שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ח"כ בוז'י הרצוג בוועידת המשפט: "מערכת המשפט היא לא הפילגש של השלטון"

חדשות

ח"כ בוז'י הרצוג בוועידת המשפט: "מערכת המשפט היא לא הפילגש של השלטון" , צילום: צילום: Getty images Israel
ח"כ בוז'י הרצוג בוועידת המשפט: "מערכת המשפט היא לא הפילגש של השלטון"
08/09/2015, ליאור שדמי שפיצר

ראש האופוזיציה פתח את ועידת המשפט ה-4 של לשכת עורכי הדין בביקורת קשה על הממשלה: "אחת הרעות החולות שלנו היא ביריונות שלטונית, שינוי תדיר של חוקי יסוד לצרכים מזדמנים. שרת המשפטים מאיימת על בג"צ, שרת התרבות סותמת פיות לאמנים ושר התקשורת רומס את השידור הציבורי"

הוועידה הרביעית של לשכת עורכי הדין נפתחה היום (ג', 8.9) בתל אביב בנאום חריף של ראש האופוזיציה ח"כ בוז'י הרצוג, בפני קהל של למעלה מ-1,000 עורכי דין. בנאומו מתח הרצוג ביקורת חקיפה על היעדרותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מהאירוע שפתח באופן רשמי את שנת המשפט בישראל ואמר: אני מצטער מאוד שראש הממשלה לא כאן. הוא היה חייב להיות כאן. אני חושב שהתייחסות של השלטון למערכת המשפט לא יכולה להיות כלאחר יד. מערכת המשפט היא לא הפילגש של השלטון, ברצותו משתמש בה וברצותו לא. עלינו לנהוג בה בכבוד".

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

"אחת הרעות החולות שלנו היא לא רק שחיתות שלטונית אלא גם בריונות שלטונית, זו שמנסה בברוטאליות וברגל גסה להשתיק, לכופף להשחית ולדרוס את הנורמות המקובלות של משטר דמוקרטי נאור. שינוי תדיר של חוקי יסוד לצרכים מזדמנים ברגע נתון", אמר הרצוג. "כל שר ושרה בממשלה בדרכו שלו מאיים על הדמוקרטיה. כל בוקר יוצאים שרות ושרים בהכרזות על הערכים הבסיסיים שלנו. שרת המשפטים מאיימת על בג"צ, שרת התרבות סותמת פיות של האמנים ושר התקשורת רומס את השידור הציבורי. במקום שאין אנשים איש הישר בעיניו יעשה".

הרצוג קרא לעורכי הדין להביע את דעתם הנחרצת בנוגע להקפדה על ההליך המשפטי, על ההליך החקיקתי הנאות ועל שמירת עצמאותה וכבודה של מערכת המשפט. "חיוני שהקול המקצועי והמוסרי שלכם יתריע מפני עיוות ועינוי דין, מפני שפיטה בכיכר העיר", אמר.

הרצוג אף הביע דאגה ממעמד בית המשפט העליון והדגיש כי "כשמאיימים על בית המשפט בבולדוזרים, באלימות שמצמידה שומרי ראש לשופטים ועוד תופעות רעות, משהו אצלנו כחברה חולה חולה מאוד, ואת המחלה הזאת צריך לעצור כבר כשהיא מתחילה".

ראש הלשכה, עו"ד אפי נוה אמר: "הוועידה הפכה לאירוע המכונן של השנה והיא מהווה את המפגש המרכזי של צמרת המשפט בישראל. לצערי ראש הממשלה הודיע כי נבצר ממנו להגיע. אני מקווה שנוכל לשמוע בהקדם את משנתו".

ראש מחוז תל אביב בלשכת עורכי הדין, עו"ד ד"ר ינון היימן, הבטיח כי דמי החבר של עורכי הדין יוזלו כבר השנה בעשרה אחוז ובישר לעורכי הדין על יוזמתו של עו"ד נוה להקמת מועדון צרכנות גדול ומכובד כבר בקרוב.

 

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:107
קומיט וכל טופס במתנה