שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > כתב אישום נגד 5 מיידי אבנים לעבר רכב שגרמו למותו של נהג בערב ראש השנה

חדשות

כתב אישום נגד 5 מיידי אבנים לעבר רכב שגרמו למותו של נהג בערב ראש השנה, צילום: צילום: Getty images Israel
כתב אישום נגד 5 מיידי אבנים לעבר רכב שגרמו למותו של נהג בערב ראש השנה
15/10/2015, עו"ד אורי ישראל פז

חמשת הנערים תושבי צור באחר יידו אבנים לעבר כביש מהיר מטווח קצר על מנת לפגוע ברכבים של יהודים, על מנת לנקום על אירועי אל אקצה שאירעו באותו בוקר. בבקשת המעצר טוענת הפרקליטות כי מסוכנותם הרבה של הנאשמים מתעצמת נוכח גל הטרור ונלמדת מעמוד הפייסבוק של אחד מהם, שהביע תמיכה בשהידים

כתב אישום חמור הוגש הבוקר (ה', 15.10) נגד חמישה תושבי צור באחר שהרגו ביידוי אבנים את אלכס לבלוביץ ז"ל בדרכו מסעודת חג ראש השנה לביתו. הנאשמים, עבד דוויאת (19), מוחמד אבו כף (18), אלוליד אטרש (18) ושני קטינים בני 17, מואשמים בעבירות של הריגה, חבלה חמורה, סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, הפרעה לשוטר בנסיבות מחמירות, הצתה, ייצור נשק. שניים מהנאשמים מואשמים גם ביידוי בקבוקי תבערה ואבנים לעבר כוחות הביטחון במהלך התפרעויות בשנת 2014.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

ב-13 בספטמבר 2015, ערב ראש השנה תשע"ו, בשעות הבוקר המוקדמות, החלו עימותים בין צעירים מוסלמים אשר התבצרו במהלך הלילה במסגד אל אקצא ובין כוחות משטרה אשר הגיעו למקום על מנת לפזר את ההתקהלות ולאפשר עליית יהודים להר הבית. באותו היום, נפגשו הנאשמים יחד על מנת ליידות אבנים לעבר רכבי יהודים אשר נוסעים בכביש המוביל לשכונת ארמון הנציב. זאת, כפעולת תגמול והזדהות עם הנעשה בהר הבית.

מחומר הראיות שבידי הפרקליטות עולה כי מדובר בנערים שיצאו יחד ליידות אבנים לעבר כביש מהיר ממרחק קצר על מנת לפגוע ברכבים של יהודים בערב חג ראש השנה וזאת על מנת "לנקום" על אירועי אל אקצה בבוקרו של אותו היום, עת הותר ליהודים לעלות להר הבית. הנאשמים ביצעו את המיוחס להם כאשר הם מתכננים את המעשה ומחלקים ביניהם את האחריות והתפקידים.

לצורך מקסום הנזק, יידו הנאשמים אבנים על רכבים שנסעו במהירות בכביש, כך עשו זאת עת יידו אבן אשר גודלה כ-10 ס"מ ומשקלה כקילו, ממרחק של מטר, לעבר רכב אשר חלף במהירות  ובירידה בכביש האמור. הנאשמים יידו אבנים לעבר רכבים חולפים, כשהבחין דוויאת ברכב אשר היה נהוג על ידי אלכס לבלוביץ ז"ל ואשר היה בדרכו מסעודת ערב חג ראש השנה עם קרובות משפחה, נטל דוויאת אבן וידה אותה ממרחק של כמטר לעבר הרכב. האבן חדרה את חלון הרכב אשר לצד הנהג וגרמה למנוח לאבד שליטה על הרכב אשר סטה מן הכביש והתנגש בעמוד חשמל ובעץ. כתוצאה מכך נפגע בית החזה של המנוח ואחת מנוסעות הרכב נחבלה.

הנאשמים לא השיתו עזרה לפצועים אשר ברכב, אלא נמלטו אל צור באחר ולאחר מספר רגעים אף הוסיפו בדף הפייסבוק של הכפר שדיווח על התאונה כי היא "נגרמה מיידוי אבנים" .

על פי כתב האישום, שהגישה פרקליטות מחוז ירושלים לבית המשפט המחוזי בעיר, באמצעות עו"ד לי-זו וולפוס, במעשיהם גרמו הנאשמים בצוותא חדא למותו של אדם שלא כדין, יידו אבן לעבר כלי תחבורה בנסיעה באופן שיש בו כדי לסכן את בטיחותו של הנוסע בכלי תחבורה או את מי שנמצא בקרבת כלי התחבורה, וחבלו באדם חבלה חמורה שלא כדין.

בשל מסוכנותם הרבה לציבור, הגישה הפרקליטות בבד בבד עם כתב האישום בקשה למעצרם של הנאשמים עד תום ההליכים. בנימוקי הבקשה נטען כי "מסוכנותם הרבה אף מתעצמת נוכח גל הטרור נגד יהודים אשר שורר בימים קשים אלו ברחבי הארץ בכלל ובירושלים בפרט ועקב ריבוי אירועי יידוי אבנים לעבר כוחות הביטחון וכן אזרחים יהודים בכבישי העיר ירושלים באופן המסכן את שלומם וביטחונם ועשוי אף לגרום למותם".

בבקשת מעצרם טוענת עוד הפרקליטות כי ניתן ללמוד על מסוכנותו של הנאשם מוחמד אבו כף אף מפרסום ה"פוסטים" בדף הפייסבוק שלו, שבו כתב שיר הלל לשהידים ואף ציין כי "בירושלים, האבן תדבר", איחל לעצמו להיות שאהיד וציין לאחר האירוע כי מי שהורג יהודי ילך לגן עדן.

 

לקריאה נוספת, ראו:

אושר בכנסת: החמרת ענישה למיידי אבנים וקנסות להורי קטינים שהורשעו

 

 

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:39
קומיט וכל טופס במתנה