שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ביה"ד לעבודה חייב בהוצאות נאשם שהגיש בקשה מיותרת והשתלח בב"כ המדינה

חדשות

ביה"ד לעבודה חייב בהוצאות נאשם שהגיש בקשה מיותרת והשתלח בב"כ המדינה , צילום: צילום: Getty images Israel
ביה"ד לעבודה חייב בהוצאות נאשם שהגיש בקשה מיותרת והשתלח בב"כ המדינה
08/11/2015, ליאור שדמי שפיצר

הנאשם עתר לגילוי חומר חקירה בהליך נגדו וטען בתוך כך כי המאשימה בודה ראיות נגדו, מנסה להוציא ממנו כספים וסוחטת אותו באיומים. ביה"ד: "הנייר אינו צריך לסבול הכל. בבקשות וכתבי טענות המוגשים לערכאה שיפוטית יש לנהוג לשון נקייה ולא להטיח האשמות מכפישות בנציגי המדינה, מתוך ידיעה כי לא יהיה מי שיתבע את עלבונם"

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב הטיל הוצאות על נאשם בתיק פלילי שהגיש בקשה מיותרת לבית הדין, תוך הטלת הכפשות והאשמות נגד בא כוח המדינה. השופט אורן שגב קבע כי טענותיו של הנאשם כי המאשימה בודה ראיות נגדו, מנסה להוציא ממנו כספים וסוחטת אותו באיומים, לא רק שנטענו בעלמא אלא גרמו לבזבוז זמן שיפוטי יקר. בקשת הנאשם לגילוי חומרי חקירה נדחתה והוא חוייב לשלם לקופת אוצר המדינה הוצאות משפט בסך של 5,000 שקל.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

בבקשתו טען הנאשם כי הוא קיבל מבא כוח המאשימה, עו"ד דן טוניק, צילום של מסמכי החקירה ולא את מסמכי המקור, וכי הוא ראה בתיק שקיימים מסמכים נוספים שלגביהם טען עורך הדין כי הם אינם מסמכי חקירה. לטענתו, הגיעה אליו רשימת מסמכים שאותה הגדיר כרשימה מפוברקת, אשר אינה עונה על דרישות סעיף 74 לחוסד"פ.

הנאשם טען כי "המאשימה עשתה לעצמה נוהג לבדות ראיות על מנת להטעות את בית המשפט, והרשימה המפוברקת אינה המקרה הראשון. בנוסף, טען כי המאשימה בדתה ראיות ושיקרה לבית המשפט על מנת להוציא ממנו כספים במרמה וכי מדובר בדפוס התנהגות מצדה.

המאשימה טענה בתגובתה כי ההאשמות שהטיח הנאשם בה ובנציגיה עולות כדי לשון הרע ונועדו להלך עליה אימים, וכי הנאשם נוקט בהליכי סרק באופן שעלול להוות שיבוש מהלכי משפט.

השופט אורן שגב דחה את הבקשה וקבע כי הנאשם קיבל לידיו את כל המסמכים המופיעים בתיק החקירה, למעט מסמכים שאכן אינם עונים על ההגדרה הנ"ל.

"אין לקבל את אופן התנהלותו של הנאשם, אשר נוטל לעצמו את הדרור להשתלח מילולית באופן הפוגעני והבוטה ביותר כנגד ב"כ המאשימה", כתב השופט בהחלטתו. "בית דין זה סבור כי הנייר אינו צריך לסבול הכל, וכי בבקשות וכתבי טענות המוגשים לערכאה שיפוטית בישראל יש לנהוג לשון נקייה ולא להטיח האשמות מכפישות בנציגי המדינה, מתוך ידיעה כי לא יהיה מי שיתבע את עלבונם".

השופט הבהיר כי אם סבור הנאשם כי מאן דהוא עבר עבירה פלילית של בידוי ראיות או סחיטה באיומים, יתכבד נא וינקוט בסעדים העומדים לרשותו על פי דין. "הטלת רפש בנציגי המדינה והתייחסות מזלזלת ופוגענית נגדם אינה הדרך, ובית דין זה לא יישאר שווה נפש לנוכח התנהלות זו", הבהיר השופט.

נוכח האמור, חייב השופט את הנאשם בהוצאות לטובת אוצר המדינה בסך של 5,000 שקל, בשל העובדה שהוא השחית זמן שיפוטי יקר בבקשה זו, שעה שהיה ברור לו, וכך אף אישר בדיון, כי למעשה הוא קיבל את חומר החקירה.

 

הע"ז 1885-10-13

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:213
קומיט וכל טופס במתנה