שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > היועמ"ש מתבקש לחוות דעתו על ניגודי העניינים של חברי הכנסת בנושא הגז

חדשות

היועמ"ש מתבקש לחוות דעתו על ניגודי העניינים של חברי הכנסת בנושא הגז, צילום: אסדת קידוח מול חופי ישראל. צילום: רן ויזנגרין
היועמ"ש מתבקש לחוות דעתו על ניגודי העניינים של חברי הכנסת בנושא הגז
28/06/2015, ליאור שדמי שפיצר

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום ליועץ המשפטי לממשלה בקריאה לפרסם טרם ההצבעה בכנסת ובממשלה חוות דעת בנושא מניעותם של חברי הכנסת והממשלה לקבל החלטה הנוגעת למשק הגז הטבעי: "שר הרווחה מחזיק במניות ישראמקו; שר הבינוי פרש מתפקידו כמנכ"ל חברת קידוחים"

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (א, 28.6) ליועץ המשפטי לממשלה וליועץ המשפטי של הכנסת בקריאה לפרסם, טרם ההצבעה בכנסת ובממשלה, חוות דעת מלאה בנושא ניגודי העניינים שבו נתונים חברי הממשלה וחברי הכנסת והשפעתן על מניעותם במעורבות בקבלת החלטה כזו או אחרת הנוגעת למשק הגז הטבעי. התנועה קוראת גם שלא לקבל עמדה צרה לפיה מדובר בהצבעה טכנית על העברת סמכויות.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

בימים הקרובים צפויות הכנסת והממשלה לקבל החלטות בדבר העברת סמכויות שר הכלכלה מכוח סעיף 52 לחוק ההגבלים העסקיים, לממשלה כולה ובנושא מתווה להסדרת סוגיות הקשורות למונופול הגז הטבעי. מפרסומים אלו עולה שאלה באשר להימצאותם של חברי ממשלה וחברי כנסת רבים בניגוד עניינים מסיבות שונות בכל הנוגע למשק הגז הטבעי. כך למשל, פורסם כי שר האוצר, משה כחלון, מקורב לאיש העסקים קובי מימון מבעלי ישראמקו המחזיקה בכ-29% מן הזכויות במאגר "תמר"; שר הרווחה, מר חיים כץ, מקורב למימון וכן מחזיק במניות של חברת חיפושי הנפט ישראמקו; ושר הבינוי, יואב גלנט, פרש לפני כשנה מתפקידו כמנכ"ל חברת קידוחים נמקס אויל אנד גז.

נוכח כל האמור, קוראת התנועה לאיכות השלטון לפרסם טרם ההצבעה בכנסת ובממשלה חוות דעת מלאה בנושא ניגודי העניינים שבו נתונים חברי הממשלה וחברי הכנסת והשפעתם על מניעותם במעורבות בקבלת החלטה הנוגעת למשק הגז הטבעי – הן בממשלה, הן בכנסת. עוד מבקשת התנועה לפרסם את חוות דעת היועץ המשפטי לממשלה באשר להחלטתו בנוגע לראש הממשלה, אשר מפרסומים מהבוקר עולה כי לדעתו, אין הוא מנוע מלקבל החלטות בנושא.

לאור השלכות הרוחב של ההצבעה קוראת התנועה שלא לקבל עמדה צרה לפיה מדובר בהצבעה טכנית על העברת סמכויות. על חוות הדעת לכלול התייחסות ספציפית לניגודי העניינים של כל חבר ממשלה וחבר כנסת שאחרת מדובר אך בעצימת עיניים, אשר עלולה להכשיר מהלך פסול בנושא משמעותי בעל השלכות רוחב עצומות למשק ולחברה בישראל.

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

עתירה לבג"ץ: עצור את הסכם הגז המרוקן מתוכן את מערך ההגבלים העסקיים

 

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:228
קומיט וכל טופס במתנה