שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > פרטיה האישיים של מנכ"לית פייסבוק ישראל לא יפורסמו כאמצעי לחץ במאבק ציבורי

חדשות

פרטיה האישיים של מנכ"לית פייסבוק ישראל לא יפורסמו כאמצעי לחץ במאבק ציבורי, צילום: צילום: facebook
פרטיה האישיים של מנכ"לית פייסבוק ישראל לא יפורסמו כאמצעי לחץ במאבק ציבורי
08/06/2015, ליאור שדמי שפיצר

עו"ד גיא אופיר ביקש לפרסם את פרטיה האישיים של עדי סופר תאני, בהם מספר הטלפון האישי שלה, כתובת המגורים ומספר תעודת הזהות, במסגרת המחאה שהוא מנהל נגד החברה בדרישה לפרסם טלפון או מייל בישראל להסרת תכנים פוגעניים מהרשת. ביהמ"ש: העניין הציבורי אינו מצדיק את הפגיעה בפרטיות

בית המשפט המחוזי הוציא צו מניעה האוסר על עו"ד גיא אופיר, המנהל הליכים משפטיים נגד חברת פייסבוק, לפרסם בציבור את פרטיה האישיים של מנכ"לית פייסבוק בישראל כאמצעי לחץ במסגרת המאבק הציבורי שהוא מנהל נגד החברה. השופט יהושע גייפמן קבע כי העניין הציבורי אינו מצדיק פגיעה בפרטיות של המבקשת ובבני משפחתה, במיוחד כאשר ברור מראש שהנושא אינו בתחום טיפולה ואחריותה.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

פייסבוק ישראל אינה אחראית על ניהול הרשת ועל אכיפת המדיניות של חברת פייסבוק הגלובאלית. על הסרת תכנים פוגעניים אחראית פייסבוק אירלנד, וניתן ליצור עמה קשר באמצעות כלים מקוונים לאורך כל שעות היממה והמענה ניתן בשפות רבות.

עו"ד אופיר הלין על כך שיצירת קשר באמצעות הכלים המקוונים אינה נותנת מענה ראוי להסרת תכנים פוגעניים מהרשת, וטען כי היה על חברת פייסבוק הגלובאלית לפרסם טלפון, פקס או אימייל בישראל כדי לסייע לנפגעי הרשת הישראלים בהסרת תכנים אלה.

במסגרת המחאה הציבורית שיזם, שמטרתה להביא לפרסום טלפון, פקס או אימייל של פייסבוק בישראל ככתובת להסרת תכנים פוגעניים, ביקש אופיר לפרסם כאמצעי לחץ את פרטיה האישיים של מנכ"ל פייסבוק ישראל, עדי סופר תאני, המנהלת את הפעילות העסקית של פייסבוק בשוק הישראלי, בהם מספר תעודת הזהות שלה, מספר הטלפון הביתי והסלולרי, פרטי WhatsApp וכתובת המגורים.

השופט יהושע גייפמן קיבל את בקשתה של סופר תאני למתן צו מניעה שימנע את פרסום פרטיה האישיים וקבע כי מאזן הנוחות נוטה באופן מובהק לטובתה. זאת, שכן הפרסום המיועד עלול להביא לתוצאה קשה של פגיעה בפרטיותה ובפרטיות בני משפחתה והנזק שעלול להיגרם להם כתוצאה מהפרסום הוא מיידי וודאי, נוכח האפשרות שהם יוטרדו ללא הרף על ידי ציבור משתמשי פייסבוק ישראל.

השופט גייפמן ציין כי המבקשת בתפקידה אינה אחרית על הסרת תכנים פוגעניים מהרשת ועל ניהול הרשת בישראל, וגם אם משתמשי פייסבוק ישראל יפנו אליה לכתובתה הפרטית, לא יהיה בידה ללתת מענה לתלונותיהם. לשיטתו של השופט, לא ניתן להכשיר מחאה ציבורית, צודקת ככל שתהיה, באמצעות פגיעה קשה בפרטיותה של המבקשת ובני משפחתה, מה גם שאין מדובר במחאה חד פעמית המוגבלת בזמן ובפגיעה זניחה בפרטיות.

במהלך הדיון בבקשה הוצגו בפני השופט טוקבקים לכתבות בעניין רצונו של עו"ד אופיר לפרסם את פרטי האישיים של סופר תאני, בהם נאמר: "תן לי רק את הפרטים ואני אמרר לה את החיים... היא בטוחה שהם יכולים לעשות מה שהם רוצים אבל פרסום קטן באתר אנונימי בגוגל יופץ בכל ישראל, רק אז היא תתחיל להתייחס", "לחתוך את פניה". השופט גייפמן הבהיר כי די בתגובות הנ"ל כדי לקבל אינדיקציה מה תהיה תמונת המצב כאשר המבקשת תוצף במכתבים, מסרונים ותכתובות למען הפרטי ולטלפונים הפרטיים שלה. על כן, נעתר השופט לבקשה והוציא צו מניעה שיישאר על כנו עד למתן פסק הדין בתביעה. עו"ד אופיר ישלם לסופר תאני הוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין בסך כולל של 40 אלף שקל.

 

ת"א 29564-05-15

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:172
קומיט וכל טופס במתנה