שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > עיריית ת"א והרצליה לא הזדרזו לתקן את המונח "חד הוריות" וישלמו הוצאות

חדשות

עיריית ת"א והרצליה לא הזדרזו לתקן את המונח "חד הוריות" וישלמו הוצאות, צילום: צילום: Getty images Israel
עיריית ת"א והרצליה לא הזדרזו לתקן את המונח "חד הוריות" וישלמו הוצאות
21/06/2015, מערכת תקדין

תיקון לחוק קבע לפני כשנה כי יש להחליף את המונח "הורה יחיד" או "חד הורי" המוצמד גם לנשים גרושות או פרודות גם במקרים שבהם יש אב המתפקד כהורה נוסף, במונח "הורה עצמאי". אולם, רק בעקבות עתירה שהוגשה נגדן לביהמ"ש, פעלו העיריות להחלפת המונחים באתריהן ובטפסים רשמיים

בית המשפט המחוזי בתל אביב חייב את העיריות תל אביב והרצליה בהוצאות משפט בסך של 3,000 שקל כל אחת מהן, בתוספת מע"מ, במסגרת פסק דין שניתן בעתירה מינהלית שהגישה נגד שתי העיריות הללו עמותת "הורות משותפת = טובת הילד".

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

בעתירה לבית המשפט המחוזי טענה העמותה כי עיריות תל אביב והרצליה מזה כשנה לא מכבדות את התיקון הרביעי לחוק משפחות חד-הוריות, שאושר בכנסת במאי 2014, להחלפת שם החוק "חוק משפחות חד הוריות" לשמו החדש "סיוע למשפחות שבראשן הורה עצמאי" ולהחלפת המונח "הורה יחיד" למונח החדש "הורה עצמאי".

החוק קודם על ידי העמותה יחד עם חבר הכנסת לשעבר מאיר שטרית, לאור זאת שהמונח הישן "משפחות חד הוריות" קוצר בשיח הציבורי על כל רבדיו למונח "חד הוריות" שהוצמד לכל אישה פרודה או גרושה אף שהן אינן "חד-הוריות" (לעומת נשים שילדו מתרומת זרע), ולילד יש הורה נוסף, חי ומתפקד, הלא הוא האב הביולוגי.

רק בעקבות הגשת העתירה לבית המשפט החלו בעיריות הרצליה ותל אביב לפעול להחלפת המונחים באתרים שלהם, בטפסים רשמיים שונים, במודעות הפרסום על פעילויות לתושבים וכיוצא באלה.

השופט אליהו בכר פסק (ד', 17.6) כי "לנוכח נטילת אחריות מטעם המשיבות ליישום החוק, מתיירת למעשה העתירה לאחר שהמשיבות מבצעות את שנדרש על ידן על פי דין". לכן, בית המשפט חייב כל אחת מהעיריות בתשלום הוצאות משפט לטובת העמותה בסך 3,000 שקל בצירוף מע"מ.

גיא רוה, יו"ר עמותת "הורות משותפת=טובת הילד", מציין בשיחה עם פורטל חדשות תקדין כי "רשויות מינהליות רבות נוספות עדיין לא עומדות בחובתן לתיקון לחוק, ואנו תקווה שבעקבות פסק הדין של בית המשפט המחוזי בתל אביב, משרדי הממשלה השונים והרשויות המקומיות יפיקו את הלקחים ויתקנו עכשיו את הדרוש תיקון, ללא צורך בעתירות נוספות כנגדן לבתי המשפט המחוזיים ולבג"ץ".

 

עת"מ 55980-03-15

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

למרות התיקון בתקנות, קטינים עדיין מופיעים כבעלי דין בסכסוך בין הוריהם

 

הורים גרושים יוכלו לקבל מידע רפואי באינטרנט על ילדיהם בנפרד מההורה האחר

 

רשות המסים לא תחויב לחלק את נקודות הזיכוי בין הורים במשמורת משותפת

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:80
קומיט וכל טופס במתנה