שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > אושר בוועדת חוקה: מכירת סיגריה בודדת תעלה למוכר בקנס בסך 4,000 שקל

חדשות

אושר בוועדת חוקה: מכירת סיגריה בודדת תעלה למוכר בקנס בסך 4,000 שקל, צילום: צילום: Getty images Israel
אושר בוועדת חוקה: מכירת סיגריה בודדת תעלה למוכר בקנס בסך 4,000 שקל
22/10/2015, עו"ד אורי ישראל פז

ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת אישרה עליה דרמטית בתעריפי קנסות וקביעת קנסות חדשים במע"מ. בין היתר, נקבע כי עוסק או מוביל שיעביר טובין שהוחל עליהם מע"מ בשיעור אפס מאזור אילת למקום אחר בישראל, שלא בהתאם לתקנות, יחויב בקנס של 2,500 שקל; עוסק פטור שלא יגיש הצהרה שנתית יחויב בקנס של 3,000 שקל

מכירת סיגריה בודדת תעלה למוכר בקנס בסך 4,000 שקל, כך החליטה ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת בישיבה שנערכה לאחרונה שבה אישרו חברי הוועדה את בקשת שרת המשפטים איילת שקד ושר האוצר משה כחלון לקבוע קנסות מנהליים חדשים ולהעלות את שיעורי התעריפים של כמה מסוגי הקנסות במס ערך מוסף (מע"מ).

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

התקנות החדשות קובעות הגדלה משמעותית בשיעורי הקנסות המוטלים בגין מספר עבירות לפי חוק מע"מ, וכן קנסות מנהליים חדשים בעניין הגשת דו"ח מפורט (דו"ח חדש מפורט ומקוון שמאפשר לרשויות להצליב מידע, כחלק מהמאבק בחשבוניות פיקטיביות), ולהוסיף עבירות מנהליות חדשות לפי חוק אזור סחר חופשי באילת, ופקודת הטבק.

עוד נקבע כי הקנס על עבירה חוזרת יהיה כפל הקנס הקבוע, והקנס על עבירה חוזרת נוספת יהיה פי שלושה של הקנס. 

הוועדה אישרה קנס חדש לעוסק או מוביל שיעביר טובין שהוחל עליהם מס ערך מוסף בשיעור אפס, מאזור אילת למקום אחר בישראל שלא בהתאם לתקנות בסך 2,500 שקל. כ"כ הוועדה אישרה להעלות את הקנס לעוסק שלא ירשם במע"מ מ-500 שקל ל-3,000 שקל.

נציג משרד האוצר, עו"ד גיא גולדמן, אמר בדיון כי תעריף הקנסות נקבע בשנת 1997 וכי מאז התעריפים לא עודכנו. סמנכ"ל רשות המיסים, זאב פורת, התחייב לא לבקש להעלות את התעריפים הללו עד סוף שנת 2018. בנושא הקנס בגין אי הגשת דו"ח של עוסק פטור, אמר פורת כי "זהו קנס חדש, אשר יושט על עוסק שלא יגיש הצהרה שנתית. לדבריו, כמחצית מ-187 אלף העוסקים הפטורים (שהמחזור השנתי שלהם עד 180 אלף שקל) – לא מגישים את הדו"ח. 

חבר הכנסת אורי מקלב התנגד להעלות את תעריף הקנסות, אשר בחלקם הוכפלו בחמש, וטען כי "צריך היגיון בהעלאת הקנסות". לדבריו, "אין כאן מידתיות".

גם ח"כ אוסאמה סעדי התנגד להעלאת חלק מהתעריפים, וטען כי "נתוני רשות המיסים מראים כי הוטלו קנסות מעטים על חלק מהעבירות עליהם מבקשים להגדיל את הקנסות. זו אינה תופעה שמצריכה העלאת הקנסות".

בנושא הקנס בגין מכירת טבק שלא בהתאם לתקנות, נציג משרד הבריאות אמר כי משרדו מבקש להילחם בתופעת מכירת סיגריות בודדות או בחפיסות קטנות, באמצעות הטלת קנסות.

יו"ר ועדת החוקה, ח"כ ניסן סלומינסקי, וח"כ מיקי לוי, הביעו שניהם התנגדות לאשר קנס בסך 15 אלף שקל בגין מכירת סיגריות בודדות. בתום משא ומתן מול נציגי משרד האוצר, סוכם כי גובה הקנס על מכירת סיגריות שלא בהתאם לתקנות יעמוד על 4,000 שקל. ואולם הקנס בגין מכירת טבק שלא בהתאם לתקנות, יעמוד על 15 אלף שקל.

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:85
קומיט וכל טופס במתנה