שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הציג עצמו כעוסק בגמ"ח והוציא במרמה כספים מחולת סרטן וממשפחות במצוקה

חדשות

הציג עצמו כעוסק בגמ"ח והוציא במרמה כספים מחולת סרטן וממשפחות במצוקה , צילום: צילום: Getty images Israel
הציג עצמו כעוסק בגמ"ח והוציא במרמה כספים מחולת סרטן וממשפחות במצוקה
29/07/2015, ליאור שדמי שפיצר

תושב אשקלון בן 25 מואשם בפרשת עוקץ רחבת היקף בסך של יותר מ-320 אלף שקל, במסגרתה הציג עצמו כעוסק בגמ"ח מוצרי חשמל וקיבל במרמה עשרות אלפי שקלים. בנוסף, רכשו המתלוננים עבור הנאשם טלפונים ניידים והעבירו לו סכומי כסף גדולים עבור רכישת רכב במחיר מופחת, ונקלעו עקב כך לחובות כבדים

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה לבית משפט השלום באשקלון כתב אישום נגד שאול כהן, תושב אשקלון בן 25, המואשם בפרשת עוקץ רחבת היקף בסך של יותר מ-320 אלף שקל נגד מתלוננים רבים, בהם חולת סרטן ומשפחות במצוקה. הנאשם הציג את עצמו כעוסק בגמ"ח מוצרי חשמל וקיבל במרמה עשרות אלפי שקלים מאנשים שהאמינו לו וסמכו על יושרו, אך בפועל רימה אותם ולא סיפק את הסחורה. כמו כן, העבירו המתלוננים לנאשם סכומי כסף גדולים במזומן או בהעברה בנקאית עבור רכישת כלי רכב במחיר מופחת וכן רכשו עבור הנאשם, על שמם, טלפונים ניידים ונשארו עם חובות כבדים, ללא הרכבים והטלפונים. כתב האישום מייחס לנאשם 30 עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ועבירת איומים.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד ווליד אלבז מפרקליטות מחוז דרום (פלילי), הציג הנאשם את עצמו בפני המתלוננים כעוסק בגמ"ח של מוצרי חשמל ביודעו כי הדבר אינו נכון, ואף ביקש מהמתלוננים שיעבירו לידיו כספים על מנת לספק להם את המוצרים המבוקשים, כל זאת ביודעו כי אינו מתכוון לספק להם את המוצרים.

באחד המקרים, פנה הנאשם לשכנתו המבוגרת בת 65, חולת סרטן, שגרה לבד ומצבה הכלכלי קשה, קיבל ממנה כ-1000 שקל לאחר שהבטיח לרכוש עבורה טלוויזיה ומקרר, אך לא הסתפק בכך והציג בפניה מצג שווא שבכוונתו להפעיל עסק פיצוציה וביקש ממנה שתהיה שותפתו בעסק. המתלוננת סירבה תחילה, אך הנאשם הפציר בה והפעיל עליה לחצים, עד שנכנעה. השכנה הגיעה יחד עם הנאשם לסניף הבנק שלה ביבנה, לקחה על שמה הלוואה בסך 9,000 שקל לצורך הקמת העסק, ומסרה אותם לנאשם וכתוצאה מכך נכנסה לחובות כבדים. משהבינה המתלוננת כי הנאשם רימה אותה, היא פנתה אליו בבקשה שיחזיר את הכסף ובתגובה הנאשם איים עליה שאם תעז לדבר על הכסף יפרוץ וישרוף לה את הבית ואף יפגע בה.    

עוד עולה מכתב האישום כי הנאשם ביקש מאותה מתלוננת וממתלוננים רבים אחרים שירכשו עבורו מכשירי טלפון ניידים בעלות של כ-20 אלף שקל, תוך שהוא מבטיח להעביר את המכשירים על שמו תוך מספר ימים ושהוא ימשיך לשלם את התמורה עבור המכשירים. הנאשם אף הציג מצג השווא בפני חברות אורנג' ופלאפון, שכביכול לקוחות שונים רוכשים את המכשירים, כאשר בפועל המכשירים נועדו לידיו של הנאשם. בעקבת מצג השווא, סופקו המכשירים לידי הנאשם, אשר הותיר את המתלוננים עם התחייבויות לשלם תמורת המכשירים.

כמו כן, הנאשם הציג בפני מתלוננים שונים מצג שווא שביכולתו להשיג עבורם כלי רכב במחירים מופחתים, עד כדי מחצית מהמחיר, מאחר שדודו עובד בחברת אלבר, וזאת ביודעו כי הדבר אינו אמת. בעקבות מצג השווא, מתלוננים אלו העבירו לידיו של הנאשם סכומי כסף שונים בסך של למעלה מ-200 אלף שקל כמקדמה או תמורה עבור רכישת הרכבים, במזומן או בהעברה בבנק הדואר בשיטת "מזומן בזמן" על מנת שיעביר לידיהם כלי רכב שהציג בפניהם.

הפרקליטות הגישה לבית המשפט בקשה לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:56
קומיט וכל טופס במתנה