שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > 15 חודשי מאסר לבעל חברה שדיווח על עצמו כשכיר והעלים 1.3 מיליון שקל מהכנסותיו

חדשות

15 חודשי מאסר לבעל חברה שדיווח על עצמו כשכיר והעלים 1.3 מיליון שקל מהכנסותיו , צילום: צילום: Getty images Israel
15 חודשי מאסר לבעל חברה שדיווח על עצמו כשכיר והעלים 1.3 מיליון שקל מהכנסותיו
22/10/2015, ליאור שדמי שפיצר

בעל חברת דפוס מירושלים פתח חברה על שם גיסתו כאשר הוא בפועל היה מנהלה היחיד, ורשם בדוח השני כי הוא שכיר המרוויח כ-3,600 שקל בחודש, כאשר בפועל הכנסות החברה באותה שנה עמדו על כרבע מיליון שקל. ביהמ"ש: "הנאשם לא הפנים את הפסול במעשיו על אף ענישתו בעבר והמשיך להערים על רשויות המס"

בית המשפט גזר על בעל חברת דפוס מירושלים שהעלים למעלה ממיליון שקל מהכנסותיו 15 חודשי מאסר בפועל, 11 חודשי מאסר על תנאי ו-70 אלף שקל קנס.  

בשנת 2004 נקלעה חברת הדפוס של ישראל כהן לקשיים כלכליים וחשבונותיו הוגבלו, או אז פתח חברה חדשה על שם גיסתו כאשר הוא בפועל היה מנהלה היחיד. בדוח השנתי שהגיש באותה שנה כתב כהן שהוא שכיר שהרוויח כ-3,600 שקל בחודש, כאשר בפועל הכנסות החברה באותה שנה עמדו על כרבע מיליון שקל. במשך שלוש שנים לא דיווח כהן כלל על הכנסותיה של החברה ולא ניהל ספרי חשבונות, כשרק ב-2005 דיווח חלקית על פעילותה למע"מ ובסך הכל השמיט מהכנסותיו סכום של כ-1.3 מיליון שקל. העבירות התגלו בשל פעילות עובדי יחידת החקירות מס הכנסה ירושלים והדרום.

 גזר הדין בתיק, שנוהל על ידי עו"ד דן בהט ועו"ד אורי גולדשטיין מפרקליטות מחוז ירושלים, קבע השופט איתן קורנהאוזר מבית משפט השלום בירושלים כי הנאשם, שהורשע בעבר בעבירות דומות ואחרות, "לא הפנים את הפסול במעשיו על אף ענישתו בעבר, והמשיך להערים על רשויות המס תוך גזילת הקופה הציבורית בסכומים גבוהים. הנאשם לא הודה במעשיו ורק לאחר שהורשע הביע צער עליהם".

 

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:146
קומיט וכל טופס במתנה