שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > המשטרה ממליצה להעמיד לדין את עו"ד רועי בר ואת היועצת המשפטית לעיריית רשל"צ

חדשות

המשטרה ממליצה להעמיד לדין את עו"ד רועי בר ואת היועצת המשפטית לעיריית רשל"צ, צילום: צילום: istock
המשטרה ממליצה להעמיד לדין את עו"ד רועי בר ואת היועצת המשפטית לעיריית רשל"צ
29/06/2015, עו"ד אורי ישראל פז

היחידה הארצית לפשיעה כלכלית ביחידת להב 433 סיימה לאחרונה את חקירת הפרשה המבססת לכאורה חשד כי עו"ד בר פעל בניגוד עניינים במסגרת תפקידו ביועץ משפטי חיצוני לעיריית ראשון לציון וקידם את בקשותיהם של יזם נדל"ן וקבלנים להקלות בוועדה לתכנון ובניה ולהקלות בתשלומי מסים. הפרקליטות תחליט אם להגיש כתב אישום

אגף החקירות והמודיעין במשטרה הודיע בסוף השבוע שעבר (ה', 25.6) כי אימץ את המלצות יחידת להב 433 לפיהן התגבשה תשתית ראייתית נגד עו"ד רועי בר, שנחשד בביצוע עבירות שוחד בתקופה ששימש יועץ חיצוני לעיריות ראשון לציון ורחובות. עוה"ד בר נחשד בכך שקיבל טובות הנאה שונות בתמורה לניצול תפקידו לצורך אישורים ולקידום אינטרסים של יזמים, קבלנים ומקורבים, תוך שהוא פועל בניגוד עניינים.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

היחידה הארצית לפשיעה כלכלית בלהב 433 סיימה לאחרונה את חקירת הפרשה והתיק יועבר בימים הקרובים למחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה שתחליט אם להגיש כתב אישום נגד עו"ד בר.

בפברואר 2014, בתום חקירה סמויה ממושכת ומורכבת, החלה להב 433 יאל"כ בחקירה גלויה שכללה מעצרים, עיכובים, חיפושים ופעולות חקירה רבות, לרבות חקירתם של למעלה מ-130 מעורבים, חלקם באזהרה ותפיסת רכוש וחשבונות בנק לצורך בקשת חילוט בשווי המוערך ביותר משמונה מיליון שקל. את החקירה ניהלה להב 433 יאל"כ בליווי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.

הקשר האישי הוסתר

חקירת המשטרה בעיריית ראשון לציון עסקה בפרויקטים "white" ו"אתר הנופש המטרופוליטני". ממצאי החקירה מבססים לכאורה חשד לכך שעו"ד בר פעל בניגוד עניינים במסגרת תפקידו כיועץ משפטי חיצוני המספק שירותים לעיריית ראשון לציון, לוועדות העיריה ולמשרדי העירייה השונים, בכך שייצג כעורך דין פרטי קבלנים ויזמים אשר ענייניהם נדונו בוועדות אלה. ממצאי החקירה מעלים כי עו"ד בר קיבל שוחד מיזם נדל"ן ומקבלנים שזכו במסגרת מכרז בפרויקטים לבניה בעיר, זאת בתמורה לכך שפעל מתוקף תפקידו כדי לקדם את בקשותיהם להקלות בוועדה לתכנון ובנייה, להקלות בתשלומי מסים והיטלים וכיוצא באלה.

במסגרת החקירה, נחקרה באזהרה היועצת המשפטית של עיריית ראשון לציון בחשד כי ידעה על ניגוד העניינים הנוגע לעו"ד בר, לא מנעה את מעורבותו בהליכים הרלוונטיים ואף סייעה לו.

ראש אגף החקירות והמודיעין אימץ את עמדת ראש להב 433, ראש יאל"כ וצוות החקירה כי התגבשה תשתית ראייתית לביצוע עבירות קבלת שוחד על ידי עו"ד רועי בר, וכן כי התגבשה תשתית ראייתית לביצוע עבירות מתן שוחד על ידי חלק מהקבלנים.

כמו כן, אימץ ראש אח"מ את עמדת היחידה כי התגבשה תשתית ראייתית לביצוע עבירות מרמה והפרת אמונים על ידי היועצת המשפטית של העירייה, עו"ד אהובה קרוק-קורמן, באשמת מרמה והפרת אמונים, בטענה שידעה על מעשיו של בר אך לא מנעה אותם.

