שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > האם אבחון מאוחר של סרטן הוא עילה לתביעת רשלנות?

חדשות

האם אבחון מאוחר של סרטן הוא עילה לתביעת רשלנות?, צילום: בלוריה דיין. צילום: סטודיו לצילום עידית והעדשה
האם אבחון מאוחר של סרטן הוא עילה לתביעת רשלנות?
28/07/2015, בלוריה דיין

שיעור גבוה של החולים בסרטן קיבלו אבחנה ראשונית שגויה, דבר העלול לגרום לעיכוב בטיפול ולסיבוכים חמורים. בלוריה דיין, מנכ"לית חברת אולמד, מסבירה איך צריך להיערך לתביעת רשלנות, איך ייקבע התשלום לעורך הדין ומה העלות של מומחה רפואי

אחוז גבוה מהמקרים של סרטן מתאפיין באבחנה ראשונית שגויה. שגיאה זו עלולה לגרום לעיכוב בטיפול הרפואי, ובמקרים חמורים לחוסר יכולת לטפל, דבר שעלול להוביל לסיבוכים רציניים ולגרימת מוות ברשלנות. כמו בכל תביעת רשלנות רפואית, באבחון מאוחר של מקרי סרטן נדרש צוות מתוחכם של אנשי מקצוע מתחום המשפט שיש להם ניסיון בעבודה עם מומחים רפואיים.

תיקים המטפלים באבחון מאוחר עלולים להיות מורכבים ביותר. רופאים מגנים על מקרי אבחון מאוחרים, ולרוב יטענו שלא היתה התרשלות. הם גם עשויים לטעון כי אבחון וטיפול מוקדם יותר לא היו עושים את ההבדל בתוצאה הסופית.

אבחון מאוחר של הסרטן יכול לנבוע ממגוון רחב של פעולות רשלניות:

•    אי ביצוע בדיקת אבחון כאשר קיים צורך

•    פירוש שגוי של תוצאות בדיקה

•    חוסר היכולת להכיר בגידול

•    הליך שבוצע בצורה שגויה

•    תקלה בטכנולוגיה הקיימת

•    תוצאות מעבדה שאבדו או הוחלפו עם מטופל אחר

•    קריאה שגויה של תוצאות בדיקת הרנטגן

•    כישלון בהפניית המטופל למומחה המתאים

לרוב תוגש התביעה נגד המומחים הרפואיים שרשלנותם עכבה את האבחנה המדויקת. צדדים אלה עשויים לכלול את הרופא הכללי שאולי בחר שלא לבצע בדיקה לאבחון או להנפיק הפניה, רדיולוג שלא אבחן כהלכה את תוצאות בדיקת הרנטגן, המנתח שלא הסיר את הגידול כראוי או לא שם לב לרקמה חשודה והפנה את המטופל למומחה, או מומחים אחרים שהיה להם מגע עם המטופל. בחלק מהמקרים, יצרנים של טכנולוגיה שאינה מתפקדת כהלכה עשויים גם הם להיות אחראים.

מה עליך לעשות אם נפגעת מאבחון מאוחר של סרטן? אם נתקלת במקרה של רשלנות רפואית, יש לפעול באופן מיידי בכדי להגן על זכויותיך. הצעדים החשובים שיש לבצע ברגע שאובחנת כחולה במחלת הסרטן הם איסוף רשומות רפואיות רלוונטיות, תיעוד פגישות ותורים מול רופאים וכל איש צוות רפואי, איסוף קבלות וחשבונות הנוגעים לטיפול, איסוף בדיקות רפואיות מהעבר ויצירת קשר עם עורך דין מנוסה המטפל במקרים של רשלנות רפואית.

עורך הדין שלך אמנם ידריך אותך לאורך התהליך כולו, אך מומלץ להתחיל בהליך המשפטי בהקדם האפשרי בכדי לשמר את עדותם של כל הצדדים.

איך ייקבע התשלום לעורך הדין? ברוב המקרים, התייעצות ראשונית מול עורך דין לגבי טענה לרשלנית רפואית תיעשה ללא תשלום, אך ישנם עורכי דין שגובים תשלום עבור הייעוץ. בפגישה הראשונה עם עורך הדין בדרך כלל בוחנים את הבעיה, לרבות סריקת החומר הרפואי וההיסטוריה של המחלה, ובהמשך חותמים על ייפוי כוח ועל אישור לעורך הדין לטפל בתיק, כולל הרשאה לחשיפה למסמכים רפואיים נוספים במידת הצורך.

רוב עורכי הדין המעורבים ברשלנות רפואית מקבלים עמלה שנעה בין 25% ל-30% מהסכום שנפסק על ידי בית המשפט או שישולמו בהתאם להסכם קדם המשפט בין הצדדים. יש משרדים שמעדיפים מקדמה ראשונית בסכום של עד 2,000 שקל כדי לפתוח את התיק ולבחון האם יש קייס.

תהליך איסוף המסמכים לוקח זמן, לעתים קרובות מספר חודשים. העלות של איסוף נתונים משולמת לרוב על ידי התובע ובפעמים אחרות זה דורש השתתפות ישירה. אחרי איסוף כל הרשומות רפואיות הרלוונטיות, עורך הדין מתחיל בסיכום של החומר בכדי להתכונן להתייעצות עם המומחה הרפואי המתאים.

בחירת מומחה רפואי היא משימה לא קלה. לפעמים יש צורך לטפל בכמה מתמחים בתחומים שונים של רפואה, דבר המגדיל את הוצאות התיק הראשוניות. למעשה, לחוות הדעת רפואית יש משקל כבד בהצלחת התיק. קביעתו של המומחה בדבר רשלנות משקפת את ההתנהגות הצוות הרפואי בזמן הטיפול וקובעת אם נגרם נזק לחולה. ללא חוות דעת רפואית מפורטת המצביעה על רשלנות ונזק שנגרם כתוצאה מהטיפולים, לא ניתן לבסס קשר סיבתי ועורך הגין לא יוכל להוכיח את התביעה לפיצויים.

עלות כתיבת חוות דעת רפואית נופלת על כתפיו של התובע, כולל עלות עורך הדין. טווח המחירים משתנה ויחול לנוע בטווח של 12-30 אלף שקל, בהתאם לניסיונו ושנות מומחיותו של הרופא ומורכבות התיק.

לאחר קבלת חוות דעת מפורט מהרופא המומחה, מתחיל עורך הדין לכתוב את כתב התביעה. עורך הדין מתאר בפירוט את השתלשלות האירועים שיכולים לתמוך בטענותיהם של התובעים בנוגע לנזק שנגרם מהרשלנות הנטענת, מבצע מתאם בין הרשומות הרפואיות שלפניו יחד עם דוח מפורט וחתימתו של המומחה הרפואי ומגיש את התביעה לבית משפט המתאים.

 

הכותבת היא מנכ"לית חברת אולמד, המתמחה בחיבור בין עורכי דין לרופאים לצורך מתן חוות דעת רפואית במקרה של תביעה בגין רשלנות רפואית. http://www.allmed.co.il/

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:108
קומיט וכל טופס במתנה