שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ועדת החוקה של הכנסת תדון היום בהצעת החוק המחמירה בענישה על הסתה לטרור

חדשות

ועדת החוקה של הכנסת תדון היום בהצעת החוק המחמירה בענישה על הסתה לטרור , צילום: הכנסת. צילום: רון פז
ועדת החוקה של הכנסת תדון היום בהצעת החוק המחמירה בענישה על הסתה לטרור
12/10/2015, ליאור שדמי שפיצר

הוועדה תדון בהגדרות החוק הקבועות מהו מעשה טרור, מהו ארגון טרור ומי הוא חבר בארגון טרור. הצעת החוק, אם תתקבל, עשויה להחליף את הפקודה למניעת טרור וכן את חוק איסור מימון טרור, וחוק סדר הדין הפלילי (עצור החשוד בעבירות ביטחון)

וועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת תחל היום (ב', 12.10) לדון בהצעת חוק המאבק בטרור, המסדירה את ההכרזה על ארגוני טרור, הוצאת צווי הגבלה בשטחי מדינת ישראל והחמרת הענישה לראשי וחברי ארגוני טרור.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "מטרת החוק המוצע היא לתת בידי רשויות המדינה כלים מתאימים בתחום המשפט הפלילי והציבורי, לשם התמודדות עם איומי הטרור שבפניהם ניצבת מדינת ישראל". עוד נכתב בדברי ההסבר, "עוצמת הפגיעה של הטרור באה לידי ביטוי בכך שמלבד הפגיעה הישירה שהוא מסב לחיי אדם ולשלמות הגוף, יוצר הטרור אפקט פסיכולוגי של פחד ותחושת איום בקרב הציבור כולו, ומערער את שגרת חייו של הציבור".

הצעת החוק קובעת החמרת ענישה על עבירות הקשורות לתמיכה בטרור, לרבות הסתה למעשי טרור ופגיעה חמורה בקודשי דת, וזאת, כאמור בהצעה עצמה, "תוך איזון עם מחויבותה של מדינת ישראל לזכויות האדם ולאמות המידה המקובלות בתחום זה במשפט הבין-לאומי".

הוועדה תחל היום לדון בהגדרות החוק הקובעות מהו מעשה טרור, מהו ארגון טרור ומיהו חבר בארגון טרור.

בכנסת ה-19, החלה הוועדה לדון בהצעת החוק, אולם הדיון לא הסתיים עקב פיזור הכנסת.

לדיון הוזמנו נציגי זרועות הביטחון, ונציגי משרד ראש הממשלה ומשרדי החוץ, הביטחון המשפטים, ביטחון פנים, הפרקליטות, הסנגוריה הציבורית, הרשות לאיסור הלבנת הון ועוד. הצעת החוק לכשתתקבל, עשויה להחליף את הפקודה למניעת טרור וכן את חוק איסור מימון טרור, וחוק סדר הדין הפלילי (עצור החשוד בעבירות ביטחון).

לקריאה נוספת, ראו:

המעגל הרחב של נפגעי הטרור 

 

 

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:124
קומיט וכל טופס במתנה