חקירת המשטרה בעיריית רחובות עסקה בפרויקט "חצרות המושבה". ממצאי החקירה מבססים חשד כי במסגרת תפקידו כיועץ משפטי חיצוני המספק שירות לעיריית רחובות, פעל עו"ד בר כדי לקדם הליכים בוועדה לתכנון ובנייה בעיר עבור קבוצת קבלנים המצויים עמו בקרבה משפחתית ובקשר עסקי. ממצאי החקירה העלו כי לאחר שאותם קבלנים מקורבים זכו במסגרת מכרז בבניית פרויקט בעיר, היה עו"ד בר מעורב במשא ומתן שקיימו מול העירייה בנוגע לפרויקט והשתתף בהליכים הנוגעים להם, זאת תוך ניגוד עניינים והסתרת הקשר האישי והעסקי עמם בפני חלק מהגורמים בעירייה.

במסגרת החקירה, נחקר באזהרה ראש עיריית רחובות, רחמים מלול, בחשד לביצוע עבירות מרמה והפרת אמונים ושיבוש הליכי חקירה, לנוכח חשד כי ידע על ניגוד העניינים הנוגע לעו"ד בר ולקבלנים שבנו בעירו ואף כי פעל לשיבוש חקירת המשטרה בעניין. כמו כן, נחקרה באזהרה יועצת משפטית של עיריית רחובות בחשד לביצוע עבירת מרמה והפרת אמונים, לנוכח חשד כי ידעה על ניגוד העניינים בנוגע לעו"ד בר בהקשר לקבלנים הרלוונטיים ולא מנעה את מעורבותו בהליכים הנוגעים להם.

ראש האגף לחקירות ולמודיעין אימץ את המלצת ראש להב 433, ראש יאל"כ וצוות החקירה כי בפרשה זו התגבשה תשתית ראייתית לביצוע עבירה של מרמה והפרת אמונים על ידי עו"ד רועי בר ועורכת דין נוספת ממשרדו וכן כי התגבשה תשתית ראייתית לביצוע עבירות קבלת דבר במרמה על ידי הקבלנים המקורבים.

ראש האגף לחקירות ולמודיעין אף אימץ את עמדת היחידה כי לא התגבשה תשתית ראייתית מספקת לביצוע העבירות בהן נחשדו ראש עיריית רחובות מלול והיועצת המשפטית של העירייה.

"פרשנות שגויה לשירות משפטי מצוין"

סנגוריו של עו"ד רועי בר – פרופ' דוד ליבאי ועוה"ד דנה וייס וליאור אפשטיין – מסרו בתגובה להמלצות המשטרה כי חקירתו של בר הייתה נושא לחקירת המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה. הסנגורים מזכירים כי את החקירה ניהל רב פקד ערן מלכה וכי עו"ד רונאל פישר ניסה להוציא מבר עד שני מיליון דולר בתמורה להבטחה כי יסגור את התיק נגדו.

לגופם של דברים, הוסיפו סנגוריו של עוה"ד בר כי "אנו סבורים שהחשדות נגד בר נובעים מפרשנות שגויה שניתנה לשירות משפטי מצוין שהעניק למספר רשויות מקומיות, בשקיפות ובהתאם לחוק", ולכן סנגוריו מצפים כי הפרקליטות לא תקבל את המלצת המשטרה בפרשה.

עו"ד רחל תורן, פרקליטתו של ראש העיר רחמים מלול, מסרה בתגובה כי היא מברכת על המלצת המשטרה ואינה מופתעת ממנה: "מלול, שהוא ראש עירייה מסור ומוערך, היה ונותר ללא רבב. המלצת המשטרה רק חוזרת ומבססת את טענותיו למן הרגע הראשון כי מאז ומעולם פעל אך ורק בהתאם לחוק. אנחנו מודים למשטרה שביצעה את עבודתה נאמנה ובדקה את הטענות".

מלול נחשב לאחד מראשי הערים המצליחים והמוערכים בישראל. האיש, ששימש בעבר כחבר כנסת מטעם מפלגת ש"ס, עזב אותה לפני כ-13 שנה והצטרף למפלגת הליכוד, מטעמה הוא נבחר לראשות עיריית רחובות. בבחירות האחרונות לראשות העיר זכה מלול לכ-90% מקולות המצביעים בעיר, הנחשבת לאחד ממעוזי החילוניות הבורגנית בישראל.

יצוין כי בפרשת ראשון לציון נחקרו הקבלנים יצחק אמסלם, מנור גינדי, אורי לוי ואייל פרידמן (גיסיו של גינדי). עו"ד נבות תל-צור, המייצג את גינדי השקעות, מסר בתגובה כי "המשטרה המליצה לסגור את התיק נגד החברה". עורכי דינו של אמסלם, עוה"ד נתי שמחוני ויואב סננס, מסרו בתגובה כי התיק נגדו נסגר והם מברכים על כך.

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:82
קומיט וכל טופס במתנה