שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > שרת המשפטים הודיעה על הארכת תקופת ההתמחות בעריכת דין לשנתיים

חדשות

שרת המשפטים הודיעה על הארכת תקופת ההתמחות בעריכת דין לשנתיים, צילום: צילום: Getty images Israel
שרת המשפטים הודיעה על הארכת תקופת ההתמחות בעריכת דין לשנתיים
09/09/2015, ליאור שדמי שפיצר

בנאומה בוועידת המשפט של לשכת עורכי הדין אמרה השרה איילת שקד כי "מי שהתמחה שנה הופך להיות עורך דין לא מיומן. המתמחים יגיעו בשלים ומקצועיים יותר לבחינות ההסמכה ויצטרכו להראות מחויבות רבה יותר על מנת שיוכלו להיקרא עורכי דין, מה שיוביל לירידה בכמות עורכי הדין וישפר את רמתם המקצועית"

שרת המשפטים איילת שקד הודיעה אתמול (ג', 8.9) על הארכת תקופת ההתמחות בעריכת דין לשנתיים במקום שנה כיום, במטרה להילחם בהצפת המקצוע. השרה אמרה בכנס פתיחת שנת המשפט של לשכת עורכי הדין כי הארכת תקופת ההתמחות מגיעה מתוך תפישה שהמתמחים יגיעו בשלים ומקצועיים יותר לבחינות ההסמכה ו"יצטרכו להראות מחויבות רבה יותר על מנת שיוכלו להיקרא עורכי דין, מה שיוביל לירידה בכמות עורכי הדין וישפר את רמתם המקצועית".

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

השרה ציינה כי בישראל ישנם 636.9 עורכי דין על כל 100 אלף איש, לעומת 151.3 עורכי דין באירופה ו-23 עורכי דין ביפן. "מדינת ישראל חולה ב'משפטטת', מחלה שמאלצת אותנו להתרגל למערכת כבדה ומסורבלת".

נשיא איגוד לשכות המסחר עו"ד אוריאל לין, שכיהן בעבר כיו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת והיה אחראי על קיצור תקופת ההתמחות, אמר היום כי החלטת שרת המשפטים להאריך את ההתמחות היא שגיאה חמורה. "אם השיקולים הם ניסיון להגביל את מספר עורכי הדין, הרי אלה שיקולים מוטעים מיסודם", אמר לין. "רשויות המדינה אינן צריכות להתערב בחופש הבחירה של אף אחד לגבי איזו השכלה הוא רוצה לרכוש על פי העדפתו האישית. הארכת תקופת ההתמחות אינה קשורה ישירות בשיפור איכות השירותים שמספקים עורכי הדין ללקוחותיהם. שיפור השירות אינו טמון בהארכת תקופת ההתמחות אלא ברמת היסודיות והמסירות של כל עורכי הדין לאינטרס של לקוחותיהם ומידת השקעת הזמן שהם מוכנים להקציב לכך. מעבר לכך רשויות המדינה צריכות להתאמץ ולהקל על צעירות וצעירים ולא להכביד עליהם. העול המוטל עליהם היום הוא כבר כבד מספיק".

נדב נשרי, מנהל מרכז גישור יחד וחבר לשכת המגשרים בישראל, בירך על החלטת שרת המשפטים להאריך את ההתמחות לשנתיים ואמר כי החלטה זו היא מבורכת ורצויה. "הצפת מקצוע עריכת הדין הובילה יותר מדי עורכי דין צעירים להיכנס לתחום המשפחה, בו קל להפחיד את הלקוח ולשכנע אותו לנקוט בפעולות יקרות כלכלית", מלין נשרי. "לא פעם שמעתי את הסיפורים על עורך הדין שמשאיר את המצפון בבית. פעם זה לא היה קורה. פעם עורך דין היה שואף לעבוד עם הלקוח לאורך שנים ועל כן הוא היה פועל לטובתו גם לטווח הארוך. כיום המטרה היא רק להוציא כמה שיותר כסף מהלקוח כי המחר אינו ידוע וצריך לשלם את ההוצאות. כולי תקווה שהמגמה שעליה הצהירה שרת המשפטים, לצמצם את המשפטיזציה ואת השיח המשפטי האלים יחד עם קידום הליכי גישור והידברות, יובילו בסופו של דבר לעצירת האלימות בחברה שלנו וימנעו עוד פגיעות מיותרות בבני הזוג המתגרשים ובילדיהם".

לקריאה נוספת, ראו:

עו"ד נוה: רק במחוז ת"א יש כרגע 3,500 עורכי דין מובטלים, והם לא אשמים" 

 

פתרון להצפת המקצוע? "העדיפו את עורכי הדין הצעירים על פני העסקת מתמחים"

 

 

 

 

 

 

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:81
קומיט וכל טופס במתנה