שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > אנומליה אכיפתית: העירייה והמשטרה מוסמכות להגיש כתב אישום בגין אותה עבירה

חדשות

אנומליה אכיפתית: העירייה והמשטרה מוסמכות להגיש כתב אישום בגין אותה עבירה, צילום: צילום: istock
אנומליה אכיפתית: העירייה והמשטרה מוסמכות להגיש כתב אישום בגין אותה עבירה
10/06/2015, ליאור שדמי שפיצר

המדינה חזרה בה מכתב אישום לאחר שהתברר כי הנאשם הורשע כבר בכתב אישום הנוגע לאותו עסק ובמועד שונה ב-4 ימים בלבד, מבלי שהגשתו על ידי המשטרה תואמה עם הפרקליטות. ביהמ"ש: אין הצדקה שאדם יצטרך להתמודד עם שני כתבי אישום בשל קיומם של שני גופי אכיפה העוסקים באכיפת אותו חוק

אכיפת החוק בעבירות של רישוי עסקים מעלה תמונה בעייתית לפיה העירייה והמשטרה מוסמכות להגיש כתב אישום בגין אותה עבירה, ועושות זאת ללא תיאום ביניהן.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

בית המשפט לעניינים מקומיים בתל אביב הורה בשבוע שעבר על ביטול כתב אישום נגד שני נאשמים, לאחר שהתברר כי אחד מהם הורשע כבר באותה עבירה בכתב אישום העוסק באותו עסק ובמועד שונה בארבעה ימים בלבד. ב"כ המדינה, שחזרה בה מכתב האישום, ציינה כי לא ידעה על כתב האישום השני שהוגש על ידי משטרת ישראל וטענה כי "אין תיאום בינינו לבין המשטרה בהגשת כתבי אישום".

השופט איתי הרמלין ציין כי "תיק זה מעלה אנומליה אכיפתית שבה שני גופים עוסקים באכיפת אותן עבירות באותו בית משפט – גוף התביעה המופעל על ידי עיריית תל אביב וגוף תביעה של משטרת ישראל. אינני מוצא כל הצדקה לקיום מצב זה. אין הצדקה שאדם יצטרך להתמודד עם שני כתבי אישום בשל קיומם של שני גופי אכיפה העוסקים באכיפת אותו חוק".

השופט הרמלין הוסיף כי "גוף התביעה המנוהל על ידי העירייה מסוגל לקחת בחשבון שיקולים שמנחים כיום את המשטרה בהגשת כתבי אישום. עצם העובדה ששיקולי המשטרה בהגשת כתב האישום מצומצמים יותר מאלה של גוף התביעה של העירייה אינה מצדיקה המשך פעולה נפרדת של המשטרה כמעמידה לדין בבית משפט זה. מן הראוי שהאחראים על אכיפת החוק במדינה ישקלו תיקון המצב ואיחוד גופי התביעה".

השופט הורה למזכירות בית המשפט להעביר העתק מהחלטה זו ליועץ המשפטי לממשלה, ליועץ המשפטי לעיריית תל אביב וליועצת המשפטית של משטרת ישראל.

 

מס' תיק 02/14/7195

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:170
קומיט וכל טופס במתנה