שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > מנהל חברת הדלק "תזקיקים" הורשע בעבירות מס בהיקף של כרבע מיליארד שקל

חדשות

מנהל חברת הדלק "תזקיקים" הורשע בעבירות מס בהיקף של כרבע מיליארד שקל, צילום: צילום: istock
מנהל חברת הדלק "תזקיקים" הורשע בעבירות מס בהיקף של כרבע מיליארד שקל
07/10/2015, עו"ד אורי ישראל פז

האחים מונדר ומונזר בדיר גרפו לכיסם 22 מיליון שקל שנגזלו מקופת המדינה כתוצאה מרישום חשבוניות פיקטיביות ותעודות משלוח פיקטיביות. מונדר בדיר מואשם גם בשיבוש הליכי משפט ובתקיפת עובד ציבור, לאחר שתקף חוקרי מע"מ באלימות בעת שהובא לחקירה

בית משפט השלום בפתח תקווה הרשיע אתמול (ג', 6.10) את מונדר בדיר, מנהלה של חברת הדלק הקמעונאית "תזקיקים", יחד עם אחיו מונזר ועם בעלת החברה, ומצא אותם אשמים בעבירות מס בהיקף של כ-240 מיליון שקל, מתוכם גרפו לכיסם במרמה לפחות 22 מיליון שקל. בנוסף, הורשע מונדר בשיבוש הליכי משפט וכן בתקיפת עובד ציבור.

על פי הכרעת הדין, הרשיעה השופטת ליסה מיימון-שעשוע את מונדר בדיר – ששימש כמנהלה של חברת 'תזקיקים' שעסקה במכירה קמעונאית של דלק, בניכוי חשבוניות פיקטיביות בסכום של 124 מיליון שקל שהוצאו עבור דלקים שכביכול נרכשו על ידי החברה ובכך גזל במרמה מקופת המדינה ושלשל לכיסו למעלה מ-22 מיליון שקל.

כתוצאה מרישום החשבוניות הפיקטיביות הללו, נוצר עודף מעורר חשד במלאי הדלקים של החברה ועל מנת לאזנו, הוזנו בספרי החשבונות של 'תזקיקים' תעודות משלוח ידניות פיקטיביות המעידות לכאורה על דלק שסופק על ידה לחברת 'דבי אנרגיה' בשווי של כ-113 מיליון שקל – דבר שלא התרחש בפועל.

לאחר הזנת תעודות המשלוח הגישה חברת תזקיקים בקשה לבית המשפט לפירוק חברת דבי, בטענה שהחברה לא שילמה את חובה התיאורטי לתזקיקים עבור הרכישות המזויפות ועל כן, היא חדלת פירעון.

בעליה ומנהלה של חברת דבי הסכימה לשתף פעולה עם בדיר והגישה תצהיר כוזב לבית המשפט המצהיר כי מדובר בחוב אמת שלא שולם. לאחר שבית המשפט אישר את פירוק החברה, הנפיקו האחים יחד עם בעלת חברת תזקיקים חשבוניות זיכוי בגין אותם משלוחים מזויפים במטרה הן להסביר את עודף הדלקים במלאי והן להכיר ב"חוב" כחוב אבוד, דהיינו שאין חובה לשלם עליו מע"מ, הכרה שלבסוף לא קיבלו מרשות המסים.

בנוסף, הורשע מונדר בעבירות של תקיפת עובד ציבור בכוונה להכשילו במילוי תפקידו לאחר שתקף חוקרי מע"מ באלימות תוך שאחד מהם נהג ברכב בזמן שבדיר הובא לחקירה.

כתב האישום הוגש על ידי עו"ד ענבל הוכמן ונוהל על ידה יחד עם עורכי הדין אילן צור ונעמה עציון מהמחלקה המשפטית של מכס ומע"מ במחוז הצפון, בעקבות חקירה מסועפת בצח"מ 'הילוך חוזר' בו השתתפו חקירות מע"מ תל אביב ובאר-שבע, חקירות מס הכנסה מרכז, יאל"כ-להב 433  וימ"ר נגב.

 

ת"פ 42349-02-13

 

 

 

 

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:142
קומיט וכל טופס במתנה