שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > מעצר מנהלי לצעירה בת 19 שהודיעה במסרון לקרוביה כי היא רוצה להיות שהידית

חדשות

מעצר מנהלי לצעירה בת 19 שהודיעה במסרון לקרוביה כי היא רוצה להיות שהידית, צילום: צילום: Getty images Israel
מעצר מנהלי לצעירה בת 19 שהודיעה במסרון לקרוביה כי היא רוצה להיות שהידית
18/10/2015, עו"ד אורי ישראל פז

ביהמ"ש המחוזי בנצרת אישר את צו המעצר שהוציא שר הביטחון נגד הצעירה אף שלא נמצאו ראיות להעמידה לדין פלילי, לאחר שהשתכנע כי קיימת אפשרות קרובה לוודאות כי היא תממש את כוונותיה. ביהמ"ש התייחס למאורעות הימים האחרונים ואווירת ההסתה והבהיר: המפגעים הם בדרך כלל צעירים ללא רקע פלילי או השתייכות לארגון טרור

נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת, השופט ד"ר אברהם אברהם, אישר בסוף השבוע (ה׳, 15.10) צו מעצר מינהלי שהוציא שר הביטחון נגד צעירה בת 19 תושבת האזור, שהודיעה במסרון לקרוביה כי היא רוצה להיות שהידית.

בבקשה לאישור הצו המינהלי, שהוגשה באמצעות עו"ד איריס שירן מפרקליטות מחוז צפון, נאמר כי שר הביטחון הוציא צו מעצר מינהלי לשלושה חודשים נגד הצעירה, לאחר שבשבוע הקודם הגיעו בני משפחתה המודאגים לתחנת משטרת נצרת ודיווחו כי באותו יום היא שלחה לאחותה ולחברותיה מסרון דרך תוכנת ה"וייבר", ממנו עולה כי בכוונתה להפוך לשהידית. בני המשפחה הביאו עמם, לאחר מסירת הדיווח, את הצעירה אשר נעצרה במקום.

במסרון ששלחה הצעירה למשפחתה ולחברותיה היא כתבה: "האהובים שלי והמשפחה. ראיתי בנים ובנות שנהפכים לשהידים בשביל ירושלים והארץ, ואני הייתי מופתעת מאהבתם ומהסיבה שגרמה להם לעשות את זה, והיום כשהייתי בטוחה וידעתי מה זה להיות שהיד ליד אל-אקצא ופלסטין, אני רוצה מאד להיות שהידית, והיום אני מודעת לכך שאני רוצה להיאבק ולהילחם כדי להיות שהידית בירושלים, אני רוצה למות אצל אלוהים תחת כנפי השהאדה, אני רוצה להרים את דגל חופש הארץ על הקבר שלי, אני רוצה להשתחרר מכבלי נפשי והעונג שלי, כעת אני רוצה לקומם את הפצעים שלי ונפשי, אני רוצה להתקומם כדי להיות שהידה קרובה לאלוהים. אני לא בורחת מהחיים אבל אני רוצה להיות להגן על ירושלים, אני חפצה יותר לעמוד לצד בני העם שלי, אני לא יודעת מתי אני עוזבת, אני לא יודעת מה צפוי לי, אבל אם אני אהיה זכר אל תשכחו אותי ותתפללו בשבילי". 

במסגרת חקירת המשטרה סיפרו כמה מחברותיה של הצעירה כי גם בשיחה בעל פה עמן אישרה הצעירה שברצונה להיות שהידית. כן נמצא כי בחודשים האחרונים פרסמה הצעירה מספר פוסטים בפייסבוק, ובאחד מהם מחודש יוני כתבה, בין היתר: "למות שהיד. מחילה אחרי המוות רחמנות ביום הדין. הגנה מעינוי. לזכות בגן עדן".

בתום חקירתה של הצעירה ועל דעת פרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, הוחלט שאין די ראיות להעמדת הצעירה לדין פלילי, ואולם לנוכח אופיין וטיבן של הראיות שהצטברו, הורה שר הביטחון על מעצרה המינהלי לתכלית מניעתית-סיכולית, וזאת לאחר שהשתכנע כי קיימת אפשרות קרובה לוודאות כי הצעירה  תממש את כוונותיה  או תבצע עבירות חמורות אחרות שיסכנו את ביטחון המדינה ושלום הציבור, וכי אין דרך אחרת למנוע את הסכנה הנשקפת ממנה, מלבד בהחזקתה במעצר מינהלי.

בית המשפט המחוזי קבע בהחלטתו כי אצל הצעירה חלה התפתחות הדרגתית החל לפחות מחודש יוני ועד שבשלה וגמלה החלטה בליבה לבצע פיגוע, כשהיא מודעת לכך שהיא עשויה למצוא בו את מותה שלה.

הנשיא אברהם הדגיש כי יש לבחון את הדברים על רקע מאורעות הימים הנוכחיים. "אין לי אלא להכביר מילים על גל הטרור הפוקד אותנו ומטיל אימה על כלל האזרחים החוששים לצאת את פתח ביתם, ובהתהלכם בכל מקום שאליו יבואו חוששים הם שמא יידקרו בסכין מימין, ייסקלו באבן משמאל, יידרסו מלפנים או מאחור על ידי רכב הנהוג בידי מפגע, ואולי יאמרו הימים הבאים אילו כלי משחית אחרים ישמשו את המפגעים נגד האזרח התמים, והכל בשם האלוהים ואל-אקצא". השופט הוסיף כי "המפגעים, דרך כלל צעירים הם – כך ידענו – ובלא רקע פלילי או השתייכות לארגון או תנועת טרור זו או אחרת. אווירת ההסתה, לה אנו עדים בכל מדיה מכל סוג, מביאה את הילד/ה, הנער/ה, האיש/ה הצעיר/ה,  לצאת את הבית כשהם נושאים כלי משחית זה או אחר, ובראותם יהודי – יפגעו בו".

 "אכן", הוסיף הנשיא אברהם, "צו מעצר מינהלי מהווה פגיעה קשה בחירותו של אדם, שנעצר אף שלא עבר כל עבירה על החוק הפלילי, אלא שזהו הכרח שאין לגנותו במקרה כגון זה שהובא לפניי. מן המעט שיש בידי המדינה לעשות על מנת לגונן על אזרחיה, שביטחונה האישי בימים אלה נפגע באופן חמור".

 

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:238
קומיט וכל טופס במתנה