שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > לאחר שנות חקירה ו-6 עדי מדינה: כתב אישום חמור נגד 18 בכירי העולם התחתון

חדשות

לאחר שנות חקירה ו-6 עדי מדינה: כתב אישום חמור נגד 18 בכירי העולם התחתון , צילום: יצחק אברג'יל. צילום: משטרת ישראל
לאחר שנות חקירה ו-6 עדי מדינה: כתב אישום חמור נגד 18 בכירי העולם התחתון
13/07/2015, עו"ד אורי ישראל פז

עליית מדרגה בפיצוח הפעילות הענפה של ארגון פשיעה ישראלי בינלאומי: יצחק אברג'יל, אברהם רוחן, מאיר אברג'יל מרדכי חסין ומעורבים נוספים נאשמים בין היתר ברצח פליקס אבוטבול ובניסיונות הרצח של זאב רוזנשטיין, וכן בעסקאות סמים בהיקפים עצומים, הלבנת הון ורכישת מטעני חבלה וטילי לאו

עליית מדרגה בפיצוח הפעילות הענפה והאפלולית של ארגון פשיעה ישראלי בינלאומי: לאחר מספר שנות חקירה ושישה עדי מדינה, כתב אישום חמור במיוחד הוגש הבוקר (ב', 13.7) לבית המשפט המחוזי בתל אביב בפרשת 512, נגד 18 בכירים מהעולם התחתון. הנאשמים הם יצחק אברג'יל, אברהם רוחן, מאיר אברג'יל, מרדכי חסין ו-14 נאשמים נוספים (ישראל אוזיפה, אילן בן שטרית, דוד בן שטרית, סמי ביטון, גולן אביטן, שמעון סבח, פטריק עמוס, עופר בוהדנה, יוסף לוי, אהרן סוסן, משה מלול, אברהם לוקר, יעקב בן שטרית וזכריה אדרי).

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

כתב האישום כולל עבירות בהתאם לחוק המאבק בארגוני פשיעה, רצח, עבירות סמים, מיסים, הלבנת הון ועבירות נוספות. ל-18 מהחשודים מיוחסות עבירות על פי חוק המאבק בארגוני פשיעה, כגון עבירות של חברות בארגון פשיעה וביצוע עבירות חמורות של רצח, ניסיון רצח וסחר בסמים, וכן עבירות הלבנת הון במסגרת חברותם בארגון הפשיעה הבינלאומי. לשניים מהחשודים מיוחסות עבירות חמורות של רצח וניסיון רצח.

על פי כתב האישום, הנאשמים ומעורבים נוספים היו מאוגדים בארגון פשיעה בינלאומי שפעל בישראל ובמדינות שונות בעולם, בתבנית מאורגנת, היררכית ושיטתית, בתקופה שתחילתה בשנת 2002 ועד לשנת 2006 לפחות. במסגרת הארגון, ביצעו הנאשמים עבירות של ייבוא, יצוא, מסחר והספקה של סמים מסוכנים בהיקפים נרחבים בין מדינות שונות בעולם וכן עבירות אלימות חמורות בישראל, אשר נועדו לבסס את השפעתו ועוצמתו של הארגון נגד יריביו. הארגון פעל תוך הפעלת מערך לוגיסטי בינלאומי מסועף, שכלל זרועות באירופה, במזרח הרחוק ובישראל.

 עוד על פי כתב האישום, במועד שאינו ידוע במדויק במהלך 2002, יצחק ומאיר אברג'יל הכריזו על סכסוך בין הארגון לבין העבריין זאב רוזנשטיין, המרצה כיום עונשי מאסר כבדים, עבריינים ממשפחת אוחנה והעבריינים פליקס אבוטבול ואסי אבוטבול על רקע חשדו של יצחק כי המשפחות היריבות חברו יחדיו כנגד הארגון, והם אחראיים לרצח אחיו יעקב אברג'יל ז"ל, לביסוס מעמדו של הארגון והעומד בראשו ובשל מאבקי כוח ושליטה בעולם העברייני.

במסגרת הסכסוך ולביסוס מעמדו של הארגון ושל יצחק אברג'יל העומד בראשו, רצחו חברי הארגון בשנים 2002 - 2004 את פליקס אבוטבול ז"ל, את דוד ביטון (דיידונה) ז"ל , את חנניה אוחנה ז"ל וניסו, במספר הזדמנויות, לרצוח את זאב רוזנשטיין – ניסיונות שבמסגרתם, בין היתר, נפצעו עשרות אזרחים חפים מפשע ונרצחו נפתלי מגד, רחמים צרויה ומשה מזרחי זיכרונם לברכה.

בנוסף, עסק הארגון בעסקאות סמים מסוגים שונים, בכללם קוקאין ואקסטזי, בכמויות עצומות, העברתם ממדינות בדרום אמריקה והפצתם במדינות אירופה, ארה"ב, קנדה, ניו זילנד, אוסטרליה, יפן וישראל, בסמים ששווים הכולל מגיע לסך של לפחות כ-228 מיליון שקל, תוך שחברי הארגון ושותפים נוספים מבצעים עבירות הלבנת הון ומס. הכספים שהתקבלו מעסקאות הסמים שימשו לרכישת כלי נשק שונים, מטעני חבלה, טילי לאו, ואמצעי לחימה אחרים וכן עבור רכישת צרכי הארגון, אנשיו ומשפחותיהם, הכול לקידום מטרותיו.

יחד עם כתב האישום הוגשה לבית המשפט המחוזי גם בקשה לחילוט נדל"ן, כלי רכב, חשבונות בנק ומניות בשווי כולל של כ-45 מיליון שקל.

