שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > מנהל רשות האכיפה והגבייה דוד מדיוני הודיע על התפטרותו בשל תחושת מיצוי

חדשות

מנהל רשות האכיפה והגבייה דוד מדיוני הודיע על התפטרותו בשל תחושת מיצוי, צילום: דוד מדיוני. צילום: דוברות רשות האכיפה והגבייה
מנהל רשות האכיפה והגבייה דוד מדיוני הודיע על התפטרותו בשל תחושת מיצוי
08/06/2015, עו"ד אורי ישראל פז

מדיוני, העומד בראש רשות האכיפה והגבייה מיום הקמתה בשנת 2009, אחראי להפרדת מערכת האכיפה ממערכת בתי המשפט ולהפיכתה לרשות עצמאית. בין ההישגים שלהם תרם מדיוני ניתן למנות את ההפחתה הדרמטית בכמות התיקים במערכת, הקמת מסלול מזונות אישי, הוספת כלי אכיפה לזוכים והקמת המסלול המקוצר

דוד מדיוני, מנהל רשות האכיפה והגבייה מיום הקמתה בשנת 2009, הודיע היום (ב', 8.6) לשרת המשפטים על סיום תפקידו בשל תחושת מיצוי. מדיוני הוסיף כי טרם כינונה של הממשלה החדשה חש כי מנוי וגמור עמו לסיים את תפקידו בשל תחושת מיצוי, אולם חיכה  עד למינוי שר המשפטים החדש על מנת שלא להשאיר את רשות האכיפה והגבייה ללא מנהל.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

מדיוני אחראי להפרדת מערכת האכיפה והגבייה ממערכת בתי המשפט ולהפיכתה לרשות עצמאית. בשש שנות ניהול הרשות הוא הוביל את מערכת ההוצאה לפועל להישגים מרשימים בתחום החקיקה, ובכלל זה הרפורמה הרחבה והמשמעותית של תיקון 29 לחוק, הקמת המסלול המקוצר לגביית חובות של עד 10,000 שקל, בינוי לשכות הוצאה לפועל חדשות בכל הארץ, הפחתה דרמטית של כמות התיקים במערכת, הקמת מסלול מזונות אישי, הוספת כלי אכיפה לזוכים והחלפת מערכת הליבה של ההוצאה לפועל במערכת חדשה ואינטראקטיבית "כלים שלובים".

מיום הקמת הרשות הוביל מדיוני ברוח נחושה גישה חדשה המסייעת לחייבים להגיע להסדר מול הנושים הן באמצעות מבצעי הגבייה שיזם והן באמצעות חקיקה אשר פעלה לאיזון בין זכויות החייבים והזוכים ובגישה אקטיבית שאינה שוקטת על השמרים. גם בתחום גביית החובות למדינה חולל דוד מדיוני שינויים מרחיקי לכת בחיזוק מעמדו של המרכז לגביית קנסות, הוספה של סמכויות למרכז והקמת מנהל הגבייה הממשלתי.

בתקופת כהונתו של מדיוני הוקמה חטיבת שירות הלקוחות אשר פיתחה ערוצי קשר רבים עם אזרחי המדינה, והנגישה שירותים רבים לכלל הלקוחות בכל הארץ. בשנים אלו למדו העובדים ברשות גאוות יחידה מהי והרשות זכתה בפרסי הצטיינות רבים בין משרדי הממשלה השונים.

שרת המשפטים איילת שקד קיבלה את בשורת עזיבתו של דוד מדיוני בצער רב, ואף ניסתה לשכנעו לחזור בו מהחלטתו. משהשתכנעה כי החלטתו היא סופית, החליטו השניים כי מר מדיוני לא יעזוב את תפקידו עד למינוי וחפיפה מסודרת של מחליף במקומו.

לדברי שקד, "שמו של דוד מדיוני הולך לפניו בשירות הציבורי. רק בשבוע שעבר סיירנו יחד בלשכות הוצאה לפועל במחוז צפון וראיתי מה השפעתו של דוד על אנשי המערכת ועל תפקודה. דוד הוא דוגמא למנהל פעלתן אשר רואה בתפקידו שליחות ציבורית, מתייחס בכבוד לכל אדם, מבין לליבו של האיש הקטן ופועל בנחישות לצמצום הבירוקרטיה במערכת האכיפה והגבייה. אין לי ספק כי הוא יצליח בכל תפקיד שיבחר".

מדיוני עצמו הודה לשרת המשפטים שקד, על ש"עם כניסתה לתפקיד לקחה את רשות האכיפה והגבייה תחת חסותה ומכירה בחשיבותה ובתרומתה לשלטון החוק ולציבור". הוא הוסיף כי "עובדה זו שהרשות תקבל את הגיבוי הראוי נותנת לי שקט. נפלה בחלקי הזדמנות לשקם מערכת חשובה ולהובילה למחוזות של הצלחה ותרומה משמעותית לציבור, ואני מודה לרשמים, למנהלים ולעובדים שהיו שותפים מלאים לאתגרים ולמשימות שהיו מנת חלקנו בשנים האחרונות".

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:8
קומיט וכל טופס במתנה