שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > התנועה לאיכות השלטון קוראת לשרת המשפטים לצאת להגנת הרשות השופטת

חדשות

התנועה לאיכות השלטון קוראת לשרת המשפטים לצאת להגנת הרשות השופטת, צילום: צילום: דור קדמי
התנועה לאיכות השלטון קוראת לשרת המשפטים לצאת להגנת הרשות השופטת
26/10/2015, ליאור שדמי שפיצר

בעקבות דבריו של ח"כ מוטי יוגב, שתקף את השופט עוזי פוגלמן על עמדותיו בנושא הריסת בתי מחבלים, קוראת התנועה לאיכות השלטון לפעול לשיקום כבודו של בית המשפט "אשר הושם למרמס בידיהם של נבחרי ציבור חסרי אחריות ונטולי ממלכתיות", על מנת להציב תמרור אזהרה לכל מי שחפץ להשתלח בבית המשפט ובשופטיו

התנועה למען איכות השלטון בישראל פנתה היום (ב', 26.10) לשרת המשפטים איילת שקד בבקשה לצאת להגנתו של בית המשפט ולפעול לשיקום כבודו "אשר הושם למרמס בידיהם של נבחרי ציבור חסרי אחריות ונטולי ממלכתיות, אשר בדבריהם הנמהרים לא השגיחו בהשלכות הקשות של התבטאויותיהם".

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

דברי התנועה לאיכות השלטון מתייחסים לדבריו של ח"כ מוטי יוגב, שהאשים את שופט בית המשפט העליון עוזי פוגלמן בהגנה על זכויות רוצחים והזדהות עם האויב, בעקבות עמדתו בנוגע להריסת בתי מחבלים. ח"כ יוגב תקף בעמוד הפייסבוק שלו את עמדתו של השופט פוגלמן וכתב, בין היתר: "שופט בית המשפט העליון עוזי פוגלמן, בפסק דינו מהיום, שעיכב הרס בתי מחבלים רוצחים, שם את עצמו בצד של האויב. על זכויות רוצחים הוא מגן, ובכך מונע ענישה מרתיעה ומסכן חיים". ח"כ יוגב תקף אישית את השופט פוגלמן בהקשר לפסקי דין נוספים של בית המשפט העליון שהיה שותף להם, וסיכם את המלצתו במילים: "אני קורא לשופט פוגלמן לפשוט את מדי השופט ולהצטרף לרשימה המשותפת שפסיקותיו כדעותיה".

"דומה כי נפרצו כל חרצובות הלשון, וכי אין עוד הדוברים משגיחים בדבריהם. כך אנו עדים לקריאות חמורות כנגד שופטים מכהנים, ונגד מוסד השפיטה בישראל ובית המשפט העליון בשבתו כבג"צ חמור בכך, בהשלכות דברים אלו על הציבור בישראל – על גווניו ורבדיו", כתב לשרה עו"ד תומר נאור, מהמחלקה המשפטית של התנועה למען איכות השלטון. "ביטויים קשים אלו כנגד השופטים, אשר מזכירים לעיתים אמירות הנשמעות על ידי שחקני כדורגל בסוף משחקים, מביאים לכדי הידרדרות השיח הציבורי, ביזוי כבודו ומעמדו של בית המשפט ושופטיו, השמעת איומים מרומזים ומפורשים ברשתות החברתיות ואף לאבדן אמון מוחלט של הציבור בישראל בנבחריו אשר בוחרים בלשון שאינה ראויה ואינה מכבדת את תפקידם ומעמדם"

בתנועה מוסיפים כי הכרסום המתמשך בסמכותו ובמעמדו של בית המשפט בישראל, ושל הרשות השופטת ככלל, עלול להוביל לפגיעה חמורה ביותר בעקרון הפרדת הרשויות בישראל ולפריצה מוחלטת של מארג האיזונים והבלמים העדין שעליו נשענת שיטת המשטר המבטיחה את השמירה על הדמוקרטיה ועל חירותם של הפרט והכלל. "במצב עניינים זה, אנו סבורים כי חשוב לעין ערוך כי שרת המשפטים תשמיע קולה ותצא להגנתה של הרשות השופטת, של בתי המשפט, שופטיו ועובדיו. אין ספק כי קריאה נחרצת וחדה של מי שאמונה בתפקידה על כלל מערכת בתי המשפט ובתי הדין בישראל, תהווה תמרור אזהרה לכל אלו אשר יחפצו בעתיד לבוא להשתלח בבית המשפט ובשופטיו".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:166
קומיט וכל טופס במתנה