שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > כתב אישום בגין ניסיון רצח הוגש נגד המחבל שביצע את פיגוע הדקירה בעפולה

חדשות

כתב אישום בגין ניסיון רצח הוגש נגד המחבל שביצע את פיגוע הדקירה בעפולה, צילום: צילום: Getty images Israel
כתב אישום בגין ניסיון רצח הוגש נגד המחבל שביצע את פיגוע הדקירה בעפולה
20/10/2015, עו"ד אורי ישראל פז

הנאשם, תושב כפר ערקה בן 20 שבשטחי יהודה ושומרון, נכנס שלא כדין לישראל דרך פרצה בגדר ההפרדה, רכש סכין באום אל פאחם וחיפש באינטרנט מקום הומה בקהל יהודי על מנת לבצע בו את הפיגוע. הפרקליטות: "מדובר בעבירה על רקע אידיאולוגי, בשל שנאתו למדינת ישראל וליהודים"

כתב אישום הוגש היום (ב', 19.10) לבית המשפט המחוזי בנצרת נגד טארק בן עבד אל פאתח יחיא, בן 20 מכפר ערקה שבאזור יהודה והשומרון, על שביצע את פיגוע הדקירה בעפולה. המחבל מואשם בעבירות של ניסיון לרצח, החזקת סכין שלא כדין ושהייה בלתי חוקית בישראל במספר מקרים.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

מעובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד עמוס דניאלי מפרקליטות מחוז צפון, עולה כי כשבועיים לפני אירוע הדקירה נכנס הנאשם שלא כדין לישראל דרך פרצה בגדר ההפרדה באזור קלקיליה.

יום לפני האירוע (07.10.15) גמלה בלב הנאשם ההחלטה לרצוח יהודי, על רקע תחושת זעם ושנאה כלפי יהודים .הנאשם הביא בחשבון את האפשרות כי ייהרג במהלך ביצוע הפיגוע, וראה במוות כזה "מות קדושים".

לצורך מימוש תכניתו, ביום 08.10.15 בשעות הצהריים, רכש הנאשם באום אל פחם סכין שאורך להבה כ-10 ס"מ והסתיר אותו בתוך נעלו. כמו כן, חיפש הנאשם באינטרנט מקום הומה בקהל יהודי על מנת לבצע בו את הפיגוע ובסוף בחר בעיר עפולה כיעד לפיגוע.

טרם יציאתו לעפולה, פרסם הנאשם סטטוס פרידה בפרופיל הפייסבוק שלו. סמוך לשעה 19:00, בשדרות ארלוזורוב, הבחין הנאשם בחייל אשר היה בדרכו לביתו לחופשה. הנאשם התנפל על החייל  ודקר אותו פעמים רבות באכזריות. החייל נחלץ לבסוף מהנאשם עקב תושייתו ובעזרתם של עוברים ושבים. כתוצאה מכך נגרמו לחייל חבלות חמורות, והוא הובהל לבית החולים "העמק", ישירות לחדר הלם.

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. "מדובר בעבירה אשר בוצעה מתוך רקע אידאולוגי ובשל שנאתו של המשיב למדינת ישראל וליהודים", טוענת הפרקליטות בבקשת מעצרו. "הקורבן 'נבחר' אך ורק בשל היותו חייל יהודי. מכאן עולה כי מהמשיב נשקפת מסוכנות גבוהה ביותר לשלום הציבור וביטחונו".

המחבל הוא תושב שטחים ושוהה בלתי חוקי, ומכאן שקיים חשש גבוה להימלטות מהליכי משפט באם ישוחרר. "אף שאין לו הרשעות קודמות", נטען בבקשת המדינה, "הרי שהנאשם שב ועובר עבירות של כניסה ושהייה בישראל שלא כדין על פני תקופה שמשכה כשלוש שנים. מכאן שאין הנאשם יכול לטעון כי עברו הפלילי נקי".

התיק נחקר על ידי שירות הביטחון הכללי יחד עם ימ"ר צפון של המשטרה.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:11
קומיט וכל טופס במתנה