שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > זימונים לשימוע לחמישה חשודים בעבירות מס והלבנת הון בפרשת הבנק השוויצרי

חדשות

זימונים לשימוע לחמישה חשודים בעבירות מס והלבנת הון בפרשת הבנק השוויצרי, צילום: צילום: istock
זימונים לשימוע לחמישה חשודים בעבירות מס והלבנת הון בפרשת הבנק השוויצרי
15/07/2015, עו"ד אורי ישראל פז

הפרקליטות הודיעה לבוריס ואבישר ויסמן, בעלי רשת מרפאות בחו"ל, כי נשקלת העמדתם לדין בגין העלמת הכנסות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים ודיווחים כוזבים לרשויות המס שנועדו להסתיר את שליטתם בחברות. חשודים נוספים שעבדו עבור השניים זומנו לשימוע בטרם העמדתם לדין בגין עבירות של הלבנת הון

זימונים לשימוע לחמישה חשודים בעבירות מס והלבנת הון בתיק ראשון בפרשת UBS: פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) וכן המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה הודיעו אתמול (ג', 14.7) לבוריס ויסמן ולבנו אבישר ויסמן, כי נשקלת העמדתם לדין במסגרת פרשת בנק UBS השוויצרי, בגין עבירות מרמה לפי פקודת המסים ועבירות הלבנת הון, בכפוף לשימוע שייערך להם, ככל שיחפצו בכך.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

הפרקליטות הודיעה למירון נאמן ומשה רחמות, שעבדו עבור בוריס ואבישר ויסמן, וכן לאריק ישראלי, כי נשקלת העמדתם לדין בפרשה זו, בגין עבירות של הלבנת הון ועבירות של עזרה לאחר להתחמק ממס, בכפוף לשימוע שייערך להם.

על פי הודעת הפרקליטות לחשודים, בוריס ואבישר ויסמן שלטו ברשת של עשרות מרפאות בחו"ל, בעיקר במדינות מזרח אירופה. השניים ניהלו את הרשת מישראל וקיבלו את ההחלטות המהותיות המרכזיות לגביה. בוריס ואבישר ויסמן יצרו מבנה אחזקות שנועד להסתיר את שליטתם בחברות אשר שלטו במרפאות. בנוסף, פתחו בוריס ואבישר חשבונות בבנק UBS בשוויץ על שם חברות תושבות מקלטי מס, אליהם העבירו את הכנסות רשת המרפאות.

היקף הכנסות המרפאות הגיע למאות מיליוני שקלים. על פי החשד, מחשבונות אלה הועברו כספים לחשבונות האישיים של השניים בשוויץ, בבנק UBS, בהיקף של עשרות מיליוני שקלים. במשך השנים, הגישו בוריס ואבישר ויסמן שורה של דיווחים כוזבים לרשויות המס, שבהם הציגו את עצמם כשכירים בלבד, והסתירו את שליטתם בחברות ואת ההכנסות שצמחו להם מן החברות.

בנוסף, על פי החשד, יזמו בוריס ואבישר ויסמן שיטה שלפיה חלק מהכנסות הרשת מועברות לידם, במזומן, מרומניה לישראל. ההעברות, בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, התבצעו בעיקר באמצעות נאמן, רחמות וישראלי.

מדובר בתיק הראשון שנחקר במסגרת פרשת בנק UBS השוויצרי, ושלגביו התקבלו החלטות. עניינם של שאר התיקים והחשודים בפרשה זו ממשיך להיבחן על ידי רשויות אכיפת החוק.

התיק נחקר על ידי פקיד שומה חקירות חיפה והצפון ברשות המסים בסיוע להב 433 – יאח"ה במשטרת ישראל. החקירה לוותה על ידי עורכי הדין ירון גולומב ואלעד פנחס מפרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה), ומטופל על ידם ביחד עם עורכת הדין תובל דורי מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

מעצרים בפרשת הבנק השוויצרי: עו"ס בת 42 החזיקה מיליון דולר בחשבון בחו"ל

 

הותר לפרסום: אלפי ישראלים מנהלים חשבונות לא מדווחים בבנקים בשוויץ

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:146
קומיט וכל טופס במתנה