שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > מינוי חדש: עו"ד נוחי פוליטיס תעמוד בראש מחלקת החנינות במשרד המשפטים.

חדשות

מינוי חדש: עו"ד נוחי פוליטיס תעמוד בראש מחלקת החנינות במשרד המשפטים. , צילום: עו"ד נוחי פוליטיס
מינוי חדש: עו"ד נוחי פוליטיס תעמוד בראש מחלקת החנינות במשרד המשפטים.
18/06/2015, עו"ד אורי ישראל פז

פוליטיס מכהנת כיום כסגנית הסנגור המחוזי במחוז ירושלים, ותעבור לכהן כמנהלת מחלקת החנינות, שתפקידה לבחון את בקשות החנינה המוגשות לנשיא המדינה, לאסוף את המידע וחוות הדעת הדרושות לצורך קבלת ההחלטה, ולהכין את המלצתו של שר המשפטים

ועדת מכרזים של נציבות שירות המדינה בחרה היום את עו"ד נוחי פוליטיס, סגנית הסנגור המחוזי במחוז ירושלים, לתפקיד מנהלת מחלקת החנינות במשרד המשפטים.

בראשות ועדת המכרזים עמדה עו"ד בתיה הרטמן, היועצת המשפטית של משרד הרווחה, וחברי הוועדה היו השופט בדימוס משה גל, המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד עמית אייסמן, ועו"ד אמי פלמור, שאף מילאה את התפקיד עד למינויה למנכ"לית משרד המשפטים לפני כשנתיים.

עו"ד פוליטיס היא בוגרת תואר ראשון במשפטים, בעלת תואר ראשון נוסף בפסיכולוגיה וקרימינולוגיה, והיא גם בוגרת תואר שני במנהל עסקים. כיום היא דוקטורנטית בפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה. בנוסף, עסקה עורכת הדין פוליטיס בפעילות אקדמית כמרצה ומתרגלת באוניברסיטת בר אילן ובמכללה האקדמית למשפטים ברמת גן.

פוליטיס התחילה את דרכה בסנגוריה הציבורית בשנת 1999 כמתמחה, ומאז היא ממלאת מגוון תפקידים מקצועיים וניהוליים במחוזות חיפה וירושלים, אשר כללו אחריות על תחומים מרכזיים בעבודת הסנגוריה, לרבות ענייני נוער, פסיכיאטריה, מינויים ופיקוח על סנגורים חיצוניים.

שרת המשפטים איילת שקד בירכה את עוה"ד פוליטיס על מינויה, ואמרה כי "מחלקת החנינות היא בעלת חשיבות מיוחדת במשרד המשפטים. אני מאחלת לה הצלחה רבה בתפקיד. בהזדמנות זו, אבקש להודות לגב' דגנית הס על תקופה בה שימשה במסירות ובנאמנות כממלאת מקומה של מנהלת מחלקת החנינות".

יצוין כי על פי סעיף 11 (ב) לחוק יסוד: נשיא המדינה, לנשיא המדינה נתונה הסמכות לחון עבריינים ולהקל בעונשם על ידי הפחתת העונש או המרתו לעונש אחר. על פי סעיף 18 לחוק המרשם הפלילי ותקנת השבים, תשמ"א-1981, מוסמך הנשיא לקצר את תקופות ההתיישנות והמחיקה החלות על רישומים פליליים (הרשעות, והחלטות של בית משפט ללא הרשעה) של רישומים פליליים.

על פי נוהג שהשתרש, שר המשפטים מעביר המלצה לכל בקשת חנינה לעיונו של נשיא המדינה. תפקידה של מחלקת החנינות שבמשרד המשפטים: לבחון את בקשות החנינה המוגשות לנשיא המדינה, לאסוף את המידע וחוות הדעת הדרושות לצורך קבלת ההחלטה, ולהכין את המלצתו של שר המשפטים.

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

ח"כ איילת שקד: "שלילת קבלת חנינה מרוצחי ילדים תהיה תחליף לעונש מוות"

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:100
קומיט וכל טופס במתנה