שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > חברת אל על תפצה נוסעים שמועד טיסתם שונה מבלי שהודע להם על המועד החלופי

חדשות

חברת אל על תפצה נוסעים שמועד טיסתם שונה מבלי שהודע להם על המועד החלופי, צילום: מטוס אל על. צילום: יח"צ
חברת אל על תפצה נוסעים שמועד טיסתם שונה מבלי שהודע להם על המועד החלופי
13/08/2015, ליאור שדמי שפיצר

הנוסעים שובצו לטיסה חלופית אך זו לא היתה ישירה, ולכן נפסק להם פיצוי בסך של 2,000 על אי הנוחות. ביהמ"ש לתביעות קטנות קבע כי אף שהוכח שהחברה פעלה בהתאם לחוק, היא לא עמדה בכלליה שלה המחייבים אותה ליצור קשר טלפוני במקרה שאישור קבלת המייל על ביטול הטיסה לא התקבל תוך שבוע

בית המשפט לתביעות קטנות קיבל בחלקה תביעה שהגישו נוסעים שרכשו באינטרנט כרטיסי טיסה בחברת אל על, וגילו רק בהגיעם לשדה התעופה כי הטיסה הוקדמה ויצאה. השופטת גלית ציגלר קבעה כי אף שהוכח שהחברה פעלה בהתאם לחוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה), יש להכיר בזכאותם של הנוסעים לפיצוי בסך של 2,000 שקל, כיוון שהחברה לא פעלה בהתאם לכלליה שלה ולא יצרה עמם קשר טלפוני על מנת להודיע להם על המועד החדש.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

התובעים הזמינו באמצעות האינטרנט שלושה כרטיסי טיסה באל על לטיסה ישירה ללוס אנג'לס, שהיתה אמורה לצאת ב-16 בספטמבר 2014. אולם, בהגיעם לשדה התעופה במועד שנקבע, הסתבר להם כי הטיסה הוקדמה ויצאה יום לפני כן, מבלי שיידעו אותם על כך.

התובעים הסכימו לקבל כרטיסי טיסה חלופיים ליעדם, שכן הם לא רצו להחמיץ אירוע משפחתי שהיה אמור להתקיים באותו מועד, אלא שהם נאלצו לנסוע בשתי טיסות – טיסה לארה"ב וטיסת המשך, ועל כן הגישו תביעה לפיצוי בסך של 22,500 שקל בהתאם לחוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה), התשע"ב - 2012.

לטענת אל על, היא פעלה כדין ושלחה לתובעים הודעה במייל על הקדמת הטיסה, והודעה זו התקבלה אצלם על פי חיווי אוטומטי של מערכת המחשב. עוד הוסיפה החברה כי נגרם לה נזק בשל אי הופעת התובעים לטיסתם, אך למרות זאת היא דאגה לטיסה חלופית עבורם, בסמוך ומיד למועד בו התכוונו לטוס, והם אף הגיעו ליעדם באיחור לא גדול של פחות משש שעות.

השופטת גלית ציגלר קיבלה את טענת התובעים כי הם לא ידעו על הקדמת הטיסה ולא קיבלו הודעת מייל כלשהי על כך, שכן אחרת היו מתייצבים לטיסה המוקדמת ולא לטיסה שבוטלה. השופטת ציינה כי מהנתונים העולים מכתב ההגנה של אל על מסתבר כי המייל אודות ביטול הטיסה נשלח מעל חודש וחצי לפני הטיסה, וחלפו שבועיים משליחת המייל ועד לאישור המערכת על קבלתו. עם זאת, נציגת אל על עצמה הסבירה כי הכלל הוא ששולחים הודעת מייל שלגבי שינוי או ביטול, ממתינים שבוע ואם לא מתקבל האישור במערכת כי המייל נקרא יוצרים קשר טלפוני עם הנוסע. מכאן שכל פי כללי החברה, משום שהאישור מטעם התובעים לא התקבל במהלך התקופה הקצובה, היה מקום ליצור קשר טלפוני עם התובעים וברור שהדבר לא נעשה. משכך, קבעה השופטת, הגם שהתובעים לא הוכיחו כי מגיע להם פיצוי על פי החוק, יש לפצותם על אי הנוחות שנגרמה להם בסך של 2,000 שקל.

ת"ק 7115-03-15

 

לקריאה נוספת, ראו:

אל על תפצה נוסעת שנתקעה שבוע בחו"ל בגלל ויכוח על תשלום בגין משקל עודף 

 

אל על תפצה נוסע שאמר לחברו "לעזאזל עם אל על" והורחק מהטיסה חזרה לארץ

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:105
קומיט וכל טופס במתנה