שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > אושר בכנסת: איסור הפליה במוצרים ובשירותים - גם מחמת מקום מגורים

חדשות

אושר בכנסת: איסור הפליה במוצרים ובשירותים - גם מחמת מקום מגורים , צילום: הכנסת. צילום: רון פז
אושר בכנסת: איסור הפליה במוצרים ובשירותים - גם מחמת מקום מגורים
01/07/2015, ליאור שדמי שפיצר

שרת המשפטים איילת שקד: "נאבק באפליה נגד יהודה ושומרון עד חורמה. דין יהודה ושומרון כדין תל אביב". ח"כ מיכל רוזין: "מדובר בסיפוח זוחל של החוק הישראלי על השטחים הכבושים. ההצעה לא מדברת על בית שאן או כפרים ערביים, היא מדברת על מעבר לקו הירוק וזו הפרה של הדין הבין לאומי"

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק איסור הפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים (תיקון – איסור הפליה מחמת מקום מגורים), תשע"ה-2015 של ח"כ ינון מגל.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

התיקון לחוק מציע לאסור על מי שעיסוקו בהספקת מוצר או שירות ציבורי או בהפעלת מקום ציבורי להפלות בהספקת המוצר או השירות הציבורי במקום העסק מחמת מקום מגורים, ואם הוא מעסיק מעל 100 עובדים, מוצע לאסור עליו להפלות בהספקת המוצר או השירות הציבורי מחוץ למקום העסק בין צרכנים הנמצאים במרחק דומה ממקום העסק, בכפוף לסייגים הקבועים בהצעה.

בדברי ההסבר להצעה נכתב כי "מטרת הצעת החוק לנסות ולמנוע את הסירוב, לעתים, מצד מי שעיסוקם בהספקת מוצרים או שירותים ציבוריים כהגדרתם בסעיף 2 לחוק, לספק את אותם מוצרים או שירותים בשל מקום המגורים של הצרכן או המקום שבו הוא מעוניין לקבל את המוצר או השירות. לפיכך, מוצע להוסיף לעילות ההפליה הקבועות בסעיף 3 לחוק עילה שעניינה הפליה מחמת מקום מגורים, ולקבוע כי מי שעיסוקו בהספקת מוצר או שירות ציבורי לא יסרב לספק את אותו מוצר או שירות במקום עסקו (לרבות במחסניו ובכל מקום אחר שאליו צרכנים מגיעים כדי לרכוש או לאסוף את המוצר או לקבל את השירות), וכן לא ימנע כניסה למקום ציבורי או מתן שירות במקום הציבורי מחמת מקום מגוריו של הצרכן".

לדברי ח"כ מגל, "מדובר בהצעה חברתית צודקת, אם מישהו יש לו אידאולוגיה מסוימת או חישובים כלכליים שהוא לא רוצה להגיע למקום מסוים,  מותר לא לעשות את זה אבל הוא צריך להודיע על זה מראש".

שרת המשפטים איילת שקד השיבה: "נאבק באפליה נגד יהודה ושומרון עד חורמה. זו אפליה שמגדירה אזרחים סוג א' ואזרחים סוג ב'. דין יהודה ושומרון כדין תל אביב".

ח"כ מיכל רוזין טענה כי "מדובר פה בסיפוח זוחל של החוק הישראלי על השטחים הכבושים. ההצעה לא מדברת על בית שאן או כפרים ערביים, היא מדברת על מעבר לקו הירוק וזו הפרה של הדין הבין לאומי."

46 ח"כים תמכו בהצעה ו-27 התנגדו לה. ההצעה תועבר לוועדת חוקה להמשך טיפול.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:35
קומיט וכל טופס במתנה