שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > עו"ד דורון ברזילי בטקס ההסמכה: "הלשכה איבדה את הרלוונטיות שלה בעיני עוה"ד"

חדשות

עו"ד דורון ברזילי בטקס ההסמכה: "הלשכה איבדה את הרלוונטיות שלה בעיני עוה"ד", צילום: השרה איילת שקד בטקס ההסמכה. צילום: יוסי זמיר
עו"ד דורון ברזילי בטקס ההסמכה: "הלשכה איבדה את הרלוונטיות שלה בעיני עוה"ד"
16/06/2015, עו"ד אורי ישראל פז

הנואמים בטקס ההסמכה שהתקיים אתמול בירושלים התייחסו לרפורמה בלשכת עורכי הדין שעברה אתמול בוועדת השרים לחקיקה. השרה איילת שקד: "הבחירות ללשכה חשפו את עוצמת השסעים והזרמים המנוגדים, שמובילים את המערכת לשיתוק ומונעים ממנה לחתור לשיפור, להתייעלות ולשקיפות. הנפגעים העיקריים מהמצב הזה הם עורכי הדין"

הנואמים בטקס ההסמכה שהתקיים אתמול בירושלים התייחסו לרפורמה בלשכת עורכי הדין שעברה אתמול בוועדת השרים לחקיקה. השרה איילת שקד: "הבחירות ללשכה חשפו את עוצמת השסעים והזרמים המנוגדים, שמובילים את המערכת לשיתוק ומונעים ממנה לחתור לשיפור, להתייעלות ולשקיפות. הנפגעים העיקריים מהמצב הזה הם עורכי הדין"

"הבחירות ללשכה חשפו את עוצמת השסעים והזרמים המנוגדים, שמובילים את המערכת לשיתוק ומונעים ממנה לחתור לשיפור, להתייעלות ולשקיפות. הנפגעים העיקריים מהמצב הזה הם עורכי הדין, הוותיקים והחדשים, הראויים למערכת מסודרת, מתפקדת ומבוקרת, שתבטא את קולכם נאמנה ותילחם למען עתידכם ולמען עתידו של המקצוע החשוב הזה". כך אמרה שרת המשפטים איילת שקד בטקס ההסמכה שהתקיים אתמול בבנייני האומה בירושלים, שבו הצטרפו לשורות לשכת עורכי הדין 1,908 חברות וחברים חדשים.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

לדברי השרה שקד, הרפורמה החדשה בלשכת עורכי הדין, שעברה אתמול בוועדת השרים לענייני חקיקה, מבקשת להסדיר את מבנה הלשכה ולהעניק לעומדים בראשה את המנדט והכלים הדרושים כדי לנווט בהצלחה את לשכת עורכי הדין בין האתגרים הרבים העומדים בפניה". השרה שקד שיתפה את המוסמכים החדשים ובני משפחותיהם כי בימים הקרובים תשב עם אנשי הלשכה, תקשיב להערות ותשמור על הדיאלוג הפתוח, המכובד והמכבד סביב הנושא הזה.

"אין לי ספק שהשלמת הרפורמה תבטיח את עתידה של לשכת עורכי הדין כלשכה מסודרת, פעילה, יוזמת ונמרצת, שתנהג ותנהיג בשקיפות, תשיב את אמון הציבור בעורכי הדין ואת אמון עורכי הדין עצמם בלשכה המייצגת אותם", אמרה השרה שקד. "החזון הזה לבדו הוא שמנחה אותי – ואני אמשיך להיות קשובה לדעות השונות ולצורך בהתאמות הנדרשות, כדי להביא למימושו".

מעבר לרפורמה בהנהגת לשכת עורכי הדין, המליצה השרה שקד לעורכי הדין החדשים עצות לדרכם המקצועית: "לאורך השנים זירת המשפט הלכה והתפתחה, וככל שהתעצם תפקיד המשפטן, כך צמחה חובתו לשאוף לצדק ולהילחם למענו", אמרה שקד. "המחויבות הזו צריכה ללוות אתכם לדרככם החדשה, בין אם תיכנסו ל'היכל המשפט' כנציגיה של המערכת הציבורית או של הסקטור הפרטי. עליכם לזכור שרדיפת הצדק אינה יודעת גבולות גזרה. עליכם להילחם למענו לא רק בין כתלי בית המשפט, אלא גם במוסדות החינוך, בתחבורה הציבורית, בחוף הים ובתור לקולנוע".

