שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > כתב אישום נגד אם לחמישה משפרעם שניסתה להסתנן לסוריה ולהצטרף לדאעש

חדשות

כתב אישום נגד אם לחמישה משפרעם שניסתה להסתנן לסוריה ולהצטרף לדאעש , צילום: צילום: Getty images Israel
כתב אישום נגד אם לחמישה משפרעם שניסתה להסתנן לסוריה ולהצטרף לדאעש
20/09/2015, ליאור שדמי שפיצר

הנאשמת, מומחית למדעי האיסלאם, יצאה קשר בפייסבוק עם אדם הקשור לארגון והביעה בפניו את רצונה לעסוק בסוריה בלימוד דת וללמד את הפעילים והלוחמים את ה"שריעה" כדי לרומם את רוחם ולהעלות את המוטיבציה שלהם ללחימה. היא נעצרה על ידי שלטונות טורקיה והוחזרה לארץ

 

פרקליטות מחוז חיפה פלילי הגישה הבוקר לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד אימאן כנג'ו, בת 44 ואם לחמישה משפרעם, שניסתה להצטרף לדאעש כדי ללמד את הפעילים והלוחמים בארגון את השריעה ולסייע להם מתוך הזדהותה האידיאולוגית. היא מואשמת בניסיון ליציאה שלא כדין על פי החוק למניעת הסתננות ובמגע עם סוכן חוץ. הפרקליטות מבקשת לעצור את כנג'ו עד תום ההליכים המשפטיים נגדה.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 


על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד שונית קדם-נימצן, הנאשמת יצרה קשר באמצעות הפייסבוק עם אדם שהציג  עצמו כמי שקשור לארגון דאעש בסוריה, והביעה בפניו את רצונה לחיות בסוריה במסגרת הארגון. כנג'ו, דוקטורנטית ומומחית למדעי האיסלאם ביקשה לעסוק בסוריה בלימוד דת וללמד את הפעילים והלוחמים את ה"שריעה" על מנת לרומם את רוחם ולהעלות את המוטיבציה שלהם ללחימה בשם ארגון דאעש, ואמרה כי היא תהיה נכונה לעשות כל שתתבקש על ידי הארגון.

באוגוסט 2015 החליטה הנאשמת לצאת מישראל לסוריה דרך טורקיה על מנת לחבור לכוחות דאעש ולסייע להם. היא פנתה לאביה על כוונתה וביקשה ממנו להצטרף אליה. השניים יצאו מישראל לטורקיה כשברשותם סכום של 11 אלף דולר למימון שהותם בסוריה, ועל פי הנחיית איש הקשר שמצאה, רכשה הנאשמת כרטיס סים מקומי ומסרה לו את פרטי ההתקשרות החדשים עמה. 

על פי הנחיית איש הקשר, נסעו הנאשמת ואביה מאיסטנבול לאנטליה ומשם לעיר אדאנה. במהלך שהותם באדאנה החליט האב לחזור לישראל ואילו הנאשמת יצאה לכיוון גבול סוריה. בסמוך לגבול היא נעצרה על ידי שלטונות טורקיה וכעבור כמה ימים גורשה חזרה לישראל.

בכתב האישום ציינה הפרקליטות כי התופעה של יציאת אזרחים או תושבים ישראלים לזירת הג'יהאד בסוריה טומנם בחובה סיכון ממשי לביטחון המדינה נוכח האפשרות כי הם יעברו שם הכשרה אידיאולוגית וצבאית שתנוצל על ידם לצורך פעילות חבלנית עוינת נגד הממסד הישראלי, בין ביוזמתם העצמאית ובין בעידוד, ביוזמת ובהפעלת גורמי ג'יהאד עולמי, שעמם באו במגע בסוריה. בנוסף, נטען כי בתופעה זו קיים סיכון ממשי שגורמי הג'יהאד העולמי יסתייעו בישראלים ללימוד הזירה הישראלית ולקבלת מידע אסטרטגי וטקטי אודות ישראל, או כי מגעם של הישראלים עם גורמי הג'יהאד יוביל ליצירת תקשורת שתנוצל לפעילות חבלנית עוינת נגד מטרות ישראליות.

 

פמ"ח 4147/15

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:42
קומיט וכל טופס במתנה