שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > כתב אישום נגד אם לארבעה שהצטיידה בסכין והודיעה על רצונה להיות שאהידית

חדשות

כתב אישום נגד אם לארבעה שהצטיידה בסכין והודיעה על רצונה להיות שאהידית, צילום: צילום: Getty images Israel
כתב אישום נגד אם לארבעה שהצטיידה בסכין והודיעה על רצונה להיות שאהידית
28/10/2015, עו"ד אורי ישראל פז

הנאשמת, פאטמה אבו צבייח, בת 34 מהיישוב ערוער שבנגב, רכשה סכין בסופרמרקט בבאר שבע והודיעה לאחותה ב-whatsapp כי היא רוצה לבצע פיגוע התאבדות כשאהידית. לטענת הפרקליטות, אחיה ודודה של הנאשמת הם עדי התביעה, ולכן אם תשוחרר ממעצר קיים חשש שהיא תנסה לשבש הליכי משפט

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה אתמול (ג', 27.10) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד פאטמה אבו צבייח, בת 34, אם לארבעה, מהיישוב ערוער שבנגב, על כי הצטיידה בסכין והודיעה לאחותה באמצעות המסרון ב-whatsapp שהיא רוצה לבצע פיגוע דקירה כשאהידית נגד יהודים.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד מיטל אולק אמואל מפרקליטות מחוז דרום (פלילי), על רקע אירועים ביטחוניים מהעת האחרונה, התגבש בליבה של הנאשמת הרצון לבצע פיגוע דקירה נגד יהודים. לצורך ביצוע התכנית, הגיעה הנאשמת לסופרמרקט הסמוך לשוק בבאר שבע, אחרי שעברה דרך הביטוח הלאומי על מנת לקבל את קצבת המזונות שלה, ורכשה סכין שאורך להבה כ-30 ס"מ, אותה החביאה במגירה ליד המיטה בביתה בערוער.

ב-14 באוקטובר, בסמוך לשעה 09:40, עת שהתה הנאשמת במרכז בערוער בסמוך לסניף הדואר, התכתבה עם אחותה ב-whatsapp ושלחה לה סרטון של פיגוע אשר בוצע בירושלים וכן מסרון שבו כתבה כי היא רוצה לבצע פיגוע התאבדות כשאהידית. כמו כן ביקשה הנאשמת מאחותה שלא תספר לאף אחד. אחותה של הנאשמת שנבהלה מתוכן המסרונים, פנתה מיד לדודן של השתיים והם פנו למשטרה.

התיק נחקר על ידי ימ"ר נגב. כתב האישום מייחס לנאשמת ביצוע עבירות של החזקת סכין בנסיבות מחמירות (מתוך מניע גזענות או עוינות כלפי ציבור) ועוד.

הפרקליטות הגישה לבית המשפט בקשה לעצור את הנאשמת עד תום ההליכים המשפטיים נגדה, בטענה כי בידי הפרקליטות ראיות לכאורה לביצוע העבירות המיוחסות ל ידי הנאשמת, בהן הודאותיה שלה, חיזוקים לדבריה בעדויות בני משפחתה, צילום הודעת הטקסט שנשלחה שאת תוכנה מאשרת הנאשמת, תיעוד מתוך חשבון הפייסבוק שלה ועוד.

בבקשת המעצר נטען עוד כי "נגד המשיבה קמה עילת מעצר, שכן המשיבה מסכנת את ביטחון הציבור בכך שהביעה רצונה לבצע פיגוע דקירה כנגד יהודים באשר הם יהודים, ובאם תשוחרר קיים חשש ממשי לביטחון הציבור, בפרט בימים טרופים אלה בהם מצויה מדינת ישראל במתקפת טרור גם מצד מפגעים בודדים, אשר אינם משתייכים באופן מוגדר או מובהק לארגון טרור כזה או אחר. כנגד המשיבה קמה עילת מעצר, שכן קיים יסוד סביר לחשש כי באם תשוחרר המשיבה, תנסה לשבש הליכי משפט, לאור העובדה שבני משפחתה של המשיבה, לרבות אחיותיה ודודה הם עדי תביעה בתיק".

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

מעצר מנהלי לצעירה בת 19 שהודיעה במסרון לקרוביה כי היא רוצה להיות שהידית

 

כתב אישום בגין ניסיון רצח הוגש נגד המחבל שביצע את פיגוע הדקירה בעפולה

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:238
קומיט וכל טופס במתנה