שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > יחידת הסייבר הארצית במשטרה עצרה חשוד בסחיטה באיומים של חברות הייטק

חדשות

יחידת הסייבר הארצית במשטרה עצרה חשוד בסחיטה באיומים של חברות הייטק, צילום: צילום: Getty images Israel
יחידת הסייבר הארצית במשטרה עצרה חשוד בסחיטה באיומים של חברות הייטק
29/10/2015, ליאור שדמי שפיצר

על פי החשד, פנה החשוד בן ה-32 לחברות פרטיות בתחום ההייטק בדרישה לשלם לו עשרות אלפי דולרים, תוך שהוא מאיים לפרסם מידע המצוי ברשותו אודות התנהלות החברות ולקוחותיהן. בתום חקירה מאומצת במישור הטכנולוגי והמודיעיני נתפס אתמול החשוד, חרף מאמציו לפעול ברשת באופן אנונימי

אגף החקירות והמודיעין להב 433 יחידת הסייבר הארצית עצרה אתמול (ד', 28.10) חשוד בסחיטה באיומים של חברות באמצעות רשת האינטרנט, לאחר שתפסה אותו "על חם" בעודו מנהל שיח מקוון שעל פי החשד קשור לאחד מניסיונות הסחיטה ולאחר שנדד מבית קפה אחד למשנהו ואף הרחיק מעיר לעיר, בניסיון להסוות את מקור האינטרנט שבו השתמש לצורך ביצוע העבירות.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

יחידת הסייבר הארצית מנהלת בשבועות האחרונים חקירה נגד תושב תל אביב יליד 83 בחשד שביצע במספר מקרים סחיטה באיומים כלפי חברות פרטיות בתחום ההייטק. על פי החשד פנה החשוד לחברות בדרישה כספית לעשרות אלפי דולרים, תוך שהוא מאיים שאם לא יועבר לו הסכום המבוקש יפרסם מידע המצוי ברשותו אודות התנהלות החברות ואודות לקוחותיהן.

איתורו של החשוד היום ומעצרו, אשר סיכלו את ביצוע הסחיטה ומנעו ביצוען של סחיטות מסוג זה על ידי החשוד בהמשך, התאפשרו הודות לפעילות מאומצת ומתוחכמת של היחידה במישור הטכנולוגי והמודיעיני, זאת על אף מאמציו של החשוד להסוות את פעילותו ולפעול ברשת באופן שנחזה להיות אנונימי.

היחידה עצרה את החשוד לחקירה ותפסה את מחשבו. בתום חקירתו נכלא והובא הבוקר לדיון בבקשה להארכת מעצרו.

החשיפה והמעצר מצטרפים לשורת חשיפות, מעצרים וכתבי אישום בפרשיות שניהלו יחידת הסייבר הארצית בלהב 433 ומערך הסייבר הפרוס במחוזות. בכוונת המשטרה להמשיך ולהכביד ידה על עבריינים בתחום זה, המנסים להפיק רווח תוך פגיעה בביטחונן וביכולת ההתנהלות התקינה של חברות עסקיות.

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:199
קומיט וכל טופס במתנה