"עדי המדינה בסכנה"

פרשה 512 כוללת צוות של 11 פרקליטים מפרקליטויות מחוז תל אביב ומחוז מרכז בראשות עו"ד ניסים מירום מפרקליטות מחוז תל אביב. הצוות כולל את עורכי הדין אלכסנדרה קרא, ניר ביטון, איריס רמתי וגיא גורן מפרקליטות מחוז תל אביב ואת עורכי הדין מיכל מזור קולר, נתנאל בוג'ו, איתן פינקלשטיין, דנה אלון, איילה אורן והילה כהן מפרקליטות מחוז מרכז.

חקירת הפרשה נוהלה באגף לחקירות ולמודיעין יחידת להב 433 יאחב"ל וימ"ר תל אביב, בשיתוף פעולה כלל הגורמים באח"מ וכלל יחידות להב 433 ובשיתוף יחידת יהלום ברשות המסים.

האירועים בגינם הוגשו הצהרות תובע בפרשה החמורה הם:

1. רצח שלושה חפים מפשע, פציעת עשרות וניסיון רצח של זאב רוזנשטיין באמצעות מטען חבלה ברחוב יהודה הלוי בתל אביב ביום 11.12.03, זאת במסגרת חברות בארגון פשיעה.

2. ניסיון רצח רוזנשטיין באמצעות רכב תופת ביום 30.6.03 בכיכר פלומר בגני התערוכה בתל אביב, זאת במסגרת חברות בארגון פשיעה.

3. 11 פרשיות ייבוא וסחר בסמים, בהן סחר במיליוני כדורים, סחר במאות קילוגרמים של קוקאין, ניסיון סחר במעל 10 טון חשיש ועוד, זאת במסגרת חברות בארגון פשיעה.

4. רצח גיא יחזקאל ביום 8.10.03 בגרמניה.

5. ניסיון רצח אסי אבוטבול ביום 1.8.04 בצ׳כיה.

6. ניסיון רצח ביום 2.5.06 ביפן.

7. רצח דוד ביטון "דיידונה" ביום 14.1.03 בחולון.

יחידת להב 443 עדכנה את משפחות נפגעי העבירות בכל הנוגע להגשת הצהרות התובע נגד הנאשמים באירועים שבהם נפגעו בני משפחתם.

תיקי החקירה הנוספים המנוהלים במסגרת הפרשה, בהם רצח עו"ד יורם חכם ז"ל בשנת 2008, רצח משה הדס, ניסיון רצח אבי ימין וניסיונות רצח נוספים עודם נחקרים.

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט צווי איסור פרסום בנוגע לשישה עדי מדינה המעורבים בחשיפת מעלליהם של נאשמי הפרשה. "עדי המדינה מפלילים נאשמים רבים ומסוכנים בעבירות החמורות ביותר, וקיים חשש כי פרסום הפרטים שעליהם מבוקש להטיל צו, יסכן את חייהם ואת ביטחונם ובטחון משפחותיהם", טוענת הפרקליטות בבקשתה לצו איסור פרסום ודיון בדלתיים סגורות.

שידול לרצח אסי אבוטבול

בתוך כך, כתב אישום נפרד הוגש היום גם נגד אריה (ריקו) שירזי, בן 53 מהרצליה, ואסף יריב, בן 42 ממבשרת ציון, בגין שידול לרצח גיא יחזקאל ז"ל ושידול לניסיון רצח אסי אבוטבול.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עורכי הדין ניסים מירום וגיא גורן, בין השנים 2002-2004 התחולל מאבק על אזורי שליטה באזור השרון בין משפחת אבוטבול לבין שירזי ועבריינים המקורבים אליו. איש אמונו של אבוטבול, אלכסנדר (סאשה)  זלוצ'בסקי,  אשר נרקמו בינו לבין הנאשמים יחסי חברות, גילה להם כי אבוטבול והמנוח הזמין ממנו את רצח שירזי תמורת 50 אלף דולר. משנודע להם הדבר, החליטו הנאשמים לרצוח את אבוטבול ואת המנוח, מקורבו.

הנאשמים שידלו את סאשה, בהציעם  לו  "הצעה הפוכה", לפיה ירצח את המנוח, בתמורה לסכום של 50 אלף יורו. סאשה הסכים להצעתם של הנאשמים. ב-7 באוקטובר 2003, לאחר מפגש עם אבוטבול והמנוח בגרמניה, רצח סאשה את המנוח, בעזרת אקדח שהסתיר כל העת.

על פי האישום השני, משנוכחו הנאשמים כי תכניתם לרצח צלחה, החלו לקדם תכנית נוספת לרצח אסי אבוטבול בעיר פראג. הנאשמים עודדו ושכנעו את סאשה להוציא אל הפועל את תכנית הרצח בהבטחה לסכום של חצי מיליון דולר אם התכנית תצליח.

בשלב ראשון, מסרו הנאשמים שקית ובה כ-50 אלף אירו במזומן, על מנת שתשמש לרכישת אמצעים ולצורך התארגנות והכנות שיבצעו למימוש תכנית הרצח.

ב-1 באוגוסט 2004 המתין מחסל לאבוטבול, מחוץ לקזינו השייך למשפחתו בפראג וזרק רימון יד לעבר רכבו הממוגן. הרימון התפוצץ וגרם לפציעת עוברי אורח ולנזק לרכבו של אבוטבול.

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

נדחתה בקשתם של חברי ארגון פשיעה לפסול הרכב שופטים שלם שדן בעניינם

 

פרקליט המדינה: "הנורמות המשפטיות צריכות לחול גם על הפעילות המקוונת"

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:218
קומיט וכל טופס במתנה