שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > סוחר סמים הורשע גם באי ניהול ספרים ואי הוצאת חשבוניות ללקוחות במכירת הסם

חדשות

סוחר סמים הורשע גם באי ניהול ספרים ואי הוצאת חשבוניות ללקוחות במכירת הסם, צילום: צילום: Getty images Israel
סוחר סמים הורשע גם באי ניהול ספרים ואי הוצאת חשבוניות ללקוחות במכירת הסם
10/06/2015, עו"ד אורי ישראל פז

בפסק דין ייחודי הורשע הנאשם בכתב אישום אחד הן בעבירות של סחר בסמים מסוכנים מסוג חשיש והן בעבירות מס טכניות, בהן אי הודעה על פתיחת עסק, אי הגשת דוחות ואי ניהול ספרים לגבי פעילותו העסקית. כתב האישום הוגש במסגרת מדיניותן המוצהרת של רשויות החוק לבצע אכיפה כלכלית משולבת נגד עבריינים

בפסק דין ייחודי, הורשע סוחר סמים בכתב אישום אחד הן בעבירות סחר והן בעבירות מס טכניות ובהן אי הודעה על פתיחת עסק, אי הגשת דוחות ואי ניהול ספרים לגבי הפעילות העסקית של הסחר בסמים.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

נגד אסף פיינשניידר, תושב ראשון לציון בן 37, הוגש לפני כשנה כתב אישום על עבירות של סחר בסמים מסוכנים מסוג חשיש (78 אישומים) ועבירות על פקודת מס הכנסה. במהלך התנהלות המשפט, הודה פיינשניידר באי הגשת דוחות על הכנסות בעסקו, אך תירץ זאת בכך שכלל לא היה לו עסק, אלא שכל החומרים והכלים שנתפסו ברשותו היו לצורך שימוש עצמי.

לאחר שנשמעו עדויותיהם של 15 עדי תביעה, הגיעו עורכי הדין להסדר לפיו הודה פיינשניידר בעבירות של סחר בסמים במהלך תקופה של כ-12 שנה. לעומת זאת, לעניין עבירות המס, דרשו עורכי דינו חגי בן שושן ואלי כהן לבטל את האישומים בטענה כי במאות כתבי אישום המוגשים לבתי המשפט מדי שנה על עבירות סמים, לא צורפו מעולם עבירות מס ולכן מדובר באכיפה בררנית.

עו"ד שירה סלי יעקב, מיחידת יהלום ברשות המסים, שייצגה את רשות המסים בתיק יחד עם עוה"ד איתי שמואלי ומעיין דואק מתביעות מחוז מרכז במשטרה ובליווי המחלקה הכלכלית בפרקליטות והלשכה המשפטית ברשות המסים, טענה כי בשנים האחרונות קיימת מגמה של רשויות החוק לבצע אכיפה כלכלית משולבת כפועל יוצא של החלטת ממשלה בעניין, ובמסגרתה הוגשו נגד סוחרי סמים ועבריינים בתחומים אחרים (זנות, הימורים, סחיטת דמי חסות, גניבה, קבלת דבר במרמה וכולי) כתבי אישום בסעיפים מהותיים כדוגמת העלמת הכנסה. נוסף על כך, היקף העבירות בתיק והמנגנון העסקי העולה ממנו היו כה חריגים, כך שלא היה מנוס מהגשת כתב אישום אפילו בעבירות הטכניות.

השופטת שרית זמיר, מבית משפט השלום בראשון לציון, קיבלה את עמדת המדינה בנושא זה, כמו גם באשר למקור ההכנסות אותן מפיקים עברייני המס, וקבעה כי אין להבחין בין מקור חוקי למקור לא חוקי, בציינה ש"אפילו אסורה ההתעסקות על פי החוק, ונובעת ממקור בלתי חוקי, עדיין הרווח שהופק ממנה מהווה הכנסה חייבת במס".

על ההכרעה השיפוטית השפיעה החלטת הממשלה משנת 2006 על אכיפה כלכלית משולבת נגד עבריינים כמדיניות מוצהרת של המדינה. מגזר הדין עולה כי רשויות האכיפה מיישמות זאת בלפחות 28 מקרים "משולבים" בקשת רחבה של עבירות שבגינן הוגשו כתבי אישום בין השנים 2010-2014, להם נלוו עבירות פיסקליות לעבירות הפליליות. כמו כן, כיום מונחים על שולחנה של הפרקליטות 30 תיקי חקר המשלבים עבירות מתחומים שונים (הימורים, זנות, מרמה, שוחד, גניבה, סחיטת דמי חסות ועוד) עם עבירות על פקודת מס הכנסה.

בית המשפט הוסיף עוד כי "קבלת טענת הנאשם (לאכיפה בררנית) משמעה באופן מובהק וברור הפליית הנאשם לטובה, והענקת חסינות מפני העמדה לדין פלילי של מי שסחר בסמים היה משלח ידם, עיסוקם הקבוע ומקור הכנסתם ופרנסתם לאורך שנים".

 

ת"פ 32121-07-14

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:221
קומיט וכל טופס במתנה