שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > שרת המשפטים והיועמ"ש ישתפו פעולה במאבק בתופעת הפוליגמיה במגזר הבדואי

חדשות

שרת המשפטים והיועמ"ש ישתפו פעולה במאבק בתופעת הפוליגמיה במגזר הבדואי, צילום: צילום: Getty images Israel
שרת המשפטים והיועמ"ש ישתפו פעולה במאבק בתופעת הפוליגמיה במגזר הבדואי
20/08/2015, עו"ד אורי ישראל פז

 

השרה איילת שקד ועו"ד יהודה וינשטיין החליטו על שורת צעדים על מנת למגר את התופעה הפוגעת במקרים רבים בנשים ובילדים הנתונים להזנחה ועוני. שקד: "נדרשים צעדים לביטול הטבות ותמריצים הניתנים באופן אבסורדי למפרי החוק"

שרת המשפטים איילת שקד והיועץ המשפטי לממשלה עו"ד יהודה וינשטיין החליטו על שורת צעדים למאבק בתופעת ריבוי הנישואין בציבור הבדואי. השניים החליטו לפעול ולשתף פעולה במספר מישורים על מנת להביא למיגור של התופעה, אשר חותרת תחת יסודות הסדר הציבורי התקין בחברה נאורה, ופוגעת במקרים רבים גם בנשים ובילדים בהיותם נתונים להזנחה ועוני. החלטה זו באה בהמשך לסדרת דיונים שנערכו בקרב גורמי המקצוע הנוגעים בדבר, ומידע שהצטבר בשנים האחרונות בדבר היקף התופעה והשלכותיה.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

שיתוף הפעולה הבינמערכתי בתחום הוא חיוני, לנוכח ההיבטים החברתיים, התרבותיים והכלכליים של ריבוי הנישואין, אשר מחייבים ראייה רחבה ותיאום יעיל בין הרשויות השונות. 

היועץ המשפטי לממשלה החליט בתום דיון בלשכתו עם פרקליט המדינה עו"ד שי ניצן וצמרת הפרקליטות על שורת צעדים בתחום האכיפה. בהתאם לכך, יפורסמו בקרוב הנחיות מדיניות חדשות לרשויות האכיפה אשר יכילו, בין היתר, כללים לאכיפה שוויונית ויעילה.

לדברי שרת המשפטים, "תופעת הפוליגמיה פוגעת בראש ובראשונה בנשים הבדואיות, ומערערת על ערכיה ויסודותיה של המדינה כמדינת דמוקרטית. השימוש באכיפה הפלילית הוא צעד ראשון במערכה. הטיפול בתופעה מחייב שילוב של גורמים ממשלתיים רבים, תוך שיתוף פעולה עם גורמים אזרחיים אשר יפעילו כלים של רווחה, חינוך והסברה".

השרה שקד הוסיפה כי ""נדרשים צעדים לביטול הטבות ותמריצים אשר ניתנים באופן אבסורדי למפרי החוק על ידי המדינה. אכנס בקרוב שולחן עגול של כל הגורמים הרלוונטיים במשרדי הממשלה, אשר ידון בדרכים למיגור התופעה".

עו"ד וינשטיין הודיע בנוסף כי בכוונתו לפרסם הנחיה לרשויות המינהל, אשר נחשפות למידע המעיד על חשד לביצוע עבירת ריבוי נישואין, להעביר מידע כאמור לידי רשויות האכיפה, וכי יופעלו אמצעים משמעתיים נגד עובדי מדינה העוברים על האיסור. כל זאת, על מנת לשפר את אפקטיביות האכיפה ואת גילוי ביצוע העבירות. הנחיה זו למסירת מידע תופנה גם לבתי הדין השרעיים.



 

 

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:26
קומיט וכל טופס במתנה