שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > כתב אישום נגד רוכב אופניים חשמליים שפגע בהולכת רגל וברח מבלי להזעיק עזרה

חדשות

כתב אישום נגד רוכב אופניים חשמליים שפגע בהולכת רגל וברח מבלי להזעיק עזרה, צילום: צילום: Getty images Israel
כתב אישום נגד רוכב אופניים חשמליים שפגע בהולכת רגל וברח מבלי להזעיק עזרה
22/06/2015, עו"ד אורי ישראל פז

הנאשם, בן 20 פגע בקשישה בת 82 שהלכה על מדרכה המיועדת להולכי רגל, וגרם לה לפגיעות חמורות. כתב האישום מייחס לו עבירות של הפקרה לאחר פגיעה, נהיגה ברשלנות וגרימת חבלה של ממש. הפרקליטות מבקשת לעצור אותו עד תום ההליכים, נוכח מסוכנותו ועברו הפלילי הכולל הרשעות בעבירות אלימות

כתב אישום תקדימי הוגש היום (ב', 22.6) נגד רוכב אופניים חשמליים בן 20 שפגע באשקלון בהולכת רגל בת 82, פצע אותה קשה וברח מהמקום מבלי להזעיק עזרה.

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד חן עסיס-לביא מפרקליטות מחוז דרום לבית משפט המחוזי בבאר שבע, ב-8 ביוני בשעות הבוקר, כשהלכה המתלוננת על מדרכה המיועדת להולכי רגל בשדרות בן גוריון באשקלון, פגע בה הנאשם שרכב על אופניים חשמליים, הפילה ארצה והמשיך בנסיעה. הנאשם עצר את האופניים כעבור מספר שניות, הביט לאחור, הבחין במתלוננת כשהיא מוטלת על המדרכה וברח מהמקום בנסיעה על גבי האופניים החשמליים, מבלי להזעיק עזרה.

כתוצאה מהפגיעה, הובהלה המתלוננת באמבולנס לבית החולים "ברזילי" באשקלון, כשהיא סובלת מפגיעות חמורות. 

בידי הפרקליטות הודעת עד ראיה, נהג אוטובוס, שהבחין בנאשם פוגע במתלוננת באמצעות האופניים החשמליים, מפילה לרצפה ובורח מהמקום. נהג האוטובוס אף צילם את הנאשם מיד לאחר הפגיעה ובריחה.

מספר ימים לאחר האירוע, התקרב הנאשם באופניים חשמליים לאישה מבוגרת אחרת, שטיילה ברחוב עם כלב וניסה לשדוד שרשרת זהב מצווארה. הנאשם משך את השרשרת בחוזקה, וזו נקרעה ונתפסה בשיערה של המתלוננת, מה שמנע ממנו לגנוב אותה. טענת אליבי שמסר בחקירתו במשטרה הופרכה.

כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של הפקרה לאחר פגיעה, רכיבה על אופניים במקומות מסוימים לפי תקנות תעבורה, נהיגה ברשלנות וגרימת חבלה של ממש, ניסיון שוד ועוד.

"נגד המשיב קמה עילת מעצר, שכן קיים יסוד סביר לחשש שיסכן את ביטחון הציבור", טוענת הפרקליטות בבקשת מעצרו עד תום ההליכים. "חשש זה נלמד מהתנהגות המשיב אשר רוכב על אופניים חשמליים בשעות יום ובטבורה של עיר ברשלנות, פוגע בקשישה שהולכת ברחוב ונמלט מהמקום מבלי להושיט לה עזרה ומספר ימים לאחר מכן רוכב על האופניים ומנסה לשדוד שרשרת מצווארה של אישה מבוגרת שטיילה ברחוב יחד עם כלבה. מסוכנותו של המשיב מוגברת לאור עברו הפלילי הכולל הרשעות בעבירות אלימות, רכוש והפרת הוראה חוקית".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:84
קומיט וכל טופס במתנה