"במציאות שבה אנחנו עדים מדי שבוע למקרה חדש של אלימות בין תלמידים למורים; בימים שבהם רופאים מותקפים בידי חולים, הרשתות החברתיות מתמלאות בתכנים אלימים והשיח הציבורי סובל מעליה ניכרת בהתלהמות, בצביעות ובחוסר סבלנות – אנחנו רואים בכם לא רק משפטנים אלא גם מחנכים, מורי הלכה ומעצבי פניה של החברה הישראלית המתגבשת", אמרה השרה. "דרך ההתבטאויות שלכם, המחשבה היוצרת וכתבי הסנגוריה והקטגוריה, אתם תייצרו את התוקף המוסרי והערכי לחיינו כאן ותעצבו את דור העתיד של עולם המשפט ואת הנורמות החברתיות במדינת ישראל כולה. זוהי אחריות שאין גדולה ממנה".

לדברי שקד, "עליכם לחתור לא רק להבטחת צדק אלא גם להשגת התמקצעות. זוהי אינה משימה קלה בהתחשב בתחרות הגדולה, שרק נעשית קשה יותר. עליכם לזכור שהלקוחות שלכם יפקידו בידיכם את היקר להם מכל: את אמונם, את רכושם, את חירותם האישית והכלכלית. כשתיכנסו למשרדים החדשים שלכם, תיתקלו לא אחת בקירות שיבקשו לבלום אתכם. אלו קירות שנוצקו מיסודות חלודים של בינוניות ועייפות החומר, קירות המבצרים את המנגנונים הבירוקרטיים ואת תרבות ה'אי אפשר' ומרוקנים מתוכן את החזון ואת שאר הרוח.  העזו לאתגר את סביבתכם, לבחון מחדש מוסכמות ודפוסי חשיבה. זכרו שיועץ משפטי טוב נמנע ככל הניתן מלומר לא, אלא מפלס את הדרכים שיהפכו את המורכב לאפשרי ואת החזון למציאות. את הדרכים הללו ניתן לסלול רק בדחפורים של נחישות, יצירתיות, תעוזה וגמישות מחשבתית. התכונות הללו הן חלק בלתי נפרד מארז כליו של משפטן מחולל מציאות. רק באמצעותן ניתן לרדוף צדק ולייצר שינוי אמיתי".

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי, בירך את החברות והחברים החדשים וציין כי הלשכה נמצאת היום על פרשת דרכים. "החוק המיושן משנת 1961 הביא לחוסר משילות ולמאבקים עסקניים בלשכה, והלשכה איבדה את הרלוונטיות שלה בעיני עורכי הדין, ובעיני מערכת המשפט. בשלוש השנים האחרונות נאבקתי כדי שהחוק ישונה. בעשרות פגישות ודיונים שלשכת עורכי הדין בראשותי קיימה עם אנשי משרד המשפטים והגורמים הרלבנטיים, הושג מתווה אשר לראשונה יאפשר משילות, הפחתת דמי חבר השנתיים בשיעור ניכר וטיפול בסוגיית הצפת המקצוע אשר ידועה ומוכרת לכולנו. אני שמח על תמיכתה של שרת המשפטים בחוק זה והטיפול המהיר שנקטה בו, ועל כך שהניחה את הצעת החוק כבר היום על שולחן הממשלה והתיקון עבר את אישורה של ועדת השרים לענייני חקיקה – שלב משמעותי מאוד בדרך ליישום מהיר".

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

הצעת החוק לשינוי מקיף בלשכת עורכי הדין עברה בוועדת השרים לענייני חקיקה

ערב הבחירות: לשכת עוה"ד תצרף לשורותיה 1,908 חברים חדשים, 52% מהם נשים

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:117
קומיט וכל טופס במתנה