שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > אושר סופית: קבלה למכון כושר לא תחייב אישור רופא אלא הצהרת כשירות בלבד

חדשות

אושר סופית: קבלה למכון כושר לא תחייב אישור רופא אלא הצהרת כשירות בלבד , צילום: צילום: Getty images Israel
אושר סופית: קבלה למכון כושר לא תחייב אישור רופא אלא הצהרת כשירות בלבד
30/07/2015, ליאור שדמי שפיצר

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק שיזמה שרת התרבות והספורט, המאפשרת למכון כושר לקבל מתאמן על בסיס מילוי שאלון רפואי והצהרה בלבד, לאחר שהניסיון הוכיח כי דרישת אישור מרופא מונעת מאנשים לעסוק בפעילות גופנית. מירי רגב: "התפקיד שלנו זה לעודד אנשים להתאמן"

 

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק מכוני כושר (רישוי ופיקוח) (תיקון מס' 2), התשע"ה 2015, המאפשר למכון כושר לקבל מתאמן על בסיס מילוי שאלון רפואי והצהרה בלבד.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

כיום חייב מכון כושר לקבל מתאמן לאימון רק על בסיס תעודה רפואית שניתנה בידי רופא, המאשרת את כשירותו הרפואית להתאמן. התיקון לחוק מציע לאפשר למכון לקבל מתאמן על בסיס מילוי שאלון רפואי והצהרה בלבד, המאשרים כי הוא אינו סובל מבעיות רפואיות העלולות לסכנו בשעת אימון, בנוסח שיקבע שר התרבות והספורט. במקרה שבו המענה לשאלון חיובי ומצביע על בעיה רפואית, יידרש המתאמן להמציא גם תעודה רפואית בה הרופא אישר כי האימון בחדר הכושר אינו מהווה סיכון לבריאותו של המתאמן.

בדברי ההסבר להצעה נכתב כי "הניסיון שהצטבר עם הפעלתו של החוק בנוסחו כיום הוכיח כי תעודות רפואיות כאמור, הנדרשות לפני אימון במכוני כושר, מונעות מאנשים רבים לעסוק בפעילות גופנית, וזאת בלי שהוכח מדעית כי תעודות רפואיות מהוות כלי סינון מתאים. נוסף על כך, נראה כי הנזק מאי קיום הפעילות הגופנית רב מהתועלת בביצוע הבדיקות ואישור רופא."

עוד קובע התיקון לחוק כי אם המתאמן הוא קטין, תיווסף להצהרת הבריאות או לתעודה הרפואית גם הסכמה בכתב החתומה על ידי אחד מהוריו, שיכולה להינתן לאימון אחד או לסוג של אימונים.

שרת התרבות והספורט מירי רגב, שיזמה את החוק, אמרה כי "התפקיד שלנו זה לעודד אנשים להתאמן, במיוחד בחופש, כדי להיות אנשים שמחים יותר ותורמים יותר לעצמם ולסביבה".

בקריאה שלישית תמכו בהצעה 31 חברי כנסת, ללא מתנגדים.

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

תובע שהתאמן בחדר כושר ללא אישור רפואי יקבל פיצוי של 250 אלף שקל 

 

 

 

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:41
קומיט וכל טופס במתנה