שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ח"כים וארגונים חברתיים מצטרפים לתביעה לסגור את בית הבושת ברח' הירקון 98

חדשות

ח"כים וארגונים חברתיים מצטרפים לתביעה לסגור את בית הבושת ברח' הירקון 98, צילום: הבית ברח' הירקון 98 . צילום: zoomap.co.il
ח"כים וארגונים חברתיים מצטרפים לתביעה לסגור את בית הבושת ברח' הירקון 98
07/10/2015, עו"ד אורי ישראל פז

ביהמ"ש ידון היום בבקשתם של 12 חברי כנסת, בהם מרב מיכאלי, זהבה גלאון, יעל גרמן ונחמן שי, ושורה של ארגונים חברתיים להצטרף כידידי בית המשפט לתיק שמנהלת המשטרה לסגירת בית הבושת שבו שמה אחת הנשים קץ לחייה. המשטרה דורשת לחקור את אחריותם הפלילית של בעלי המקום למותה

12 חברי כנסת מהאופוזיציה ושורה של ארגונים חברתיים מצטרפים כ"ידידי בית משפט" בתיק שמנהלת המשטרה לסגירת בית הבושת ברחוב הירקון 98 בתל אביב. 

השופטת רונית פוזננסקי כץ, מבית המשפט השלום בתל אביב, תדון היום (ד', 7.10) בבקשתם הדחופה של 12 ח"כים וארגונים החברים בקואליציה למאבק בזנות להצטרף כ"ידידי בית המשפט" בתיק הדורש הוצאת צו שיפוטי לסגירת בית הבושות ברחוב הירקון 98 בעיר, ובדרישה לחקור את אחריותם הפלילית של מנהלי ובעלי המקום בגרימת מוות ברשלנות של אישה המוכרת בשם ג'סיקה, ששמה קץ לחייה בחדר בו עבדה במקום.

הבקשה הוגשה על ידי עו"ד מיכל ליבל, מנהלת המטה למאבק בסחר בנשים, ועו"ד עופר שכטר ממשרד עורכי דין כבירי-נבו-קידר אשר מייצג את המבקשים פרו בונו. את ההליך מנהלת המשטרה נגד בעלי בית הבושת, דליה טרופה ודניס מקוחה.

מהבקשה עולה כי בית הבושת בירקון 98 הוא אחד ה"מוסדות" המוכרים והוותיקים בעיר, אשר הפך לסמל לקלות שבה ניתן להפעיל בית בושת ולסרסר בנשים, וזאת על אף שסרסרות, השכרה, החזקה, וניהול של מקום לשם זנות אסורים על פי חוק במדינת ישראל.

הדבר הגיע לידי כך, שבחודש אוגוסט האחרון, ביום 13.8.2015, נמצאה בבית הבושת אישה בזנות שהייתה מוכרת בשם "ג'סיקה" ואשר שמה קץ לחייה בחדר שבו ישנה בימים ונוצלה בלילות. בית הבושת חזר לקבל לקוחות עוד באותו יום, שעות ספורות לאחר התאבדותה של ג'סיקה.

המקרה הטראגי הזה הצביע על כך ש"הבית ברחוב הירקון 98" אינו מהווה מלונית תמימה כפי שבעליו מנסים לטעון, אלא מהווה מעין בית סוהר לנשים בזנות, בכפייה נפשית, תחת לחץ ותוך היקלעות למצב נפשי קשה עד כדי נטילת חיים כמוצא אחרון.

הארגונים טוענים בבקשתם כי תוחלת החיים הממוצעת של נשים בזנות עומדת על כ-50 שנים, 34 שנים פחות מתוחלת החיים הממוצעת בישראל. למותר לציין כי "ג'סיקה" איננה האישה הראשונה שמתה בתוך עולם הזנות בישראל. הארגונים החברים בקואליציה למאבק בזנות אספו שמות של 42 נשים המוכרות להן אשר מתו בחמש השנים האחרונות בישראל, כתוצאה מהתאבדויות, קריסת מערכות, אלימות לקוחות ומנות יתר. רשימת 42 שמות הנשים שמתו הוגשה לבית המשפט.

עצם העובדה שנמצאה בבית הבושת אישה ללא רוח חיים, לאחר ששמה קץ לחייה בתוך בית הבושת, מחייבת במקרה זה באופן ספציפי את הפעלתה של "תקנת הציבור": לא ייתכן כי מקום המשמש לזנות בניגוד לחוק ימשיל לפעול כרגיל, במציאות שבה הנמצאות בו חשופות לתנאים כה בלתי אנושיים, עד כי הן נאלצות ליטול את חייהן בידן כמוצא אחרון. "הווה אומר – הנשים המנוצלות ב'עסק' של רחוב הירקון 98 יכולות לשים קץ לסבלן רק על ידי התאבדות. ו'עסק' כגון זה ראוי שייסגר ויפה שעה אחת קודם", מדגישים ומסיקים בבקשת ההצטרפות.

חברות וחברי הכנסת שביקשו להצטרף להליך הן ח"כ זהבה גלאון (מרצ), ח"כ יעל גרמן (יש עתיד), ח"כ רחל עזריה (כולנו), ח"כ מירב מיכאלי (המחנה הציוני), ח"כ עליזה לביא (יש עתיד), ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד), ח"כ מירב בן ארי (כולנו), ח"כ רויטל סוויד (המחנה הציוני), ח"כ תמר זנדברג (מרצ), ח"כ מיכל רוזין (מרצ) וח"כ נחמן שי (המחנה הציוני) וח"כ עאידה תומא-סולימן (הרשימה המשותפת). בנוסף, הצטרפו לבקשה הארגונים הבאים: הופכות את היוצרות, מכון תודעה – למאבק בתופעת הזנות, עלם – עמותה לנוער במצבי סיכון ושדולת הנשים.

 

תא"מ 31915-09-15

 

לקריאה נוספת, ראו:

בקשת ההצטרפות

 

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:138
קומיט וכל טופס במתנה