שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > כתב אישום נגד צעיר בן 21 מג'אבל מוכבר בגין פיגוע הירי והדקירה בארמון הנציב

חדשות

כתב אישום נגד צעיר בן 21 מג'אבל מוכבר בגין פיגוע הירי והדקירה בארמון הנציב, צילום: צילום: Getty images Israel
כתב אישום נגד צעיר בן 21 מג'אבל מוכבר בגין פיגוע הירי והדקירה בארמון הנציב
09/11/2015, עו"ד אורי ישראל פז

בלאל אבו גאנם מואשם ברצח בכוונה תחילה של שלושה נוסעי קו 78 בשכונת ארמון הנציב ב-12 באוקטובר, ובניסיון רצח של נוסעים נוספים. בבקשת המעצר טענה הפרקליטות כי "העובדה שאבו גאנם לא הביע חרטה על מעשיו וחלף זאת סיפק מניע אידיאולוגי למעשים מבססת אף היא את המסוכנות העצומה הנובעת ממנו לציבור"

 

פרקליטות מחוז ירושלים  הגישה היום (ב', 9.11) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד בלאל אבו גאנם, בן 21 מג'אבל מוכבר בגין שלוש עבירות של רצח בכוונה תחילה ושבע עבירות של ניסיון רצח.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד אורי קורב, אבו גאנם תומך מזה מספר שנים בארגון החמאס. ב-12 באוקטובר 2015 פנה אליו בהאא עליאן וסיפר לו כי ברשותו סכום כסף שבאמצעותו הוא מתכנן לרכוש אקדח על מנת לבצע פיגוע רצחני כנגד יהודים. הנאשם אמר לבהאא כי הוא יצטרף אליו והשניים קבעו כי יבצעו פיגוע תוך שימוש באקדח וסכין.

בהמשך, הצטיידו אבו גאנם ובהאא באקדח ובסכין ונסעו לשכונת ארמון הנציב, שם עלו על אוטובוס מס' 78. השניים עלו ראשונים לאוטובוס והמתינו לעליית נוסעים יהודים אותם ירצחו. לאחר מספר דקות נסיעה בהם עלו כשניים עשר נוסעים לאוטובוס, החל אבו גאנם לירות למוות בנוסעי האוטובוס ובהאא דקר אותם במטרה לרוצחם נפש.

לאחר שאזלו הכדורים מאקדחו של אבו גאנם, ולהב הסכין נשבר בגופו של ריצ'רד לייקין ז"ל, החל אחד מהשניים לחנוק את אחד הנוסעים במטרה לרוצחו. הגעתם של כוחות הביטחון למקום מנעה את המשך הקטל.

אבו גאנם ובהאא רצחו בירי אקדח ובדקירות סכין את אלון אנדריי גובברג, חביב חיים וריצ'רד לייקין ז"ל, ופצעו באורח קשה שלושה אנשים וכן גרמו לנפגעי חרדה נוספים.

"החל מסוף חודש ספטמבר 2015, על רקע של מתיחות דתית ולאומית נמשכת, ובין השאר, בייחס למתחם הר הבית בירושלים, החל ברחבי הארץ גל של פיגועי טרור רצחניים ואלימים נגד אזרחים יהודים חפים מפשע ונגד אנשי כוחות הביטחון", מתאר עוה"ד קורב בכתב האישום. "מדי יום ביומו, תוקפים ערבים – לרוב צעירים ולא פעם אף קטינים – עוברי אורח יהודים, נשים, גברים וטף ואנשי כוחות ביטחון – באמצעות כלי נשק קרים (סכינים, גרזנים ועוד) וכלי נשק חמים, במטרה לרוצחם נפש. כתוצאה מגל הטרור נרצחו, עד למועד הגשת כתב האישום, למעלה מעשרה אזרחים, ואנשי כוחות הביטחון ועשרות רבות נפצעו, מהם גם פצועים באורח קשה. הנאשם ביצע את המיוחס לו כחלק מגל הטרור ובמטרה לסייע לאויבי ישראל במלחמתם בה".

בבקשת הפרקליטות לעצור את אבו גאנם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו, נוכח אופי המעשים, חומרתם, האכזריות הרבה בה בוצעו וכלי הנשק ששימשו לביצועם, נטען בי היתר כי "העובדה שאבו גאנם לא הביע חרטה על מעשיו וחלף זאת סיפק מניע אידיאולוגי למעשים המיוחסים לו, מבססת אף היא את המסוכנות העצומה הנובעת ממנו לציבור, ואת המסקנה כי אין תחליף למעצרו עד תום ההליכים. כמו כן, חומרת העבירות המיוחסות לאבו גאנם, העונש הכבד הצפוי לו אם יורשע, ומקום מגוריו, מבססים את החשש כי שחרורו יביא להימלטותו מהדין".

בידי הפרקליטות ראיות לכאורה לביסוס הנטען כנגד המשיב. ובין השאר, הודאתו של המשיב במעשים, עדויות הנוסעים והשוטרים שנכחו באירוע ותפיסת האקדח והסכין שנמצאו בזירת הפיגוע.

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

כתב אישום נגד אם לארבעה שהצטיידה בסכין והודיעה על רצונה להיות שאהידית

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:9
קומיט וכל טופס במתנה