שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > תנועת אומץ לבג"ץ: על היועמ"ש למדר עצמו מקבלת החלטות בפרשת רונאל פישר

חדשות

תנועת אומץ לבג"ץ: על היועמ"ש למדר עצמו מקבלת החלטות בפרשת רונאל פישר , צילום: צילום: Getty images Israel
תנועת אומץ לבג"ץ: על היועמ"ש למדר עצמו מקבלת החלטות בפרשת רונאל פישר
23/07/2015, עו"ד אורי ישראל פז

התנועה עתרה לבג"ץ נגד עו"ד יהודה וינשטיין בדרישה שיימנע מלטפל ולקבל החלטות בפרשה, בעקבות הפרסומים על כך שנהג לבלות בנסיבות חברתיות על יאכטת תענוגות של רונאל פישר לפני כעשר שנים, כשהיה עורך דין פרטי, ונוכח החשש לניגוד עניינים

תנועת "אומץ" עתרה היום (ד', 22.7) לבג"ץ, נגד היועץ המשפטי לממשלה עו"ד יהודה וינשטיין, בדרישה שיימנע מלטפל ולקבל החלטות בפרשה שבמרכזה עו"ד רונאל פישר ועו"ד רות בלום-דוד. זאת, נוכח החשש לניגוד עניינים שבו מצוי וינשטיין, שבילה בנסיבות חברתיות על יאכטת תענוגות של רונאל פישר לפני כעשר שנים.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

הכתבת איילה חסון חשפה לאחרונה במהדורת "יומן" בערוץ 1 כי וינשטיין נהג לבלות ביאכטת תענוגות של פישר. על פי תגובת משרד המשפטים לפרסום, וינשטיין, בהיותו עורך דין פרטי, טרם מינויו לכהונת היועץ המשפטי לממשלה, נפגש כמה וכמה פעמים בנסיבות חברתיות, עם רונאל פישר, בין היתר נפגשו השניים "על סירת דייגים שהייתה בבעלותו של פישר בעת ההיא". עם זאת נטען בהודעת משרד המשפטים כי "בין השניים מעולם לא שררו יחסים אישיים קרובים. אשר על כן לא הייתה כל סיבה שווינשטיין ימדר עצמו מעיסוק בפרשה". במשרד המשפטים ציינו כי הפרשה ממילא הגיעה לפתחו של וינשטיין נוכח מעורבותה של עו"ד רות בלום-דוד בפרשה, "שכידוע מוכרת אף היא לכל בעלי התפקידים בצמרת מערכת אכיפת החוק", כמי ששימשה במשך עשור בראש מחוז תל אביב של הפרקליטות.

בעתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד יובל יועז, נטען בין היתר כי ימים אחדים טרם כניסתו של וינשטיין לכהונתו הרמה כיועץ המשפטי לממשלה, ביום 20.1.2010, הוא חתם כמקובל על הסדר בדבר ניגודי עניינים והגישו לשר המשפטים דאז, פרופ' יעקב נאמן. במסגרת זו, התחייב וינשטיין בין היתר, להימנע "מלקבל החלטות, להשתתף, או לטפל בכל צורה אחרת, במישרין או בעקיפין, בנושאים העלולים להעמידני במצב של חשש לניגוד עניינים". וינשטיין צירף להסדר בדבר מניעת ניגוד עניינים את רשימת הלקוחות שבהם טיפל משרדו בחמש השנים האחרונות עד מינויו לכהונה, את מהות השירות המשפטי שניתן לכל אחד מהם ואת מועד סיום הטיפול בכל אחד מהם.

בעתירה לבג"ץ נטען כי היועץ המשפטי לממשלה, כמו כל בעל תפקיד בשירות הציבורי, עלול להיקלע לניגודי עניינים שונים, אף אם אלה אינם מופיעים בהסדר למניעת ניגוד עניינים שעליו חתם טרם החל בכהונתו. "בכל עניין שאינו מופיע בהסדר ניגוד העניינים, ואולם שבעל התפקיד הציבורי מצוי ביחס אליו בחשש להימצאות במצב של ניגוד עניינים, מנוע בעל התפקיד מלטפל בו מכוח העקרונות הכלליים של המשפט המינהלי, ואין נפקא מינה אם אותו עניין הופיע במפורש בהסדר ניגוד העניינים אם לאו".

בשאלה האם בין וינשטיין לפישר נרקמו יחסי חברות, המציבים את היועץ המשפטי במצב של חשש למשוא פנים, טוענת תנועת "אומץ" כי המבחן שעל היועץ המשפטי לגזור על עצמו הוא מחמיר יותר מזה הקבוע בכללי הפסלות השיפוטית. "בין אם נבחר להגדיר את היחסים ששררו באותה תקופה בין וינשטיין לפישר כיחסים של 'חברים', או 'יחסים חבריים', או שמא 'היכרות על רקע נסיבות חברתיות' בלבד, הרי שבכל אחת מהאפשרויות הנ"ל, מצוי פוטנציאל של יחסים במישור האישי", נטען בעתירה.

 

בג"ץ 5110/15

 

לקריאה נוספת, ראו:

בעקבות פרשת פישר: ייבדק חשד לקשרים פסולים בין הפרקליטות לעו"ד פליליסטים

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:128
קומיט וכל טופס במתנה