שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > לא חתמתם על הסכם פרישה מרצון? יתכן שבעתיד לא תוכלו עוד לזכות בתנאים המיטיבים

חדשות

לא חתמתם על הסכם פרישה מרצון? יתכן שבעתיד לא תוכלו עוד לזכות בתנאים המיטיבים , צילום: צילום: Getty images Israel
לא חתמתם על הסכם פרישה מרצון? יתכן שבעתיד לא תוכלו עוד לזכות בתנאים המיטיבים
06/09/2015, עו"ד רונן שיכמן

בית הדין הארצי לעבודה דחה את ערעורו של נגן ויולה בסימפונית ירושלים נגד רשות השידור, להגדלת שיעור הגמלה ולהשוואת תנאי פרישתו לתנאי הפרישה של נגנים אחרים, על פי הצעת הפרישה שעליה סירב לחתום בשנת 2002. השופטים הבהירו כי לאחר שנים רבות, משההליכים המשפטיים שבחר לנהל לא צלחו, אין הוא יכול לדרוש את התנאים שפורטו באותה הצעה

בית הדין הארצי לעבודה קבע כי נגן ויולה לשעבר בתזמורת הסימפונית י-ם אינו זכאי לכל תנאי הפרישה הנזכרים בהצעת הפרישה עליה הוא סירב לחתום בשנת 2002. השופטים הבהירו כי אי הסכמה לחתום על הסכם פרישה מרצון בעת הרלוונטית כוללת בתוכה אפשרות כי בעתיד לא תהיה הזדמנות נוספת לזכות בתנאים המיטיבים הכלולים בהסכם זה.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

המערער עבד כנגן ויולה בתזמורת הסימפונית ירושלים, תחילה כעובד רשות השידור ובהמשך כעובד עמותת התזמורת הסימפונית ירושלים מכוח הסכם קיבוצי משנת 1995 שהורה על העברת העובדים. בשנת 2002 הוצע למערער לחתום על הסכם פרישה מרצון אך הוא סירב.

בהמשך, נחתם בין העמותה להסתדרות העובדים הכללית החדשה הסכם קיבוצי מיוחד שעניינו הבראת העמותה, במסגרתו הסכימה נציגות העובדים על צעדי הבראה שונים ובכלל כך גם על סיום עבודתם של חלק מן העובדים, בהם המערער. על פי הסכם ההבראה, נציגות העובדים הסכימה לפרישתו והוא הוצא לגמלאות על ידי העמותה.

במהלך שנת 2008 הגיש הנגן לבית הדין האזורי לעבודה תביעה לאכיפת הזכויות שבהצעת הפרישה, במסגרתה עתר לסעדים הצהרתיים וכספיים. בין היתר, ביקש להגדיל את שיעור הגמלה על יסוד הסכם ההעברה, הסכם ההבראה והצעת הפרישה, וכן ביקש להשוות את תנאי פרישתו לתנאי הפרישה של פורשים אחרים. בית הדין האזורי דחה את התביעה להגדלת שיעור הגמלה, ודחה את טענותיו לזכאותו למכלול תנאי הפרישה המטיבים שבהצעת הפרישה.

סגנית נשיא בית הדין הארצי, השופטת ורדה וירט ליבנה, שאליה הצטרפו יתר חברי המותב, קבעה כי נוכח סירובו הגורף של המערער לחתום על הצעת הפרישה הכוללת את התנאים המיטיבים ובחירתו לנהל הליכים משפטיים רבים שלא צלחו, לרבות הליכים שנועדו להשיג על תקפות הסכם ההבראה וכן על ההחלטה להפסיק את עבודתו, הוא איננו יכול בחלוף שנים כה רבות, ומשההליכים לא צלחו, לדרוש את התנאים שפורטו באותה הצעה. השופטת הבהירה כי אי הסכמה לחתום על הסכם פרישה מרצון בעת הרלוונטית כוללת בתוכה אפשרות כי בעתיד לא תהיה הזדמנות נוספת לזכות בתנאים המיטיבים הכלולים בהסכם זה. תנאי פרישה מיטיבים ניתנים כאשר ישנה פרישה בהסכמה וברצון, וזאת כחלק מהרצון לעודד עובדים ולתמרץ פרישה מוקדמת כאשר הדבר נצרך. כך, עובדי העמותה אשר בחרו בדרך של פרישה מרצון זכו לתנאי פרישה מועדפים. לא למותר לציין, כי הסכם פרישה כולל בתוכו תנאים אשר נגזרים מנתונים אישיים השונים בין כל עובד ועובד, ולפיכך המערער איננו יכול לבסס את זכאותו על השוואה לעובדים אחרים, כל עוד לא הוכח שנתוניהם האישיים שם שווים או דומים.

 

ע"ע 27174-03-13

 

 

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:199
קומיט וכל טופס במתנה