שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > כתב אישום: מורים בבי"ס יסודי בחורה וברהט תמכו בדאעש ותכננו להצטרף אליו

חדשות

כתב אישום: מורים בבי"ס יסודי בחורה וברהט תמכו בדאעש ותכננו להצטרף אליו, צילום: צילום: Getty images Israel
כתב אישום: מורים בבי"ס יסודי בחורה וברהט תמכו בדאעש ותכננו להצטרף אליו
07/07/2015, עו"ד אורי ישראל פז

אחד מחברי החוליה נשא דרשות במסגד שבחלקן ניסה לגרום לקהל המתפללים, בהם קטינים, לגלות תמיכה בדאעש. נאשם אחר, שעבד כמורה בבית ספר, הפיץ באמצעות הפייסבוק תכנים התומכים בדאעש ובאלקעידה והעביר שיעורים לתלמידים שכללו שרטוט מפת המדינה האסלאמית והשמעת שירים בשבח הארגון

הותר לפרסום:  פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה לאחרונה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע שורה של כתבי אישום נגד חוליה של חמישה נאשמים, תושבי חורה, שחלקם עבדו כמורים בבתי הספר בחורה וברהט, אשר תמכו בארגון הטרור הרצחני דאעש ותכננו להצטרף לארגון.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

תכניתם של חברי החוליה סוכלה בשל מעצרם. הנאשמים הם בשיר, אכרם ומוחמד משבט אבו אלקיעאן- מורים בבית ספר בכפר חורה, עיסא אבו אלקיעאן ושריף אבו אלקיעאן. הפרשה נחקרה באמצעות שירות הביטחון הכללי (השב"כ) ויחידת פח"ע דרום, ולוותה על ידי עו"ד מסעד מסעד מפרקליטות מחוז דרום. 

על פי עובדות כתבי האישום, החוליה שתמכה בארגון דאעש תכננה, יזמה וארגנה מפגשים ואספות, שבמסגרתם הוצגו סרטונים של דאעש ונאומים של מנהיג הארגון "אל בג'דאדי".

הנאשם, מוחמד אבו אלקיעאן, שימש לעיתים קרובות כנואם במסגד חמזה בחורה ונשא דרשות דתיות במסגד בימי שישי, ובחלק מהדרשות והנאומים נאם בעניין ארגון דאעש על מנת לגרום לקהל המתפללים, בהם קטינים, לגלות תמיכה בארגון. מעבר לדרשות במסגד, התקיימו במקומות מסתור בחורה מפגשים חשאיים בין חברי החוליה, בהם שימש מוחמד כמורה רוחני ובמהלך המפגשים, הסביר וסיפר לחוליה ולקטינים, שהשתתפו במפגשים, אודות הארגון, נאם והציג סרטונים שתומכים בארגון.

הנאשם בשיר אלקיעאן, מורה גם הוא, יצר בפייסבוק עמוד הנושא את שמו והפיץ באמצעות רשת האינטרנט למעל 1,500 חברים תכנים התומכים בדאעש ובארגון "אלקעידה". במהלך עבודתו כמורה בבית הספר היסודי בחורה, בין השנים 20015-2014,  העביר הנאשם בכל הזדמנות שיעורים לתלמידים על דעאש, שכללו שרטוט מפת המדינה האיסלאמית והשמעת שירים בשבח הארגון וכן מסרי תמיכה בו. כמו כן, נהג הנאשם להיפגש עם תושבי חורה כשהיו מתאספים ליד חנויות או מכולות, ישב איתם וניסה לשכנע אותם בתפיסת העולם של דאעש ונכונות דרכו של  הארגון.

עוד עולה מכתבי האישום כי במשך כשנתיים, בתדירות של פעם עד פעמיים בשבוע, השתתפו הנאשמים באספות של תומכי דאעש שנערכו ליד המסגד. באספות אלה השתתף גם עותמאן אבו אלקיעאן, שהצטרף לדאעש בסוריה ונהרג.

בהמשך למפגשים, החליטו חלק מחברי החוליה (מוחמד, עיסא ושריף) לצאת לסוריה ולהצטרף לדאעש. החוליה תכננה לצאת לערב הסעודית דרך ירדן במהלך חודש הרמדאן (יולי 2015), תוך התחזות ליוצאים למטרות דתיות (מצוות ה"עומרה"), וכשיהיו בערב הסעודית, תכננו הנאשמים ליצור קשר עם פעילי ארגון דאעש, על מנת לעבור לסוריה. לשם קידום הקשר ומימוש התכנית, נרשמו חברי החוליה אצל השייח אשר אבו אלקיעאן לעומרה והוציאו דרכונים במשרד הפנים בבאר שבע. תכניתם של חברי החוליה סוכלה כאמור בשל מעצרם, ושירות הביטחון הכללי מנע מחברי החוליה להצטרף לארגון.

כתבי האישום מייחסים לנאשמים ביצוע עבירות של חברות ותמיכה בארגון טרוריסטי, חברות בהתאחדות בלתי מותרת, השתתפות באסיפה של התאחדות בלתי מותרת, קשירת קשר לפשע ועוד. הפרקליטות מבקשת לעצור את כל הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים כנגדם.

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

ישראלי שהסתנן לסוריה ועבר אימונים במטרה להצטרף לדאעש נידון ל-3 שנות מאסר

 

השרה לבני מציעה להטיל שלוש שנות מאסר על ישראלים שיהיו פעילים בדאעש

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:91
קומיט וכל טופס במתנה