שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > נפגע פיגוע הדריסה בי-ם תובע 2.5 מיליון שקל מהרשות הפלסטינית ובכיריה

חדשות

נפגע פיגוע הדריסה בי-ם תובע 2.5 מיליון שקל מהרשות הפלסטינית ובכיריה , צילום: פעיל חמאס. צילום: Getty images Israel
נפגע פיגוע הדריסה בי-ם תובע 2.5 מיליון שקל מהרשות הפלסטינית ובכיריה
25/10/2015, עו"ד אורי ישראל פז

הרב שמואל משה, שנפצע בפיגוע הדריסה והדקירה של טכנאי בזק ב-13 באוקטובר, הגיש תביעה אזרחית נגד הרש"פ ובכיריה ונגד ארגון החמאס ודוברו, בטענה כי הם אחראים לגל הפיגועים בשל הסתה לאלימות פרועה ברחובות ישראל: "המחבל היה רק היד המבצעת. הם אלה שיזמו, עודדו ושלחו אותו להרוג וגם להיהרג"

האם תביעות כספיות במיליונים ירתיעו את הרשות הפלסטינית מלהמשיך להסית לטרור אלים ברחובות ישראל? הרב שמואל משה (66), אשר נפצע בפיגוע הדריסה והדקירה של טכנאי "בזק" ברחוב מלכי ישראל בירושלים ב-13 באוקטובר, הגיש לבית משפט השלום בירושלים תביעת פיצויים אזרחית נגד הרשות הפלסטינית ובכיריה, ונגד ארגון חמאס ודוברו, על סך 2.5 מיליון שקל.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

הנתבעים הם הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן), דובר הרשות נביל אבו רודיינה, ג'יבריל רג'וב מבכירי הפת"ח, תנועת החמאס, הדובר שלה חוסאם בדראן, ורק לבסוף עזבונו של המפגע, עלא אבו ג'מאל, אשר נהרג אף הוא כמחבל בפיגוע הדריסה והדקירה.

בכתב התביעה מצטטים עורכי הדין נדב סלומון ודיקלה ברנס, ממשרד אשכנזי, ברנס ושות' מכפר סבא, את התבטאויותיהם של אישים ישראלים בכירים, ביניהם שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, שרת המשפטים איילת שקד, ושגריר ישראל באו"ם דוד רוט, המטילים על הנתבעים את האחריות לגל הפיגועים, בשל הסתה לאלימות פרועה ברחובות ישראל.

כמו כן, מצטטים עורכי הדין ברנס וסלומון התבטאויות פומביות של בכירי הרשות הפלסטינית, דוגמת הכרזתו של ג'יבריל רג'וב, "מבצעי הפיגועים הם גיבורים", והצהרתו של חוסאם בדראן, דובר החמאס, "אנו מברכים על פעולת הגבורה".

"כתב תביעה זה מוגש בעקבות פיגוע טרור בו נפגע התובע על ידי ערבי, שהוסת לבצע מעשי טרור על ידי הרשות הלאומית הפלסטינית, בכיריה ודובריה, ועל ידי תנועת החמאס ודוברה", נכתב בפתח התביעה. "בשבועות האחרונים עוררו המסיתים הנ"ל את הערבים תושבי ירושלים ותושבי יהודה, שומרון וחבל עזה, לבצע מעשי טרור, תחילה כדי להגן על מסגד אל-אקצה, שהיהודים זוממים, כביכול, לפגוע בו, ולאחר מכן כדי לנקום על מותם של המפגעים הקודמים, שכביכול נהרגו בידי יהודים על לא עוול בכפם. בעת הגשת תביעה זו ההסתה עודנה נמשכת, כמוה גם מעשי הטרור שהיא מעודדת וגורמת להם. לפיכך ממהר התובע להגיש תביעתו זו, זמן קצר לאחר פגיעתו, מיד לאחר שחרורו מבית החולים בו אושפז בעקבות הפיגוע, במטרה לגרום לנתבעים המסיתים להבין, כי לדברי ההסתה שלהם יש גם מחיר כספי. שמא, כך סבור התובע, יגרום להם המחיר שהם צפויים לשלם, להבין את השלכות מעשיהם הפרועים, חסרי הרסן ועתירי הסכנה".

לטענת התובע הרב שמואל משה, הוא סופר סת"ם בהשכלתו ובעיסוקו, שבעקבות הפיגוע איבד את יכולתו לעסוק בעיסוקו. אובדן פוטנציאל השתכרותו עולה כדי 7,000 שקל בחודש, דהיינו 1.3 מיליון שקל, ב-16 השנים שנותרו לו עד תום תוחלת חייו, בגיל 82 שנה. בהתחשב בכך שמדובר מצד כל הנתבעים בפגיעה מכוונת, סבור התובע שיש לפסוק לו בגין כאב וסבל פיצויים מוגברים או עונשיים, והוא העמיד אותם בכתב התביעה על סך 750 אלף שקל.

לדברי עו"ד נדב סלומון, המייצג את הנפגע, "המחבל שביצע את הפיגוע הוא נתבע מספר 7, אחרי הרשות הפלסטינית ובכיריה וארגון החמאס ודוברו, כי רצינו להבליט את העובדה, שהם-הם האחראים העיקריים למתרחש. הוא היה רק היד המבצעת, הם אלה שיזמו, עודדו ובפועל שלחו אותו, להרוג וגם להיהרג, בעוד הם במשרדיהם הממוזגים ממשיכים להסית כדי לחולל את הפיגוע הבא".

עו"ד דיקלה ברנס מוסיפה כי "הגיע העת שבכירי הרשות הפלסטינית יבינו שאינם חסינים מפני הטלת אחריות בשל מעשים המתבצעים בעקבות ההסתה הפרועה שלהם".

ת"א 39197-10-15

 

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

המחוזי חייב את החמאס לפצות בני משפחת הרוגים בפיגוע התאבדות ב-2 מיליון שקל

 

ישראל והרש"פ לא אחראיות לנזקי ענף התיירות בעקבות אינתיפאדת אל-אקצה

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:103
קומיט וכל טופס במתנה