שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > מסתמן: מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין יפוצל לשני מחוזות נפרדים

חדשות

מסתמן: מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין יפוצל לשני מחוזות נפרדים, צילום: צילום: Getty images Israel
מסתמן: מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין יפוצל לשני מחוזות נפרדים
29/06/2015, עו"ד אורי ישראל פז

בראש ועד מחוז ת"א יעמוד עו"ד ינון היימן, שנבחר בבחירות האחרונות לראש המחוז המשולב. ואילו בראש ועד מחוז המרכז יעמוד עו"ד אבי חימי, שבשלב הראשוני יתפקד כממונה המחוז עד להקמתו בפועל. מהלך ההפרדה תלוי ברפורמה שמובילה שרת המשפטים, המציעה לבטל את המחוזות בלשכה

מסתמן: מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין יפוצל לשני מחוזות נפרדים, האחד יכלול את כל עורכי הדין הרשומים בעיר תל אביב והשני יכלול בין חבריו את כל עורכי הדין של מרכז הארץ. כך החליט לאחרונה (ה', 25.6) ועד המחוז תל אביב והמרכז בישיבתו הראשונה לאחר מערכת בחירות יצרית במיוחד בלשכת עורכי הדין.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

על פי ההחלטה, בראש ועד מחוז תל אביב יעמוד עו"ד ינון היימן, שבבחירות האחרונות נבחר לראש המחוז המשולב (תל אביב והמרכז), המונה את מרבית עורכי הדין בארץ. ואילו בראש ועד מחוז המרכז יעמוד עו"ד אבי חימי, העוסק בדין הפלילי, שבשלב הראשוני יתפקד כממונה המחוז עד להקמתו בפועל.

מהלך ההפרדה בין המחוזות תל אביב והמרכז תלוי במידה רבה ברפורמה שמובילה שרת המשפטים איילת שקד במוסדות לשכת עורכי הדין. כפי שסוקר לאחרונה בפורטל חדשות תקדין, יום לפני הבחירות לראשות הלשכה, אישרה ועדת השרים לענייני חקיקה את התיקון לחוק הלשכה, הקובע בין היתר כי הוועד המרכזי של הלשכה יבוטל, מספר חברי המועצה הארצית יפחת מ-48 ל-24 וייערכו שינויים במבחן ההסמכה.

על פי ההצעה שמובילה השרה שקד, וכפופה לאישור הכנסת, יבוטל הוועד המרכזי של לשכת עורכי הדין. יושב ראש הלשכה, שהוא כיום עו"ד אפי נוה, יוגדר כיושב ראש המועצה הארצית, שתהפוך לגוף היחיד בעל הסמכויות בלשכה. המהלך יהיה בניגוד למציאות הקיימת כיום, לפיה לכל אחד מחמשת המחוזות בלשכה יש ועד פעיל משל עצמו. למעשה, הצעת החוק מבטלת את המחוזות בלשכת עורכי הדין.

ראש הלשכה הנבחר עוה"ד נוה מתנגד לביטול המחוזות במוסדות לשכת עורכי הדין. אולם, בעבר יצא נוה בהצהרות על שילוב הדוק מאי פעם בין ועדי המחוזות ובין הוועד המרכזי של הלשכה.

עורכי הדין היימן וחימי גם הכריזו על מיזם בשם "הום סקול", שבו יצולמו ההרצאות המרכזיות בשני המחוזות ויועלו חינם לאתרי האינטרנט שלהם.

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

הצעת החוק לשינוי מקיף בלשכת עורכי הדין עברה בוועדת השרים לענייני חקיקה

 

עו"ד אפי נוה זכה בבחירות לראשות הלשכה; התומכים בו נבחרו לראשי המחוזות

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:152
קומיט וכל טופס במתנה