגונים התומכים בארגוני הטרור. על פי הצעת החוק הממשלתית, אין אבחנה בהגדרה בין ארגוני טרור לארגוני מעטפת, אולם יש אבחנה ברמת הענישה.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

סגן נשיא המכון הישראלי לדמוקרטיה, פרופ' מרדכי קרמניצר, אמר הדין כי "לאחר מתקפת הטרור בארצות הברית, אמריקה נכנסה להיסטריה, ותמיד לאחר אסון רואים תגובת יתר. ההצעה שמונחת לפניכם, יש בה תגובת יתר ולא פרופורציונאלית. מה שנכון לארגון טרור, לא מתאים לארגון תומך טרור. מתבקשת אבחנה ולא רק בחומרת העונש".

ראש התביעה ביהודה ושומרון, סא"ל מוריס הירש, אמר כי "תפקידי ארגוני המעטפת הם להאדיר את שמם של הטרוריסטים ולתמוך בבני משפחותיהם כגון אגודת אל נור. זה ארגון שמטרתו לתמוך לעודד ולסייע לפעולות טרור". הירש גילה כי "יש ארגון של עורכי דין שכל מטרתו להעביר מסרים בין הטרוריסטים בכלא. זה ארגון טרור". גם נציגת משרד הביטחון, רינת המאירי, התנגדה לאבחנה בין ארגוני טרור לארגוני המעטפת.

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד רז נזרי, אמר כי "מרגע שארגון הוכרז כארגון טרור, לא נכון להבחין בין ארגון שעורף ראשים כארגון דעא"ש, ארגון שמבצע פעילות טרור כארגון החמאס או ארגון שמגייס כספים על מנת לרכוש אמל"ח. אבל רמת הענישה תשתנה מפעיל טרור אחד למשנהו, בהתאם לתפקידו בארגון".

נציג השב"כ אמר בדיון ש"אנו חושבים שהצעת החוק נועדה לסייע לנו להילחם במעגלים הרחבים של הטרור יש לי תחושה שלוועדה נוח לטפל רק במי שיורה בקלצ'ניקוב ולא לגעת באנשים שמסייעים לטרור. עושים פה הנחות לארגונים שמשלמים מיליוני דולרים משכורות לרוצחים, למממני הסתה ולרוכשי אמצעי לחימה. הרעיון הוא ליבש את הצינורות הכספיים. לתת לנו בשנת 2015 חוק נכה, כאילו רוצים שנגיע רק למי שיורה".

למשמע דבריו של נציג השב"כ, ח"כ מיכל רוזין התקוממה ואמרה: "כאילו אנחנו כובלים את ידי כוחות הביטחון. מספיק עם הפופוליזם הזה של גורמי הביטחון! אנשים שרוצים כוח בלי גבול. לכן יש בתי משפט וחברי כנסת".

נציג השב"כ השיב לחברת הכנסת רוזין כי "מי שאוסף מיליון וחצי דולר בשלושה חודשים, הוא הרבה יותר קטלני מפעילים צבאיים שאני מכיר. מי אמר שפעיל שסחב טילים, גרוע יותר ממי שאוסף מיליוני דולרים? אם המסר שיצא מפה יאפשר חברות פסיבית ולא תהיה על זה התחשבנות פלילית, זה רע מאוד. האבחנה בין ארגוני מעטפת לארגוני טרור רעה מסוכנת ובלתי אפשרית".

חברי הכנסת רוזין, רויטל סויד ואוסמה סעדי תמכו בדעתו של פרופ' קרמניצר. לעומתם, חברי הכנסת ענת ברקו וניסן סלומינסקי תמכו בגישת גורמי הביטחון. לדברי ח"כ סלומינסקי, "אין כל אבחנה בין ארגוני טרור לארגונים התומכים בטרור. אני סבור שעבירת טרור צריכה להיות עבירה עצמאית וחמורה, ולא להשוותה לדין הפלילי".

ח"כ ברקו אמרה כי "לבצע פעולת טרור, זו הפקה. זו הפקה של אבו מאזן וחבריו אדם לא קם בבוקר ורוצח". ח"כ סעדי הזדעק וסנט בה "מה את אומרת? תראי מה קורה בתקופה האחרונה".

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

רז ניזרי: בקרוב נבטל את בתי המשפט הצבאיים בשטחי מדינת ישראל

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:129
קומיט וכל טופס במתנה