שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > יורשיו של נתן אלתרמן מאיימים לתבוע את "מקור ראשון" בגין שימוש שלא כדין בדמותו

חדשות

יורשיו של נתן אלתרמן מאיימים לתבוע את "מקור ראשון" בגין שימוש שלא כדין בדמותו, צילום: צילום: Getty images Israel
יורשיו של נתן אלתרמן מאיימים לתבוע את "מקור ראשון" בגין שימוש שלא כדין בדמותו
07/06/2015, ליאור שדמי שפיצר

דמותו המאוירת של המשורר והמחזאי נתן אלתרמן הופיע בקמפיין הפרסום של עיתון מקור ראשון לצד הכיתוב "אם הוא היה כותב היום, זה כנראה היה בעיתון מקור ראשון". במכתב התראה טרם נקיטת הליכים משפטיים דורשים היורשים את הסרת הפרסומים מכל המדיות השונות, פרסום התנצלות פומבית ופיצוי בסך של 600 אלף שקל

יורשיו של המשורר והמחזאי נתן אלתרמן מאיימים לתבוע את העיתון מקור ראשון בגין שימוש לא מורשה בדמותו המאוירת ובשמו של אלתרמן בקמפיין הפרסום של העיתון. יורשי עיזבונו של אלתרמן, המיוצגים על ידי עוה"ד דרור דוד נחום וד"ר זהר קדמון סלע, טוענים במכתבם כי במסחור דמותו של המשורר, פגעו הפרסומים המפרים במוניטין שלו, הביאו להוזלת ערכן המפואר של יצירותיו ומורשתו וגרמו ליורשיו ולמשפחתו לעוגמת נפש שלא תשוער.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

"בימים אלה גילו מרשינו לתדהמתם כי יצאתם במסע פרסום כלל ארצי רחב היקף בתקשורת הכתובה, המוקרנת והמשודרת לפרסום השבועון 'מקור ראשון', במסגרתו שילבתם דמויות של אושיות רוח ושלטון בהיסטוריה העברית, ובו עשיתם ועודכם עושים שימוש בדמותו המאוירת ובשמו של המנוח בצמוד לכיתוב 'אם הוא היה כותב היום, זה כנראה היה בעיתון מקור ראשון'", כתבו באי כוח היורשים במכתב התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים.

הקמפיין כולל סרטוני פרסומת המשודרים בזמן שיאי צפייה בערוצי הטלוויזיה המסחרית, פרסומים בדפוס על גבי עמודים שלמים בעיתון "ישראל היום" המופץ חינם בעשרות אלפי עותקים, על גבי פוסטרים בנקודות מכירה, בתשדירי רדיו, באינטרנט ובשלטי חוצות ברחבי הארץ. כל זאת, טוענים עורכי הדין, ללא רשותם וללא הסכמתם של היורשים ובמטרה לפרסם את העיתון, להרחיב את תפוצתו ולגרוף מכך רווחי עתק.

לטענת היורשים, השימוש בדמותו של אלתרמן בקמפיין מהווה עוולות של הפרת זכות הפרסום של המנוח,  עשיית עושר שלא במשפט וגן גזל המוניטין שלו ותדמיתו לשם עשיית רווח תדמיתי ורווח הון.

במכתב ההתראה טרם נקיטת הליכים משפטיים דורשים יורשיו של אלתרמן להסיר לאלתר את כל הפרסומים הכוללים את שמו ואת דמותו מכל אמצעי פרסום ומכל מדיה שבהם הופצו ולהימנע מהמשך פרסומם. עוד דורשים היורשים ממקור ראשון ומעיתון ישראל היום (שבו פורסם הקמפיין ובבית הדפוס שלו הודפסו הפוסטרים שהוצבו בנקודות המכירה), לפרט את נתוני החשיפה של הפרסומים במדיות השונות, לחשוף את העלייה בנתוני ההפצה והמכירות של מקור ראשון בעקבות הקמפיין ולפרסם הודעת הבהרה והתנצלות פומבית בכל אמצעי הפרסום, לפי הפרסום בוצע שלא על דעת יורשי העיזבון וללא הסכמתם וכן חזרה מהמסר המיוחס לאלתרמן.

היורשים דורשים בנוסף תשלום בסך של 600 אלף שקל כפיצוי עבור הנזקים שנגרמו להם כתוצאה מהפרסומים המפרים, וזאת לצורך פשרה בלבד.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:34
קומיט וכל טופס במתנה