שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > נדחתה טענת האנס בני סלע לרשלנות המדינה באי מניעת תקיפתו על ידי אסיר אחר

חדשות

נדחתה טענת האנס בני סלע לרשלנות המדינה באי מניעת תקיפתו על ידי אסיר אחר, צילום: 5144512
נדחתה טענת האנס בני סלע לרשלנות המדינה באי מניעת תקיפתו על ידי אסיר אחר
04/11/2015, עו"ד לילך דניאל

ביהמ"ש קבע כי אף ששירות בתי הסוהר התרשל בכך שלא דאג להפריד בין סלע לבין האסיר השני, הראיות מלמדות כי סלע הוא זה שתקף ראשון ולכן יש לייחס לו אשם תורם בשיעור של 100%. סלע ישלם למדינה הוצאות משפט ושכ"ט עו"ד בסך של 13,000 שקל

בית משפט השלום דחה את תביעתו של האנס בני סלע, בגדרה טען כי שלטונות הכלא התרשלו בכך שלא מנעו את תקיפתו בידי אסיר אחר וכי לאחר התקיפה הועמד לדין משמעתי שנוהל בצורה לקויה. השופט אברהם רובין קבע כי אף שהשב"ס התרשל בכך שלא דאג להפריד בין סלע לבין האסיר האחר, הראיות מלמדות כי סלע הוא שיזם את התקיפה ולכן יש להשית עליו אשם תורם בשיעור 100%.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

סלע, עבריין מין מורשע המרצה עונש מאסר ממושך בגין ביצוע עבירות מין חמורות, היה במועד הרלוונטי לתביעה כלוא בבית הסוהר "אוהלי קידר", באגף טעוני ההגנה. בתביעתו טען סלע כי באחד הימים, בעודו שוהה בתאו הנעול, תקף אותו אסיר אחר בכך שניפץ כוסות זכוכית על רשת דלת תאו, ותחב אל תוך התא מקל של מטאטא או מגב באופן שהוביל לפציעתו. עוד הוסיף סלע כי יומיים לאחר מכן, בעת שחזר מבדיקה רפואית אליה יצא בשל הפגיעות שנגרמו לו בתקיפה הראשונה, חשש כי אותו האסיר יתקוף אותו בשנית באמצעות חפץ כלשהו ולכן התגונן מפניו. לאחר התקיפה השנייה הגיע לאגף ע. קמ"ן בבית הסוהר במטרה לברר את שאירע, ולאחר התחקור נפתח הליך משמעתי נגד סלע. בסיומו של ההליך, הורשע סלע במיוחס לו ונגזר עליו עונש של בידוד למשך 10 ימים, וכן שלילת טובות הנאה של ביקורים, טלפונים וטיולים בחצר.

בעקבות האמור, עתר סלע לחייב את המדינה לפצותו ב-50 אלף שקל בטענה כי שלטונות הכלא התרשלו בכך שלא מנעו את תקיפתו וכי ההליך המשמעתי נגדו נוהל בצורה לקויה.

השופט אברהם רובין דחה את התביעה וציין כי אף שאין חולק כי המדינה חבה בחובת זהירות מושגית וקונקרטית כלפי האסירים המצויים במשמורתה, חובה זו אינה מוחלטת ורשויות בתי הסוהר רינן אחריות להבטיח באופן מוחלט את ביטחונם של אסירים מפני מעשי אלימות של אסירים אחרים.

השופט קיבל את גרסתו של סלע לפיה הסוהר ידע על התקיפה הראשונה, ומכאן שהנתבעת התרשלה בכך שלא דאגה להפריד בין סלע לבין האסיר האחר ולדאוג שזה יהיה סגור בתאו בשעה שסלע הוחזר מן המרפאה. יחד עם זאת, הראיות מלמדות כי סלע הוא זה שתקף ראשון את האסיר האחר ולא להיפך, ולכן יש לייחס לו אשם תורם בשיעור של 100%.

לבסוף נדחו טענותיו של סלע לפגמים בהליך המשמעתי שנערך לו וטענתו כי הגנתו בהליך המשמעתי קופחה בשל כך שלא הוצגו בו מצלמות האגף שתיעדו את התקיפה. זאת, שכן סלע עצמו הודה כי הוא תקף ראשון ולכן בכל מקרה היה מורשע בדין המשמעתי. עוד נדחתה טענתו כי נהלי שירות בתי הסוהר הופרו מאחר שהוא לא יודע בדבר זכותו לחקור את העדים בהליך המשמעתי ולא נמסר לו עותק מהפרוטוקול.

סלע ישלם למדינה הוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין בסך כולל של 13 אלף שקל.

 

ת"א 33857-05-13

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:90
קומיט וכל טופס במתנה